MSI K7T Turbo compatibel met XP2100+?

Pagina: 1
Acties:

• nijntje82
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Beste tweakers,

Het verhaal zit als volgt, ik heb zo'n bagger CPU die erg warm word, een 2100XP.

Mijn hele systeem is nu super warm, ook al heb ik onlangs er een goede koeler opgezet en 2 casefans en pasta...alles zit goed..en hij wordt gewoon te warm.

Nou wou ik daarvoor een 2600XP (512 cache,333fsb) in de plaats kopen, zo'n barton met nieuwe core die dus niet zo warm word? Klopt dit?

Maar mijn echte vraag was eigelijk, om die 2100xp nog bruikbaar te maken, heb ik nog een k7t turbo mobo (133mhz mem) draaien met een 900mhz cpu. De site van MSI zegt mij dat er maximaal een 1800XP op past(met nieuwste bios uiteraard)! Nou is mijn vraag gaat het werken op 1 of andere manier als ik die 2100XP erop probeer te knallen? Gaat dit lukken? En die dan op 1800 laten lopen (hopelijk is hij dan ook minder warm)!?
bvd!

mvg,

nijn

• therobber
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:15
die 2100 is geen probleem zorg wel voor een goeie luchtstroom binnen je kast.

heb hier een 2000+ @ 2200+ in mijn server draaien op een k7t turbo

6.35K wP Solar | 23.6kWH Zendure (2 x Ac2400+) | Tesla M3H LR 750

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-07 01:43

Turkish

zhé germans

Het underclocken van een cpu kan vaak wel, maar dan moet je je multiplier van je cpu kunnen wijzigen in je moederbord. Lijkt me namelijk dat je je cpu wel op een normale FSB wilt laten lopen ;)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Wat vind je warm dan?? Je post namelijk geen temps.

Zo'n 2500 word niet warm volgens jou? Nogmaals, wat vind je niet warm dan?

Loopt hij nu vast door de warmte? Als dat het geval is, controleer dan of de koeler er goed op zit, goede airfow, genoeg koelpasta (niet teveel).

• nijntje82
  • Niet online
therobber schreef op 16 juni 2004 @ 12:41:
die 2100 is geen probleem zorg wel voor een goeie luchtstroom binnen je kast.

heb hier een 2000+ @ 2200+ in mijn server draaien op een k7t turbo
Is dat dan niet toevallig een turbo2 ? Want dat mobo kan 2200+ aan...en op de site zeggen ze dat de turbo tot 1800 gaat :?

iig thanks voor jullie reply's, ik zal even gaan prutsen binnenkort :)

• nijntje82
  • Niet online
RoamoR schreef op 16 juni 2004 @ 12:46:
Wat vind je warm dan?? Je post namelijk geen temps.

Zo'n 2500 word niet warm volgens jou? Nogmaals, wat vind je niet warm dan?

Loopt hij nu vast door de warmte? Als dat het geval is, controleer dan of de koeler er goed op zit, goede airfow, genoeg koelpasta (niet teveel).
Ok de situatie is als volgt, in de winter is het allemaal te overzien qua temps ( alles rond de 50/60)...Ik heb onlangs ook nog zo'n leuke hittebron erbij gekocht (geforce FX 5900) en die word ook zonder veel te doen op mijn pc NU al 70 graden!? En mijn cpu nog meer dan dat! Hij is zelfs toen het warm was 2 weken geleden vast gaan hangen, ik denk omdat hij te warm was, daar leek het erg op!

Ik heb de pasta vervangen, cooler van coolermaster met die buisjes (30E was hij geloof ik toen ik hem kocht!), onder en boven in mijn BIGTOWER van AOPEN 2 casefans en ik heb bijna niks in mijn kast hange! Alleen een hd(boven in de kast waar de casefan zit)/writer/geluidkaart en cpu/videokaart. In zo'n grote kast met al die koeling zou dat goed moeten gaan? niet dus! Klote cpu is echt el cheapo :(

[ Voor 3% gewijzigd door nijntje82 op 16-06-2004 12:53 ]

• Roamor
  • Niet online
nijntje82 schreef op 16 juni 2004 @ 12:52:
[...]

en die word ook zonder veel te doen op mijn pc NU al 70 graden!? En mijn cpu nog meer dan dat! Hij is zelfs toen het warm was 2 weken geleden vast gaan hangen, ik denk omdat hij te warm was, daar leek het erg op!

