Toon posts:

[VB / Excel] Automatisch doorvoeren

Pagina: 1
Acties:
  • 134 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hoi allemaal!

Ik heb een Excel bestand waarin ik de volgende functies automatisch wil laten uitvoeren:

- Selectie van 1 rij, meerdere kolommen (A13 – N13)
- Doorvoeren, onder voorwaarde dat er in de A-kolom een geldige datum staat (dus niet 00-01-00)
- Werkblad opslaan als: c:\temp\renteberekening{waarde in cel C3}.xls
- Oorspronkelijke werkblad mag niet wijzigen.

Volgens mij kan dit wel met een macro, maar hier heb ik geen verstand van. Het volgende heb ik al wel:

Sub AUTOVUL()
'
' AUTOVUL Macro
' De macro is opgenomen op 16-6-2004 door Monica .
'

'
Range("A13:N13").Select
Selection.AutoFill Destination:=Range("A13:N256"), Type:=xlFillDefault
Range("A13:N256").Select
ActiveWindow.ScrollRow = 192
ActiveWindow.ScrollRow = 1
Range("O15").Select
ChDir "C:\temp"
ActiveWorkbook.SaveAs Filename:="C:\temp\vb_renteberekening1.xls", _
FileFormat:=xlNormal, Password:="", WriteResPassword:="", _
ReadOnlyRecommended:=False, CreateBackup:=False
End Sub

Iemand suggesties?

Alvast heel erg bedankt!

Monica.

• OZ-Gump
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14-05-2024

OZ-Gump

terug van weggeweest

Ha monie, en welkom op GoT!
Hier in P&W hebben we wat afspraken, welke je in ieder geval kunt vinden in de Policy. Een van die zaken is bijvoorbeeld dat we elkaar niet onder elke post groeten. We zijn hier zo aardig dat we elkaar continu de groeten doen ;)

Verder is je openingspost niet erg sterk: eigenlijk vraag je of iemand jou opdracht even wil uitvoeren. En dat is nou eigenlijk net niet waar P&W voor bedoeld is. Hierover kun je een en ander vinden in de Quickstart.

Dus, de tip: geef even iets meer (duidelijke) info!

Edit:
Hiervoor zul je zelf wat moeten gaan programmeren in VBA. Als je een macro al niet in elkaar gedraaid krijgt, zal het waarschijnlijk helemaal moeilijk worden een stukje code te maken dat doet wat jij wil dat het doet.
Je kunt dus iemand zoeken die het voor je kan maken, of eens wat dieper in VBA duiken...

[ Voor 22% gewijzigd door OZ-Gump op 16-06-2004 18:06 ]

My personal website

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12-05 22:23

curry684

left part of the evil twins

Ik heb aan OZ-Gump weinig toe te voegen ;) Je geeft een lap code (die er op zich knap goed uitziet) maar stelt niet echt een vraag. Wat is je probleem, wat lukt er niet, wat heb je al geprobeerd, waarom werkte dat niet etc.... oftewel, lees die Quickstart eens en pas aan de hand daarvan je topic aan :)

Professionele website nodig?

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik snap wat jullie zeggen, en had eerlijk gezegd ook al de policy gelezen. Waarom heb ik dan toch de vraag gepost? Nou na het lezen van een aantal posts had ik het idee dat mijn vraag nogal simpel van aard is, en dat de oplossing een kleine wijziging zou zijn van de code die ik al had. Het leek mij daarom niet efficient om die kleine aanpassing zelf uit te zoeken, terwijl een geoefend persoon dit in 2 minuten uit zijn/haar mouw schudt.

Het is bovendien niet een opdracht. Voor mijn werk heb ik een excel sheet gemaakt waarin op basis van geïmporteerde gegeven automatisch een renteberekening wordt uitgevoerd. Uiteindelijk wordt het dus een druk op de knop in ons eigen informatiesysteem, waar, na een aantal stappen (voor de gebruiker onzichtbaar), een renteberekening (specificatie) verschijnt. Het enige wat nu niet lukt, is het doorvoeren van de rijen, totdat er 'lege' regels verschijnen.

Aangezien ik niet van plan ben om een hele cursus te gaan volgen om dit probleem op te lossen, leek het mij een goed idee om het aan een groep kenners voor te leggen. Maar ik begrijp dat jullie willen stimuleren dingen zelf uit te zoeken.
Jammer, maar het was te proberen.

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10:31

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Het gaat hier allemaal op vrijwillige basis, mensen helpen. Hierbij ligt de nadruk op het helpen zodat ze zelf verder kunnen.

Omdat je zelf aangeeft het niet zelf te willen oplossen, maar hoopt dat anderen jouw probleem oplossen voor jou, gaat deze dicht. :) Programming & Webscripting is daar niet de plaats voor.

[ Voor 15% gewijzigd door gorgi_19 op 16-06-2004 23:40 ]

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

Dit topic is gesloten.