Toon posts:

Speedtouch 510i i.s.m. bestaand netwerk ?

Pagina: 1
Acties:
  • 125 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Beste Allemaal,

Ik weet niet of ik dit in het juiste forum onderdeel plaats.

Hier waar ik werk hebben we de volgende situatie. ( In een kleding winkel )
Op een systeem in de winkel zit een kassa systeem, die een bepaalde ip adres nodig heeft, dat is het volgende:

IP: 10.0.2.100
SUB: 255.255.255.0
GATEWAY: 10.0.2.200

Dit IP adres is vereist, omdat anders het kassa systeem niet werkt, deze communiceert namelijk met de centrale database op het kantoor.

Nu het volgende, we hebben hier via KPN DIRECT een ADSL MULTIPC MODEM een SpeedTouch 510i geinstalleerd, na installatie, zijn de IP adressen verdwenen en wordt er automatisch een IP adres toegekend. Het internet werkt prima nu.

Nu heeft het kassa systeem dus geen IP adres ( bovenstaande IP adres ) die vereist is om het kassa systeem op een juiste manier te laten werken, nu doe ik het volgende; ik ken nu zelf het IP adres en de gateway en subnetmask gewoon weer toe, reboot de pc ( helaas win98 systeem ) de kassa werkt weer.

Nu probeer ik gewoon weer op internet te komen, dit lukt niet, ook het adres 10.0.0.138 van de ADSL MULTIPC MODEM kan ik niet meer op komen, wat voor het handmatig toe kennen van het IP adres wel werkte.

Moet ik misschien de gateway veranderen, of iets in de DNS instellen ?
Ik heb al geprobeerd om de gateway in te stellen op 10.0.0.138 ook zonder gateway, ook al geprobeerd de DNS het ip-adres 10.0.0.138 te geven.

Dit mocht allemaal niet werken, heeft iemand misschien een idee hoe het wel moet, of dat het uberhaupt mogelijk is ?

Met vriendelijke groet,

Bram van Gestel

• Symsonic
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Symsonic

Hmm... ok

Kan je niet gewoon DNS uitzetten, en elke pc handmatig een ip geven in die range? Het ligt denk ik aan je gateway instellingen. Waarom zou je trouwens willen internetten op je kassa? Alleen maar onhandig zou k zeggen.

offtopic:
Groeten hoeft niet

Ik zie in je andere topic's dat je inbelt een kassa voor de omzet etc shit ....hmmm

[ Voor 15% gewijzigd door Symsonic op 16-06-2004 14:05 ]

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Als je alles nou eens in 1 subnet flikkert ?

Tijd voor een nieuwe sig..

Verwijderd

Topicstarter
Beste,

Omdat de multipc modem bereikbaar moet zijn het adres 10.0.0.138 omdat er ook binnenkort een andere pc aankomt, waar wel op geinternet moet worden !

Ik weet denk ik ook bijna zeker dat het aan mijn gateway instellingen ligt, alleen wat doe ik daar fout ?

Verwijderd

Topicstarter
Als je alles nou eens in 1 subnet flikkert ?
Hoe moet ik dat doen, het is maar win98 !

• Felicia
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online
Je moet op het ADSL modem een DHCP Range toevoegen van het IP adress van de Kassa.
Ik heb hetzelfde modem dus ik weet dat het kan. Je kan zelfs de kassa door zijn MAC adres vast zetten op dat IP in de DHCP settings. Even boekje lezen en klaar.

Ik draag een rok, wat is jouw excuus?

• Koffie
  • Nu online

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Sorry hoor, maar waar heb je het allemaal in hemelsnaam over :?

Geef die modem het IP adres 10.0.2.1 met een subnet van 255.255.255.0 Stel dat ding vervolgens op DHCP met een scope van 10.0.2.10 - 10.0.2.80 en klaar ben je.

• Felicia
  • Nu online
Koffie schreef op 16 juni 2004 @ 14:12:
Sorry hoor, maar waar heb je het allemaal in hemelsnaam over :?

