Hallo allemaal,
Ik ben bezig om vanuit een linux webserver naar een mssql database(ja ik weet het!!!) te connecten. Gaat allemaal ok!
Heb nu een simpel scriptje gebouwd om te kijken of het id bestaat wat ikzelf meegeef in de tabel fietsen.
Als hij bestaat geeft hij dat goed aan op het scherm. Maar hoe krijg ik het nu voor elkaar als hij niet bestaat, en hoe krijg ik dan een melding op het scherm dat het id niet bestaat? Nu krijg ik gewoon een wit scherm ipv van mijn aangegeven melding.
En de laatste vraag is hoe ik in de SELECT regel de 012234 variable krijg, door $incidentnr daar in te zetten.
Hoop dat iemand mij kan helpen.
Dit is mijn script:
<?php
MSSQL_CONNECT($hostname,$username,$password) or DIE("DATABASE FAILED TO RESPOND.");
mssql_select_db($dbName) or DIE("Table unavailable");
$incidentnr =012234;
$query = "SELECT fiets_ID FROM dbo.fietsen where fiets_ID = '012234'";
$result = mssql_query( $query );
for ($i = 0; $i < mssql_num_rows( $result ); ++$i)
{
$line = mssql_fetch_row($result);
print( "$line[0]\n");
if (!$line[0]){
echo "shit";
}else{
echo "goed";
}
}
?>
Ik ben bezig om vanuit een linux webserver naar een mssql database(ja ik weet het!!!) te connecten. Gaat allemaal ok!
Heb nu een simpel scriptje gebouwd om te kijken of het id bestaat wat ikzelf meegeef in de tabel fietsen.
Als hij bestaat geeft hij dat goed aan op het scherm. Maar hoe krijg ik het nu voor elkaar als hij niet bestaat, en hoe krijg ik dan een melding op het scherm dat het id niet bestaat? Nu krijg ik gewoon een wit scherm ipv van mijn aangegeven melding.
En de laatste vraag is hoe ik in de SELECT regel de 012234 variable krijg, door $incidentnr daar in te zetten.
Hoop dat iemand mij kan helpen.
Dit is mijn script:
<?php
MSSQL_CONNECT($hostname,$username,$password) or DIE("DATABASE FAILED TO RESPOND.");
mssql_select_db($dbName) or DIE("Table unavailable");
$incidentnr =012234;
$query = "SELECT fiets_ID FROM dbo.fietsen where fiets_ID = '012234'";
$result = mssql_query( $query );
for ($i = 0; $i < mssql_num_rows( $result ); ++$i)
{
$line = mssql_fetch_row($result);
print( "$line[0]\n");
if (!$line[0]){
echo "shit";
}else{
echo "goed";
}
}
?>