Ik ben een webapplicatie aan het bouwen binnen een windows netwerk waarvoor ik gebruik maak van de windows authorisatie.
De gebruikers van dit netwerk loggen in op het domein ORGANISATIE.
In PHP kan ik met de volgende code kijken wat de username is van de gebruiker:
Stel dat iemand inlogd met de gebruikersnaam ; ORGANISATIE\JGROEN, krijg ik de volgende gegevens:
User (complete loginstring): ORGANISATIE\JGROEN
Username: JGROEN
Domain: ORGANISATIE
Met deze gegevens kan ik controleren of de gebruiker ingelogd is op het juiste domein. Op de IIS server staat ingesteld dat er standaard wordt ingelogd op het domein ORGANISATIE. Een gebruiker hoeft dan alleen nog maar de gebruikersnaam in te voeren ipv domein + gebruikersnaam. Als de gebruiker dit doet, is de "inlogstring" JGROEN. Met mijn script kan ik dan niet meer zien wat het domein is waar de gebruiker op inlogd.
Niet helemaal ideaal dus. Met $_SERVER['LOGON_USER'] kan ik de gebruikersnaam opvragen. Dan moet er toch ook een directe manier zijn om het domein te verkrijgen??
Kunnen jullie helpen?
Alvast bedankt!
De gebruikers van dit netwerk loggen in op het domein ORGANISATIE.
In PHP kan ik met de volgende code kijken wat de username is van de gebruiker:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
| function getUser($part){ global $SYSTEM_user; if($SYSTEM_user[$part] != ''){ return $SYSTEM_user[$part]; }else{ return checkUser($part - 1); } } // get username from logged user $SYSTEM_user = split("\\\\", $_SERVER['LOGON_USER']); $SYSTEM_username = strtolower(getUser(count($SYSTEM_user) - 1)); $SYSTEM_domain = strtolower(getUser(0)); |
Stel dat iemand inlogd met de gebruikersnaam ; ORGANISATIE\JGROEN, krijg ik de volgende gegevens:
User (complete loginstring): ORGANISATIE\JGROEN
Username: JGROEN
Domain: ORGANISATIE
Met deze gegevens kan ik controleren of de gebruiker ingelogd is op het juiste domein. Op de IIS server staat ingesteld dat er standaard wordt ingelogd op het domein ORGANISATIE. Een gebruiker hoeft dan alleen nog maar de gebruikersnaam in te voeren ipv domein + gebruikersnaam. Als de gebruiker dit doet, is de "inlogstring" JGROEN. Met mijn script kan ik dan niet meer zien wat het domein is waar de gebruiker op inlogd.
Niet helemaal ideaal dus. Met $_SERVER['LOGON_USER'] kan ik de gebruikersnaam opvragen. Dan moet er toch ook een directe manier zijn om het domein te verkrijgen??
Kunnen jullie helpen?
Alvast bedankt!
[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 16-06-2004 13:23 ]