Ik heb de pasta vervangen, cooler van coolermaster met die buisjes (30E was hij geloof ik toen ik hem kocht!), onder en boven in mijn BIGTOWER van AOPEN 2 casefans en ik heb bijna niks in mijn kast hange! Alleen een hd(boven in de kast waar de casefan zit)/writer/geluidkaart en cpu/videokaart. In zo'n grote kast met al die koeling zou dat goed moeten gaan? niet dus! Klote cpu is echt el cheapo :(
IN principe zijn er geen El Cheapo CPU's, er zijn namelijk geen procs die met als doelstelling "budget" in schuurtjes in elkaar worden geschroeft. :) Wel in de zin van goedkopere modellen, voor de onderkant van de markt.

Verder is het een kwestie van wegstrepen:
- Airflow is volgens jou goed, dus daar ligt het niet aan. (Toch wel onder koude lucht in de kast, boven warme lucht eruit toch >:) ) Voeding heeft trouwens ook een outtake.

- Controleer dan nog een keer of je de CPU koeler goed hebt gemonteerd

[ Voor 2% gewijzigd door Roamor op 16-06-2004 12:58 . Reden: w ]

• nijntje82
  • Niet online
Thnx voor alle reply's

Ik doe inderdaad onderin koude lucht aanvoer en bovenin uitvoer! Heb ook 1 rounded cable ;), niet dat dit helpt maarja..

En de koeler is goed gemonteerd, laatst nog check gedaan...

Lastig met komende warme weer, ik heb op het moment weinig geld, in ieder geval ligt mijn prioriteit erg laag bij mijn PC en nu moet ik een nieuwe cpu halen omdat hij te warm wordt, best klote :s

Anyways het is niet anders en ga binnenkort even kijken of ik die 2100XP nog kan gebruiken of moet laten wegrotten :|

ps: als ik een cpu na beneden clock, dus die 2100 op 1800 laat lopen, is hij dan ook minder warm of valt dat tegen?

[ Voor 11% gewijzigd door nijntje82 op 16-06-2004 13:20 ]

• Khaine
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21:24

Khaine

Python liefhebber

nijntje82 schreef op 16 juni 2004 @ 13:03:
Thnx voor alle reply's

Ik doe inderdaad onderin koude lucht aanvoer en bovenin uitvoer! Heb ook 1 rounded cable ;), niet dat dit helpt maarja..

En de koeler is goed gemonteerd, laatst nog check gedaan...

Lastig met komende warme weer, ik heb op het moment weinig geld, in ieder geval ligt mijn prioriteit erg laag bij mijn PC en nu moet ik een nieuwe cpu halen omdat hij te warm wordt, best klote :s

Anyways het is niet anders en ga binnenkort even kijken of ik die 2100XP nog kan gebruiken of moet laten wegrotten :|

ps: als ik een cpu na beneden clock, dus die 2100 op 1800 laat lopen, is hij dan ook minder warm of valt dat tegen?
Met underclocken wordt het zooitje soms wel en soms niet minder warm. Als je alles tegelijk omlaag gooit (FSB , voltage , multiplier) dan heb je soms nog wel een groot verschil .

Verder moet je er rekening mee houden dat de site van msi ietwat tot onduidelijkheid kan spreken . Ik heb zelf thuis een perfect lopend 100 mhz FSB ( waar op de site max prox. 1000 mhz staat ) ECHTER is dat de maximale processor die word ge-support !! Dit is heel wat anders dan het feit of de processor erin kan .

Op mijn oude mobo loopt nu een XP2000+ , terwijl een 1 ghz proc. het maximale is wat ondersteunt wordt , en ik heb geeneens een bios-flash gedaan :*) .

Maar je moet het allemaal zelf uitvinden , want het verschilt per processor hoe warm deze wordt

suc6 iig :D

Is this question retorical? No? Then what is the point of retorical questions?

• nijntje82
  • Niet online
Thnx ik ga binnenkort prutsen, is alles overigens in de bios in te stellen qua fsb,mp,voltage etc? Ik heb daar nog nooit echt mee gespeelt (ben geen OCér :o op dat gebied)..