Geef die modem het IP adres 10.0.2.1 met een subnet van 255.255.255.0 Stel dat ding vervolgens op DHCP met een scope van 10.0.2.10 - 10.0.2.80 en klaar ben je.
Kan aan mij liggen maar het modem zijn IP kan je niet wijzigen. Dat is dus het nadeel.

Ik heb dus nergens gezien waar je dat wel kan doen...

• Koffie
  • Nu online

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

We zitten hier toch op "Gathering of Tweakers" :?
.INI opslaan, ff editten en uploaden naar je modem, klaar ben je SIM-PEL.

• Felicia
  • Nu online
Das waar, maar een DHCP range toevoegen en 1 IP vastzetten gaat net iets makkelijker toch? :)

Trouwens, handleiding van dat ding: PDF +MB+

• lSltAlKeR
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-05 02:16

lSltAlKeR

Time destroys everything!

Koffie schreef op 16 juni 2004 @ 14:16:
We zitten hier toch op "Gathering of Tweakers" :?
.INI opslaan, ff editten en uploaden naar je modem, klaar ben je SIM-PEL.
Misschien heeft hij de laatste revisie die werkt met templates dus .TPL :X

Welk firmware staat erop? Of wat is het MODELNUMMER Kom dan niet met 510 of 510i aanzetten :O Maar werp eens een blik op de onderkant van je speedtouch.
Weet je gelijk ook offie een brak model hebt of niet.
Als ik jouw was zou ik dan gewoon via 10.0.0.138 de easy setup gebruiken in geval van nieuwe model. 8 48 invullen onder VPI VCI (is toch KPN)

DHCP op dat modem uitflikkeren en je hebt geen Templates waar IP RANGE in gelimiteerd meer zijn! Oja Wel kiezen voor PPPOA NAPT want dat wil je neem ik aan?

edit:
Je hoeft nu dus ook geen INI of TPL files naar je modem meer te uploaden :) die toch alleen maar kut geconfigd zijn. Die staan toch allemaal al in je firmware 4.2.3.0.0 verwerkt. Er is bovendien een nieuwere firmware maar daarmee presteert de speedtouch nog kutter heb ik vernomen. 4.2.7.16.0 ! 4.2.3.0.0 is de beste imho!
Dus eerste harde reset! Dan eventueel firmware upgrade en dan pas easy setup onder advanced als je inlogt op http://10.0.0.138 en dan DHCP uitgooien eventueel NAPT settings toevoegen DNS instellingen etc.

Als je niet weet waar ik ut over heb. Bel je maar naar 0900 0422 :z

En als je oude modem hebt. Spijtig voor je maar je kan hem upgraden met http://www.kpnadsl.nl/sup...st510R42/Upgrader_Win.exe
Suc6 en dan het bovenstaande wat ik zeg uitvoeren. Als dan niet werkt snap ligt er iets in de hardware fout!

Bovendien voor dat je gaat rommelen en firmware gaat upgraden effe dat ding een HARDE RESET geven!

Gaat als volgt
1. Controleer of de modem is uitgeschakeld.
2. Druk een keer kort op de aan/uit-knop.
3. Wanneer de LED voor systeem in/uitgeschakeld groen knippert, drukt u nogmaals kort op de aan/uit-knop.
4. De LED voor systeem in/uitgeschakeld stopt met knipperen en blijft onafgebroken groen branden. Na zes seconden zal de LED opnieuw gaan knipperen. Druk nogmaals een keer kort op de aan/uit-knop.
5. Alle LED's zullen een keer groen knipperen.
6. De modem wordt opnieuw opgestart en de fabrieksinstellingen worden hersteld.
Het herstellen van de fabrieksinstellingen heeft ook tot gevolg dat de instellingen van het configuratieprofiel worden verwijderd. Hierdoor is het noodzakelijk dat u het systeem opnieuw configureert met behulp van de installatie wizard.

Sorry voor de rommelige post. Maar het komt uiteindelijk allemaal op utzelfde neer.
En is al tig keer hier op GoT gepost :O

[ Voor 12% gewijzigd door lSltAlKeR op 16-06-2004 14:50 ]

Speedtouch freak

Pagina: 1