Toon posts:

SUS Server wil niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben momenteel bezig met een sus server te installeren binnen een netwerk.
Ik stuit alleen op het volgende probleem :

Ik krijg het niet voor elkaar een client te laten updaten via de sus server, alsin de update site word niet weergegeven, krijg te zien dat de site under construction is.. waarschijnlijk een standaard site van IIS oid.

Waarschijnlijk zie ik iets over het hoofd, maar ik heb echt geen idee wat :(

Het draait overigens op een win2k server.

• Zuig
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15:22

Zuig

Fuck man dat Zuigt !

klopt je moet via een GPO de windows auto update gebruiken, en hier je SusServer naam invullen.
Dit staat overigens heel duidelijk in de documentatie van SUS

Hier hoort mij sig; dat doe ik alleen lekker niet...

Verwijderd

Topicstarter
Zuig schreef op 16 juni 2004 @ 13:20:
klopt je moet via een GPO de windows auto update gebruiken, en hier je SusServer naam invullen.
Dit staat overigens heel duidelijk in de documentatie van SUS
Dus moet ik een AD gaan runnen?

Het is dus niet mogelijk om via http://servernaam te gaan updaten?

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 16-06-2004 13:26 ]

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op 16 juni 2004 @ 13:26:
[...]

Dus moet ik een AD gaan runnen?
Nee, hoeft niet perse, maar je moet wel de instellingen goed zetten, bijv. dmv een reg-filetje.
Het is dus niet mogelijk om via http://servernaam te gaan updaten?
Nee, dit is niet mogelijk.

check anders dit topic: Hoe gebruik jij SUS? (Software Update Service)

[ Voor 13% gewijzigd door ZeRoC00L op 16-06-2004 13:59 ]

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

Verwijderd

Topicstarter
ZeRoC00L schreef op 16 juni 2004 @ 13:58:
[...]

Nee, hoeft niet perse, maar je moet wel de instellingen goed zetten, bijv. dmv een reg-filetje.

[...]

Nee, dit is niet mogelijk.

check anders dit topic: Hoe gebruik jij SUS? (Software Update Service)
Maargoed, het is dus voor nieuw geassembleerde systemen die naar de klant gaan, dus op het moment dat het systeem geupdate is is het wel de bedoeling dat de klant weer via de normale weg kan updaten zeg maar.

Verwijderd

reg-filetje met instellingen van eigen susserver inlezen, autoupdate agent z'n werk laten doen en voordat de pc naar klant gaat de instellingen die je met het reg-filetje doet weer weghalen.

zie ook www.susserver.com

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-08 10:56

Turkish

zhé germans

je kan dat ook bereiken met gpedit.msc (group policy) en dan naar beheersjablonen -> windows update -> automatische updates configureren en dan kan je je adres van je sus server ingeven ;)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Verwijderd

Topicstarter
Er word daar verwezen naar autoupdate in het configuratie scherm... of ik ben toe aan een leesbril maar ik zie het niet hoor :D (ja deze machine is geupdate)

• Don van Boven
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Als je deze tool runt over die pc, gaat ie automatisch [na 6 min.] updaten via de SUS-server. Ik heb er zelf ook me zitten stoeien!!

Microsoft Software Update Services

Dit is best wel een handige service van Microsoft, zeker als je vaak WindowsUpdate moet uitvoeren. Want hiermee belast je, je internetconnectie veel minder mee!
What is Microsoft Software Update Services (SUS)?

A. Microsoft Software Update Services is a no-charge add-in component for Windows 2000 and Windows Server™ 2003 that is designed to greatly simplify the process of keeping computers in your organization up to date with the latest critical updates, security updates, and service packs. SUS installs a web-based application that enables administrators to quickly and reliably deploy updates to desktop and server machines running Windows 2000, Windows XP, and Windows Server 2003. The updates can be synchronized from the live Windows Update servers and saved on the SUS server. Then, after approving only the updates you have tested and want to distribute, they can be downloaded from the SUS server by the Automatic Updates component on client machines.
Ik heb ook een utility gevonden die WindowsUpdate via een SUS-server uitvoert, normaal moet je dat activeren binnen de Active Directory, maar deze forceert dat binnen Windows. En het reset de settings, na een reboot!
Software Update Services Utility
This is something I whipped up during my spare time at work, it's for use in a corporate enviroment which uses SUS. It's a simple utility, which enables updating from a specified SUS server, forces windows to check for updates and on reboot it restores the windows update settings to default.

Why would you want something like that? Well the average day at work for myself consists of assembling and preloading PC's with Windows 2000 or XP and then installing the latest updates.

I needed a way to enable updating from a corporate SUS server, forcing windows to perform a update and then to disable updating from the SUS server upon reboot.
SUS Home
SUS FAQ
SUS Utility

[ Voor 86% gewijzigd door Don van Boven op 16-06-2004 14:18 ]

I'll make you an offer you can't refuse!