:)

Verwijderd

Ik had ook een k7t turbo met een athlon 1700+. Idle werd hij boven de 60 graden. Daarom heb ik gekeken wat de minimale voltage was waarop hij stabiel liep. Dit bleek 1,60 v te zijn, standaard kreeg hij 1,78 v van het moederbord. Dit scheelt al wat in hitte, 5 tot 10 graden ofzo.
Een programma als cpuIdle zal de processor in idle-tijd ook een stuk koeler laten worden. Dit scheelt bij mij 15 graden.
Zorg er iig voor dat de cpu onder de 60 graden blijft. Ik weet dat er veel tweakers zijn die in paniek raken als de cpu op 40 graden komt(zucht), maar dat is echt overdreven.

• nijntje82
  • Niet online
Kan ik de voltages gewoon aanpassen in de bios? Wat is safe voor een 2100XP of 1800XP ? en cpuidle software installeren scheelt in temperatuur? Dan ga ik dat direct proberen, thanks! Want idle is mijn cpu al 70+ graden!

• Khaine

Khaine

Python liefhebber

nijntje82 schreef op 16 juni 2004 @ 14:08:
Kan ik de voltages gewoon aanpassen in de bios? Wat is safe voor een 2100XP of 1800XP ? en cpuidle software installeren scheelt in temperatuur? Dan ga ik dat direct proberen, thanks! Want idle is mijn cpu al 70+ graden!
Idle 70 graden ??? Zit er wel pasta tussen je core en je koeler ???
En zit de koeler wel juist op z'n socket ?

En ik weet niet of het bij een Turbo zo is , maar bij een K7T zoals ik heb is alles wat jij bedoelt in te stellen in het bios , inclusief voltage-niveaus'.

Pas echter wel even op !! MEt voltages spelen kan fout aflopen .

Ik advisser daarom om ff te googlen en got-searchen en dan te kijken of iemand anders al eens heeft lopen spelen op dat gebied .

FSB en multiplier instellen en dan terugklokken lijkt me zo moeilijk niet :D

Suc6 ermee

• nijntje82
  • Niet online
Thnx, jep, onder idle versta ik wel winamp/msn draaien, voor de rest NIKS!
Maar ik denk ook zonder die 2 dat hij 70 wordt idle!
Laat staan als ik een game aanram, dan kan je lachen in de zomer :)
Zelfde geld voor mn videokaart, FX 5900, die er vlak onderhangt, die wordt idle ook bijna 70, laat staan bij een zware game.....Maar ik heb net even een pci slot koeler gekregen, die ik er nog onder moet gaan monteren.

Koeler zit er goed op inclusief een het minimale laagje pasta! Koeler word ook wel bloedheet, alleen de ventilator gaat maar max 2700 rmp van dat ding? ik krijg hem niet sneller, in de bios kan je bij dit asus mobo wel iets instellen, maar ik krijg hem niet verder dan 2700rmp, sloom, lawaai interesseert me niet veel, als hij maar koel is!!!

gr nijn :P

• Khaine

Khaine

Python liefhebber

nijntje82 schreef op 16 juni 2004 @ 14:19:
Thnx, jep, onder idle versta ik wel winamp/msn draaien, voor de rest NIKS!
Maar ik denk ook zonder die 2 dat hij 70 wordt idle!
Laat staan als ik een game aanram, dan kan je lachen in de zomer :)
Zelfde geld voor mn videokaart, FX 5900, die er vlak onderhangt, die wordt idle ook bijna 70, laat staan bij een zware game.....Maar ik heb net even een pci slot koeler gekregen, die ik er nog onder moet gaan monteren.

Koeler zit er goed op inclusief een het minimale laagje pasta! Koeler word ook wel bloedheet, alleen de ventilator gaat maar max 2700 rmp van dat ding? ik krijg hem niet sneller, in de bios kan je bij dit asus mobo wel iets instellen, maar ik krijg hem niet verder dan 2700rmp, sloom, lawaai interesseert me niet veel, als hij maar koel is!!!

gr nijn :P
Wat voor systeem heb je in totaal , en welk merk is je koeler .
Er zijn nauwelijks nog koelers die op 2700 rpm hun max hebben zitten , en zeker geeneen die dan niet behoorlijk een 2100-tje kunnen koelen .

