Skype knijpt upload ?

Pagina: 1
Acties:

• jhead22
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Een vriend en ik doen vaak een potje generals online tegen elkaar met skype aan zodat we makkelijk kunnen communiceren met elkaar. Helaas zorgt skype voor een enorme lag.

Bij mijn verbinding gaat alles goed. (Demon 1024kb / 512kb achter router).

Bij mijn vriend echter, stort zijn upload in naar 6KB/s zodra we via skype verbinding hebben. Hij heeft Chello 300KBytes/s down, 45KB/sec up.

SKype eist zo'n 5KB/s up en down op. Er zou dan dus nog zo'n 40KB/s upload over moeten blijven, net zoals bij mij. Ook hij zit achter een router, en we hebben de standaard poort van skype al geforward. We hebben ook poort 80 en andere geprobeerd. Dit heeft geen effect.

Waar kan dit aan liggen ?
Is chello de boosdoener, of ligt het aan zijn goedkope bokkiewokkie router ?

• wielhelm
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09:59

wielhelm

80/86 ST bladebladed

je kunt beter teamspeak gebruiken www.teamspeak.org

gebruik het nu een half jaar met warcraft 3 en het werkt echt perfect.

[ Voor 43% gewijzigd door wielhelm op 16-06-2004 13:41 ]

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

I use Debian btw

Heb je een oude versie van Skype?

meuktracker: Skype 0.98.0.28
Er is net vandaag een nieuwe uitgekomen, er zijn wel een paar kleine bugs in de vorige versies, ik zou hem dus eens updaten.

Alle proemn in n drek

• jhead22
  • Niet online
Ik zag idd dat er vandaag een nieuwe uitgekomen is.. Gaan we vanaaf direct proberen. We gebruikten tot nu toe steeds de nieuwste versie.

Teamspeak is misschien een oplossing. Maar skype bevalt verder erg goed en heeft erg goede geluidskwaliteit. We blijven dus eigenlijk liever bij skype.

[ Voor 19% gewijzigd door jhead22 op 16-06-2004 13:48 ]

• Symsonic
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Symsonic

Hmm... ok

Met netlimiter ff skype knijpen kan ook...denk niet dat het ligt aan het tekost van upload, maar netlimiter is handig programmatje

• jhead22
  • Niet online
Symsonic schreef op 16 juni 2004 @ 13:49:
Met netlimiter ff skype knijpen kan ook...denk niet dat het ligt aan het tekost van upload, maar netlimiter is handig programmatje
Heeft dat zin ???

Skype blijft netjes rond de 5KB/s upload. CHello heft max 45KB/s upload, dus dan hoord er 40 over te blijven.

Helaas kunnen we naast skype nog maar 6KB/s uppen.
Dit kan je heel mooi zien met DU-meter.

Je ziet heel mooi dat skype 5KB/s pakt. Er is dus nog 40KB/s over.
Als we dan echter gaan uploaden naar een sneller ftp server, of speedtest.nl doen of de chello speedtest, dan zien we dat de upload nog maar maximaal tot 6KB/s gaat. Zodra we skype afsluiten, hebben we weer 45KB/s upload.

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12:26
Ja maar wat is je ping, tijdens het skypen?

Want je houd wel 40 kb/s over, maar als je een ping krijgt van 300 ms

Ik zou trouwens ook even netlimiter testen.

[ Voor 17% gewijzigd door mhr-zip op 16-06-2004 14:07 ]

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

• jhead22
  • Niet online
mhr-zip schreef op 16 juni 2004 @ 14:07:
Ja maar wat is je ping, tijdens het skypen?

Want je houd wel 40 kb/s over, maar als je een ping krijgt van 300 ms

Ik zou trouwens ook even netlimiter testen.
Gaan we vanaaf ffies proberen ! Thx

• Timo
  • Laatst online: 17-12-2025
En als je dan 1v1 speelt kun je beter team speak gebruiken en dan op hoogste settings,heb je nog betere geluids kwaliteit..

En skype lijkt me nu niet erg lekker voor je ping..
TS=30kbit = 3.75kB(teamspeak op hoogste kwaliteits settings, kan ook lager..)

Skype=6x8=48bits = 6kB

[ Voor 19% gewijzigd door Timo op 16-06-2004 15:04 ]

• Tpn
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 07-12-2025

Tpn

mja, dat zijn de snelheden die vanuit chello naar jou toe gaan, effectief houd je maar 30 kb/s over of iets in die trend.
het moet nog steeds genoeg zijn.

probeer anders ventrilo
meest gebruikt bij online gaming na teamspeak
www.ventrilo.com

[ Voor 4% gewijzigd door Tpn op 16-06-2004 15:06 ]

Verwijderd

Zelf vind ik skype een stuk sneller werken(lagere ping) als teamspeak. Daarnaast is de spraak een stuk duidelijker. Nadeeltje is dat je niet met meerdere mensen tegelijk kunt communiceren.

Verwijderd

Chello levert internet via de kabel en dat is half duplex, je kan dus niet tegelijkertijd up&downloaden, nu wacht je pc tot je pakketje is verzonden voordat ie er weer een ontvangt en vice versa.

Als je iets met dezelfde snelheid upload en tegelijkertijd ook download zakt idd je verbinding een stuk in.

