Toon posts:

Utp kabel problemen!!

Pagina: 1
Acties:
  • 102 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu kabel en heb van de kabelleverancier 10 m utp kabel gekregen maar we hebben nog 10 m nodig dus we hebben een tussenstukje gekocht zodat we de 2 kabels kunnen koppelen. Ik heb nu deze draad gekocht:
Enhanced Utp Cat. 5 Cross-Over Cable gekocht en als ik die dan in het tussenstukje erin doe en aan de andere kant de andere drad dan doet ie het niet terwijl alleen die 10 m die ik van me leverancier heb gekregen, als ik die in 1 keer in me pc doet doet die het wel.

Wat is het probleem?

Verwijderd

Ik heb t zelfde probleem! :(:(:(

Verwijderd

cross-over was toch dat je 2 PCs ermee kon verbinden direct zonder HUP?

volgens mij ligt daar het prob. nl. dat je 2 soorten draad gebruikt: cross-over + normaal utp

Verwijderd

Ja maar dan juist niet. Als ik het zo hoor euh lees is dat hij juist 2 crosswires gebruikt (en dan heb je dus een gewone kabel).

Waarom heb je niet gewoon 20 meter kabel gekocht ?

edit:

Volgende keer moet ik beter lezen.
Hoe het ook zij, verlengen moet je met een normale kabel doen, niet met utp.

• JumpStart
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Misschien is je koppel stuk ook crossover, waardoor je de crossover van de kabel dus weer ongedaan maakt.

ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 14:10
Als je 2 pc's ermee verbind moet je juist wél cross en normaal aan elkaar koppelen.
Als je 2 keer cross aan elkaar verbind krijg je weer een normale 'rechte' kabel.

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y | 3x Victron MP2 6k5, 48kWh

• Captain Pervert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 26-02 17:43
Klopt. Het koppelstuk is een cross...

(Had zelf hier een netwerkje met 2 PC's, 2 gewone (noncrossed) UTP kabels en een koppelstuk.)

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

Verwijderd

Jah hep hier ook netwerk met utp/hub maar had vroeger cross, je moet natuurlijk niet zorgen dat die crosskabel weer opgeheft word e :P

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk niet dat tussenstuk kapot is. Maar de ene kabel heb ik dus van me kabelleverancier eghad en die gaat nu dus van kabelmodem naar pc maar ik heb meer draad nodig dus heb ik nu deze utp kabel gekocht:
enhanced utp cat 5. cross-over cable

en als ik dan op de utp kabel van de kabelleverancier een tussenstukje doe en de nieuwe erop aansluit doet het het niet.

Verwijderd

Ze bedoelen ook niet dat het tussenstuk kapot is, maar dat die de 2 aansluitingen ook crosst. Dus je maakt de cross van de ene weer ongedaan met het cross geval :).

Verwijderd

Topicstarter
Dus ik moet in plaats van die kabel die ik heb gekocht en andere kabel kopen die niet cross is.

Verwijderd

Ofwel koop je een nieuwe kabel ofwel koop je een nieuw tussenstuk. Persoonlijk denk ik dat het goedkoper is om een nieuwe tussenstuk te kopen. Maak dan wel dat het een recht op recht kabel is. Anders zit je terug met dezelfde shit.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Op vrijdag 22 december 2000 20:06 schreef kruitje het volgende:
Dus ik moet in plaats van die kabel die ik heb gekocht en andere kabel kopen die niet cross is.
èèèhh.. je krijgt van je kabelboer(provider) een gewone (straight)UTP en wil die nu verlengen met een cross-over UTPcable?

Als je die wilt verlengen ga je toch verder met straight UTP of zie ik dat verkeerd |:(

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• OldButNotSoWise
  • Laatst online: 09-02 01:07

OldButNotSoWise

TUFKAHBM

Cross-over kabel is verkeerd punt.
PC = eindstation
Kabel/ADSLmodem = communicatie device
Dus kabel moet 'straight' zijn.

Cross gebruik je alleen waar de apparaten gelijkwaardig zijn.

Samenvattend;

PC naar Modem > Straight
PC naar PC > cross
Modem naar Modem > Cross
HUB naar HUB > cross (HUB = Communicatie device)
PC naar HUB > Straight

Verwijderd

hub naar hub is cross???
leg maar ff uit
als je een hub uplinkt gebruik je toch echt een normale utp kabel, GEEN cross

en om even simpel te zeggen, iets wat normale utp is verleng je ook met normale utp kabel, niet met een crosslink utp kabel!!
van je kabelmodem loopt een normale, koppelstukkie ertussen, dan weer een normale utp kabel eraan en naar je pc, werkt hier al maanden perfect!!!!

Verwijderd

Topicstarter
Eindconclusie ik moet een gewone utp kabel kopen

• OldButNotSoWise

OldButNotSoWise

TUFKAHBM

Op zaterdag 23 december 2000 09:34 schreef Eddo het volgende:
hub naar hub is cross???
leg maar ff uit
als je een hub uplinkt gebruik je toch echt een normale utp kabel, GEEN cross
Uplink port is een DTE deviceport.

Verbind maar eens twee Echte Uplinkpoorten met elkaar, zul je toch echt een Cross moeten gebruiken. (DTE <> DTE)

Uplink naar standaard HUB poort is dus Eindstation naat Communicatie device = straight.

Verwijderd

Topicstarter
Echt iedereen geeft andere antwoorden wat moet ik nou doen.

• Leipo
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
ik heb ook kabel! je moet de straight hebben.
je kabelmaatschappij heeft je (als het goed is) een straight kabel gegeven.
controleren kun je dit door de 2 uiteinden naast elkaar te leggen: de gekleurde draadjes moeten dan excact hetzelfde erin zitten...zijn ze spiegelbeeld van elkaar dan heb je een cross-kabel :)

Verwijderd

je moet gewoon je cross-kabel vervangen door een straight kabel. Die cross-kabel is nergens voor nodig. Je merkt het zelf al: de straight-kabel van je modem naar je pc is goed, als je er een cross-kabel tussen gooit, is de boel niet goed.
Niks geen tussenstukje vervangen, alleen je cross-kabel.

Geloof me, heb het hier ook zo liggen:
straight=>tussenstukje=>straight
en het werkt goed.

• Knightwolf
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22-08 22:27
Als het om een Kabelmodem gaat moet je 1 HELE kabel hebben.
Moet je dus een nieuwe kabel kopen. Sinds kort hebbik ook kabel en die man die dat aan kwam leggen zei daar iets over.

• OldButNotSoWise

OldButNotSoWise

TUFKAHBM

Op zondag 24 december 2000 00:25 schreef Knightwolf het volgende:
Als het om een Kabelmodem gaat moet je 1 HELE kabel hebben.
Moet je dus een nieuwe kabel kopen. Sinds kort hebbik ook kabel en die man die dat aan kwam leggen zei daar iets over.
Bullshit
Pagina: 1