En die 70 voor je videokaart is al helemaal absurd hoog !!
Ik vermoed dat dat vooral komt door de warmte die je proc. afstoot !
(videokaart en proc zitten vaak dicht bij elkaar in de buurt ).

Heb je ook je airflow in de kast al eens goed onder de loep genomen ? Als het zo beroerd warm wordt in je kast is het niet onverstandig ook een extra fan voor en achter te plaatsen met een hoog toerental (geluid interesseerde je niet toch ? ) .

Denkend aan twee goede zalman 80 MM fans . Heb je al eens een andere koeler kunnen proberen ?
Ik heb hier een bijna vergelijkbare XP2000+ t-bred core en die houd het met een std. boxed koeler idle op de 40 graden , MET warm weer . Dat scheelt 30 graden in beginsel .

Ik zou zeggen ... dubbelcheck de hoeveelheid pasta op je core (liever ietsje meer dan ietsje te weinig ) en dubbelcheck dat irritante randje wat verteld hoe je koeler op de socket moet .

En probeer als beide niet helpen toch een andere koeler (hoeft niet duur te zijn , idle niet overclocked kom je er met een coolermaster OEM ding van 12 euro ook goed vanaf ).

Wederom suc6 ermee

• Roamor
  • Niet online
RoamoR schreef op 16 juni 2004 @ 12:46:

Loopt hij nu vast door de warmte?
Geef even antwoord op deze vraag SVP

Als hij dat namelijk NIET doet, kan het ook aan de temperatuursensor OID liggen. Waarmee meet je de temp eigenlijk?

• nijntje82
  • Niet online
http://www.coolermaster-e...ts/cpu/retail/hhc-l61.jpg
Alps(HHC-L61)
Socket Type : Socket A, 370, 462
Heat Sink Material : Copper with Heat Pipe
Fan Speed : 3000 rpm
Thermal Resistance : Rja 0.65 ?C/W

Zit erop met voldoende koelpasta, laatst nog 'ververst'

Rest van mijn systeem is: Maxtor 80gb, 7200rpm boven in de bigtower (met een casefan ernaast die lucht afvoert).

Creative geluidkaartje, FX5900 vidkaart en cdwriter, dit alles op een asus AV78X, http://nl.asus.com/products/mb/socketa/a7v8x/overview.htm .

En inderdaad die warme cpu/videokaart zullen elkaar wel flink opwarmen, helaas :s

Airflow van mijn kast niet echt onder de loep genomen, ik heb 1 normale casefan benede in de kast die "koude" lucht aanvoert en 1 boven in die warme lucht afvoert. Hoe stel ik deze in dat ze harder gaan draaien?? Volgens mij is dat niet mogelijk, zo wel zou ik ze graag harder doen laten draaien!! Geluid is geen probleem!
(1 casefan van coolermaster en 1 uit een voeding geloof ik :)).

Ik heb toendertijd geinvesteerd in een 30 euro dure %#@ koeler :P enne, dat was niet echt de oplossing ondervind ik nu, daarom wil ik nu gaan voor een nieuwe cpu, met een relatief 'koude' core, liefst had ik dit niet gedaan, maar zit niks anders op?:(

• nijntje82
  • Niet online
RoamoR schreef op 16 juni 2004 @ 14:32:
[...]

Geef even antwoord op deze vraag SVP

Als hij dat namelijk NIET doet, kan het ook aan de temperatuursensor OID liggen. Waarmee meet je de temp eigenlijk?
hmm ik kan dit niet met zekerheid zeggen, maar het leek er wel op....hij freezde nogal raar namelijk...Ik meet de temperatuur met de bios (de cpu), ik heb dit eerder ook gedaan met software geloof ik, die ook vrij hoog aangaf.
De software van nvidia geeft een tegen de 70 graden aan van de videokaart die de hitte dus ook een beetje bevestigd...:S

Verwijderd

nijntje82 schreef op 16 juni 2004 @ 14:08:
In het bios is het voltage wel in te stellen. Onveilig lijkt me een lager voltage niet, maar hij kan wel instabiel worden of zelfs dat hij niet meer wil booten. Als hij niet meer wil booten moet de cmos gereset worden. Hoe dat moet staat wel in het boekje van je moederbord. Ik zou dan ook rustig aan het voltage omlaag brengen in de kleinste stapjes.
Als cpuIdle geinstalleerd is dan moet je er wel voor zorgen dat hij op "enabled" staat.