Verwijderd

Topicstarter
Turkish schreef op 16 juni 2004 @ 14:12:
je kan dat ook bereiken met gpedit.msc (group policy) en dan naar beheersjablonen -> windows update -> automatische updates configureren en dan kan je je adres van je sus server ingeven ;)
Kijk daar heb ik wat aan , ga ik ff proberen :) :)

uhh, ook dat staat er niet tussen :?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 16-06-2004 14:19 ]

Verwijderd

Topicstarter
Don van Boven schreef op 16 juni 2004 @ 14:17:
Als je deze tool runt over die pc, gaat ie automatisch [na 6 min.] updaten via de SUS-server. Ik heb er zelf ook me zitten stoeien!!
Het tooltje draait nu, dus ik moet ff 6 min wachten dan gaat ie draaien oid?

Het is idd ideaal als het zou werken, we updaten zon 15 machines per dag en via windows update wil het nogal eens traag gaan.

• Don van Boven
  • Niet online
Jep, je moet 6 á 10 min. wachten.

Verwijderd

Topicstarter
Don van Boven schreef op 16 juni 2004 @ 14:30:
Jep, je moet 6 á 10 min. wachten.
Maar het gaat allemaal invisible of ga ik ook nog wat zien ? :)

• Don van Boven
  • Niet online
Je moet wat zien, ik zou het even kort uitleggen:

- Klik op Start -> Uitvoeren;
- Sleep dan die tool naar het Uitvoeren venster;
- en tik achter die regel nog je servernaam.

Als het goed is geeft ie aan dat er een Service wordt gestart. :)

Verwijderd

Topicstarter
Don van Boven schreef op 16 juni 2004 @ 14:39:
Je moet wat zien, ik zou het even kort uitleggen:

- Klik op Start -> Uitvoeren;
- Sleep dan die tool naar het Uitvoeren venster;
- en tik achter die regel nog je servernaam.

Als het goed is geeft ie aan dat er een Service wordt gestart. :)
Dat klopt, hij heeft net ook geupdate, maar ik zag niet of het nou vanaf internet of via het netwerk gebeurde ;) maagoed daar vertrouw ik dan maar op :P :D

• Don van Boven
  • Niet online
Moet je kijken bij Taakbeheer van de server, en dan bij het LAN :)

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-08 10:56

Turkish

zhé germans

Verwijderd schreef op 16 juni 2004 @ 14:17:
[...]

Kijk daar heb ik wat aan , ga ik ff proberen :) :)

uhh, ook dat staat er niet tussen :?
ik vergat in m'n snelheid wat 8)7

het is beheersjablonen -> windows onderdelen -> windows update (ik was dus een stap vergeten ;) )

edit:
Zo traag, ondertussen is het al lang opgelost

[ Voor 11% gewijzigd door Turkish op 16-06-2004 15:09 ]

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Verwijderd

Topicstarter
Don van Boven schreef op 16 juni 2004 @ 14:56:
Moet je kijken bij Taakbeheer van de server, en dan bij het LAN :)
Gaat niet helemaal op, het inet werkt ook via het lan ;)

• Don van Boven
  • Niet online
Oke, dat is wel zo, maar als je bij beide computers [client en server] kijkt, zie je dat ze tegelijkertijd gebruik maken van het netwerk ;)

Verwijderd

Topicstarter
Don van Boven schreef op 16 juni 2004 @ 15:21:
Oke, dat is wel zo, maar als je bij beide computers [client en server] kijkt, zie je dat ze tegelijkertijd gebruik maken van het netwerk ;)
hehe, nou vooruit dan ;) Is het overigens alleen mogelijk de cruciale updates op de SUS server te zetten? Dus niet wmp9, direct x e.d. ?

Overigens in die 10 min pompt ie waarschijnlijk alle updates over ? En daarna kan je ze installeren.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 16-06-2004 15:29 ]

• Don van Boven
  • Niet online
Jep, check de site van MS maar. Alleen met SMS kan je alle updates binnenhalen, maar dat moet je aanschaffen en SUS is gratis [als je originele windowsversie hebt].
En binnen die 10 min. pompt ie meestal alle updates over, omdat het natuurlijk over het LAN gaat :).

Verwijderd

Topicstarter
Don van Boven schreef op 16 juni 2004 @ 16:02:
Jep, check de site van MS maar. Alleen met SMS kan je alle updates binnenhalen, maar dat moet je aanschaffen en SUS is gratis [als je originele windowsversie hebt].
En binnen die 10 min. pompt ie meestal alle updates over, omdat het natuurlijk over het LAN gaat :).
Okeej, kzal eens informeren wat de kosten van SMS zijn.

Erg bedankt voor de hulp !
Pagina: 1