Toon posts:

Processor probleem? (AMD 2600+)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste jongens,

Ik zit met een probleem, ik was afgelopen week bij een lan party en had wat andere hardware geinstalleerd (moederboard+videokaart) maar dat moest ik later weer inleveren. Bij aankomst thuis komt deed me voeding helemaal niks meer, ik keek naar de connector en ik zag het probleem al een afgebroken connector-punt.

Nadat ik een nieuwe voeding had gekocht sloot ik de pc opnieuw aan, de voeding + de benodigde randapperatuur en koelers, maar nu deed zich een ander probleem voor: er kwam geen beeld + er kwamen geen piepjes van het moederbord en ik had de speaker goed aangesloten.
Ik was even bezig gegaan met het verwisselen van verschillende onderdelen zoals mobo/vid/geheugen maar niks hielp.
Ik heb het systeem opgestart zonder hdd's en andere randapperatuur maar dat hielp niks.
Ik ben nu een beetje ten einde raad en ik heb nu de proc naast me liggen, het verbaast me hoe slecht het koelvloeistof er op zit, over de bruggen zelf's misschien ligt het daar aan?

Er lijkt eigenlijk niks mis met de processor want hij heeft de laatste week perfect gedraait. Ik heb de proc even goed geinspecteerd maar zag geen beschadigingen aan de core of de bruggen?

Iemand een idee wat het probleem zou kunnen zijn??

Bvd Roy

• olof
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14:52
Processor heel goed schoonmaken en opnieuw (klein beetje) koelpasta opdoen. Koeler erop en opnieuw proberen.

Verwijderd

Topicstarter
Met wasbenzine of had ik dat verkeerd gehoord?:P

• olof
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14:52
Wasbenzine wordt daar wel vaak voor gebruikt ja.

Verwijderd

Topicstarter
Keb em ff schoon gemaakt maar hij doet nog steeds niks, geen piepjes niks hij start hem gewoon op maar geen beeld... zou die echt dood zijn? :'(

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 16-06-2004 13:15 ]

• Race Eend
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-12-2023
Probeer eens je bios te wissen, might work. Hoe je dat doet staat in je mobo boekje. Of je haalt het batterijtje er ff 10 minuten uit zonder dat er stroom op de kast staat.. :)

• Tsunami
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
heb je je CMOS al een keer gecleard?

Verwijderd

Ik denk dat je proc gwn dood is. Ik had dat ook, in ene keer was et van klak > systeem vast en proc dood. Heel spijtig, maar gwn zo snel mogelijk nieuwe kopen anders kan je je pc te lang nie gebruiken ;)

• FragFrog
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18:07
Ik maak uit je verhaal niet op dat je al hebt geprobeerd te booten zonder geheugen / videokaart. Als je CPU en mobo nog werken levert dit haast altijd een stroom piepjes op. Geeft'ie zo nog steeds geen kik is een van beide zeer waarschijnlijk kapot. Aangezien een mobo kan veranderen in een CPU-killer raad ik je aan even de CPU te testen in een andere PC, vast wel buren / vrienden / kennisen waar je daarvoor even terecht kunt :)

Voor meer tips kun je ook de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter bekijken, allicht heb je iets over het hoofd gezien.

offtopic:
Tot slot: het is in PMG gebruikelijk systeemgegevens te vermelden bij een dergelijk probleem, bovendien hoor je ondertussen toch wel te weten dat groeten onder je post niet nodig is. Het kan wellicht geen kwaad het PMG Beleid door te nemen :)

[ Site ] [ twitch ] [ jijbuis ]

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Ik ben nu een beetje ten einde raad en ik heb nu de proc naast me liggen, het verbaast me hoe slecht het koelvloeistof er op zit, over de bruggen zelf's misschien ligt het daar aan?
koelvloeistof?

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Koelpasta ;)

• FragFrog
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18:07
Je hebt ook on-die waterkoeling hoor :P

(En daarbij is het inderdaad niet de bedoeling water / koelvloeistof over je bruggen te krijgen ;))

[ Site ] [ twitch ] [ jijbuis ]

Pagina: 1