• nijntje82
  • Niet online
Weet iemand trouwens een betrouwbaar stukje software om de temperaturen binnen de pc te meten (doel ik vooral op de cpu temp)?

• Khaine

Khaine

Python liefhebber

nijntje82 schreef op 17 juni 2004 @ 09:27:
Weet iemand trouwens een betrouwbaar stukje software om de temperaturen binnen de pc te meten (doel ik vooral op de cpu temp)?
Een BEETJE googlen mag ook wel he :)

Er zijn zat proggies en geeneens is er echt betrouwbaarder dan een ander. Het beste blijft vooralsnog zelf met een metertje je kast in te duiken . Dat geeft het meest natuurgetrouwe resultaat . Als je het besluit toch zonder hardware te doen , kom je uit OF op bios , of een extern proggie waar je NU zelf naar googled ;) .

• Buzz-01
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:27
nijntje82 schreef op 16 juni 2004 @ 14:47:
....

Zit erop met voldoende koelpasta, laatst nog 'ververst'

Rest van...
Heb je misschien niet te veel koelpasta er tussen zitten, waardoor je koelcapaciteit verliest? Normaalgesproken is een dun laagje voldoende, het is eigenlijk alleen bedoeld om de minuscuul kleine groefjes en oneffenheden in je core en koeler dicht te smeren...

/me Basje2001 heeft wel eens cpu's gezien waar de koelpasta zowat vanaf droop... 8)7 Geen goed idee!

edit: De betrouwbaarheid van de meeste software is en blijft afhankelijk van de betrouwbaarheid van je temperatuursensoren. Alleen schijnen die lang niet altijd zo betrouwbaar te zijn!

Heb zelf ook een K7T Turbo, met een Thunderbird 1200, FSB op 133, temperatuur van de processor 58 - 65 graden ongeveer. Heb een Spire FalconRock III koeler trouwens...

[ Voor 28% gewijzigd door Buzz-01 op 17-06-2004 09:42 ]

Flickr

• nijntje82
  • Niet online
Ok bedankt, ik ga nu dan maar verder met googlen ;) en pasta is minimaal aangebracht, denk wel dat het snor zit!

gr nijn

B)

Verwijderd

Werkt cpuIdle al een beetje?

• therobber
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:15
nijntje82 schreef op 16 juni 2004 @ 12:48:
[...]

Is dat dan niet toevallig een turbo2 ? Want dat mobo kan 2200+ aan...en op de site zeggen ze dat de turbo tot 1800 gaat :?

iig thanks voor jullie reply's, ik zal even gaan prutsen binnenkort :)
zoek maar eens hier of het forum zijn er zelfs die een 2400+ op de k7tturbo hebben draaien..
de chipset is het zelfde alleen de voltage regulators zijn gekoelt op de turbo2

6.35K wP Solar | 23.6kWH Zendure (2 x Ac2400+) | Tesla M3H LR 750

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:21

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Ik wil je niet bang maken, maar:

Sommige bordjes van die serie hebben last van lekkende/bolstaande electrolytische condensatoren, kortweg elco's. Die grote ronde cilinders dus, ik zou daar ook even naar kijken. :)

MSI K7T kapot door lekkende condensatoren *pics*

Toen waren beige computers heel gewoon.

• nijntje82
  • Niet online
Verwijderd schreef op 17 juni 2004 @ 16:01:
Werkt cpuIdle al een beetje?
Nou, toen hij gek begon te doen, 90% cpu usage gebruikte heb ik hem weer verwijdert. Pc liep namelijk inene mega sloom en toen keek ik bij task manager en cpuidle gebruikte wel erg veel en ik dacht, tja ding is maar 30 dagen geldig geloof ik.