Maar dit is idd wel een erg groot verlies

• svdvlist2
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op 16 juni 2004 @ 15:16:
Zelf vind ik skype een stuk sneller werken(lagere ping) als teamspeak. Daarnaast is de spraak een stuk duidelijker. Nadeeltje is dat je niet met meerdere mensen tegelijk kunt communiceren.
Er zit wel degelijk een conference functie in skype, deze is geloof ik voor in 4 externe mensen of 4 totaal inc jou. Check 'acties' 'create conference' is.

Verwijderd

svdvlist2 schreef op 16 juni 2004 @ 15:21:
[...]

Er zit wel degelijk een conference functie in skype, deze is geloof ik voor in 4 externe mensen of 4 totaal inc jou. Check 'acties' 'create conference' is.
Maar dan moet een van de personen de conference hosten. :)

Verwijderd

svdvlist2 schreef op 16 juni 2004 @ 15:21:
[...]

Check 'acties' 'create conference' is.
Hey, thx, dat had ik nog niet ontdekt.

• jhead22
  • Niet online
Nieuwe versie van skype geinst.
Probleem is nog steeds aanwezig :-(

Ping is netjes (30)
Upload nog steeds max 9KB/s

We gaan teamspeak eens proberen. Helaas is de kwaliteit en de latencie daarvan wel wat minder.

• EvilWhiteDragon
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 27-01 12:34
skype is idd een programma dat best wel veel BW kost , ik heb et ens gemeten met een vrend en et was iig 15kb/s of misschien nog wel meer. Ik raad iig teamspeak aan, neemt maar iets van 3kb/s in

LinkedIn
BlackIntel

• jhead22
  • Niet online
Wat een klala kwaliteit is dat teamspeak !!!
Niet te verstaan zo'n beetje... En dat op de hoogste stand. Waardeloos :-S

Skype neemt ook maar 6KB/s up en down in.. zou geen probleem moeten zijn.
Demon kan t gewoon aan.. Waarom chello niet ? Dit terwijl de bandbreedte van zijn chello lijntje veel en veel groter is :-S

• Kramers
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 05-08-2025

Kramers

Tijd voor iets nieuws

Teamspeak niet te verstaan? Ik gebruik teamspeak al een hele tijd, en met de huidige speex codecs is gewoon een goede geluidskwaliteit te behalen.
Nou heb ik skype nog nooit geprobeert dus ik ken die geluidskwaliteit niet, maar of je bent enorm verwend met skype of er is iets mis met je codecs in teamspeak.

Huh.. moet ik hier wat typen of zo ?

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-02 13:22

Bergen

Spellingscontroleur

jhead22 schreef op 16 juni 2004 @ 14:00:
[...]

Heeft dat zin ???

Skype blijft netjes rond de 5KB/s upload. CHello heft max 45KB/s upload, dus dan hoord er 40 over te blijven.
Als je alleen uploadt wel, maar als je tegelijk ook aan het downloaden bent moet je de boel optellen en dan haal je de 45 kB/s lang niet meer. Je kunt bij wijze van spreken niet met 45 kB/s uppen en tegelijk met 280 kB/s downen. Ook 45 up en (280 - 45 = ) 235 down. Technisch gezien neemt het totaal op de een of andere manier meer bandbreedte in beslag. Acknowledge packets heb je bij skype + gamen niet veel; het zijn allemaal UDP streams voor zover ik weet.
Kramers schreef op 17 juni 2004 @ 01:08:
Nou heb ik skype nog nooit geprobeert dus ik ken die geluidskwaliteit niet, ...
Moet je echt eens proberen dan, de kwaliteit is echt SUPER. Ideaal voor telefoongesprekken over 't net. De interface lijkt erg op die van MSN, werkt makkelijk dus. Bovendien is 't gratis. Het zit al een eeuwigheid in de Beta fase maar het werkt uitstekend.

[ Voor 24% gewijzigd door Bergen op 17-06-2004 01:21 ]

• wielhelm
  • Laatst online: 09:59

wielhelm

80/86 ST bladebladed

maximaal 4 personen? nou gelukkig gebruik ik teamspeak met 5 personen, en niks geen problemen met lag of wat dan ook.

Ook over de geluidskwaliteit niks te klagen, ik vind gsm kwaliteit dan ook meer dan genoeg voor een potje dota.

Wat ook handig met teamspeak is dat je meerdere channels aan kan maken als je met twee teams wil spelen.

• jhead22
  • Niet online
Waar kan ik bij teamspeak de codec instellen ?

Ik kan hem wel bij de localtest instellen, maar das alleen lokaal.

• Kramers
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 05-08-2025

Kramers

Tijd voor iets nieuws

Als je een nieuw kanaal aanmaakt kan je aangeven welke codec je daar voor wilt gebruiken.
Ik denk dat je de codec van het default kanaal in de server settings moet aanpassen. (ervan uitgaand dat je je eigen lokale server draait)

Huh.. moet ik hier wat typen of zo ?

• dinkelover
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16:30
Vergeet niet dat Skype ook veel van je processor kracht vergt. Van mijn P4 2,66 wordt sowieso meer dan 10% gevergd met ook soms hoge toppen... Ik kan Skype simpelweg met geen enkel groot spel spelen vanwege enorme vertragingen in het spel.. (ook NIET online) zoals het al 3 jaar oude Red Faction.. draait voor geen meter... 5 frames/sec O-)

en aan m'n geheugen en videokaart ligt het dan ook niet (1,25GB :o en FX5900xt)

Hoop dat nieuwe versie wat minder vergt....

pepernooot

Pagina: 1