• geforce5_guy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
het is normaal dat het programma 100% in neemt :o

Verwijderd

Maar het is niet normaal dat de pc sloom wordt. Dat de systeembelasting 100% wordt komt doordat cpuIdle in idle-tijd instructies naar de processor stuurt die ervoor zorgen dat hij minder stroom gebruikt. Systeemmonitor ziet dat dat de processor 100% van de tijd instructies krijgt. In theorie zou je pc er een procentje trager van kunnen worden, onmerkbaar dus.
Je kan overigens instellen dat cpuIdle de koeling door windows xp laat regelen. Dan werkt de systeemmonitor ook weer. Zo gebruik ik het nu en het werkt prima. Onder volle belasting is mijn cpu 63 graden en terwijl ik dit typ staat hij op 45 graden.
Er zijn overigens andere programma's die hetzelfde doen als cpuIdle, en die zijn wel gratis. Ik weet alleen zo niet welke goed werken.

• SmoothTweaker
  • Laatst online: 17:58
Waar zit je voeding dan die vinnen worden ook abnormaal warm bij me zusje werd daardoor processor 105 graden :P voor 6minuten goed afgelope

• Khaine

Khaine

Python liefhebber

SmoothTweaker schreef op 18 juni 2004 @ 14:25:
Waar zit je voeding dan die vinnen worden ook abnormaal warm bij me zusje werd daardoor processor 105 graden :P voor 6minuten goed afgelope
[offoptic]

Sorry maar WAT probeer je te zeggen ??
Gebruik dam leestekens ofzo :|
Voor 6 minuten had je zus vinnen en werd ze 105 graden ?

[/offtopic]

Ontopic :

Wat zou dat programmatje CPUIdle dan voor meerwaarde hebben als je het nouwelijks merkt . Kan het zomaar systeembronnen manipuleren of uitzetten ???

Verwijderd

Wat zou dat programmatje CPUIdle dan voor meerwaarde hebben als je het nouwelijks merkt . Kan het zomaar systeembronnen manipuleren of uitzetten ???
Je merkt niks van cpuIdle wat systeembelasting betreft. Maar je merkt het wel in stroomverbruik van de cpu. Zonder cpuIdle is mijn cpu 60 graden als hij idle is, en met cpuIdle is mijn cpu 43 graden. Het programmaatje zorgt er gewoon voor dat delen van de cpu in een soort van powersaving gaan als de cpu niet gebruikt wordt.
Het levert eigenlijk alleen maar voordelen op. Minder warmte en minder stroomverbruik.
Onder volle belasting helpt cpuIdle natuurlijk niet, dan verbruikt de cpu maximaal stroom.

• nijntje82
  • Niet online
speedfan nu geinstalleerd en bij surfen/winamp/msn, niks bijzonders dus, zoals nu....is de cpu 81 graden en de videokaart 62! hdd is 43..

fanspeed van de cpu is 2650 ...

hmm, en het is nu niet warm hier (geen zomerse temperaturen).

• nijntje82
  • Niet online
pci koeler geinstalleerd (naast de 3dkaart) en die verandert niks aan de graden van mijn hardware..

Daarnaast bij het spelen van een spel is mijn cpu 92graden en 3dkaart 72!
En het is nog geen hartje zomer :(

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:21

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Als je met je hand voelt aan het koelblok, brand je je vingers dan?

Toen waren beige computers heel gewoon.

Verwijderd

Heb je al eens je kast gewoon opengezet met een gewone tafelventilator naar je kast gericht? Als dan nog steeds je temperaturen te hoog zijn :? ligt het iig niet aan de airflow lijkt me...

• nijntje82
  • Niet online
Jep het koelblok is erg warm! En voorheen had ik idd mijn kast open met een 60cm ventilator er naast (in de zomer)...

Ik heb nu een casefan aangesloten op het mobo omdat ik dacht, misschien kan ik dan de snelheid regelen maar dat wil niet echt ? Hij gaat 2700rpm volgens speedfan, hoe kan ik hem sneller laten lopen? In speedfan kan je ze op 100% zetten en daar draaien ze dan ook op (cpufan en casefan), beide 2700rpm, maar vind dat nogal weinig en herrie maakt me niks uit!

PCI koeler maakt gewoon grrrr....GEEN verschil in temp's snap er niks meer van...vind het zo zonde van mn geld om nu een nieuwe cpu voor dit probleem te halen omdat mijn prioriteit zo laag ligt bij mijn pc |:( :/ ;(

B)
Pagina: 1