Toon posts:

[Exchange2003] ervaring Intelligent Message Filter ?

Pagina: 1
Acties:
  • 147 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Wie heeft er ervaring met de nieuwe Intelligent Message Filter voor Exchange 2003 van onze "vrienden" van MS? Ik heb het zojuist thuis geinstalleerd en het lijkt goed te werken, dus ik zit eraan te denken om het ook bij klanten te installeren.

• bolke
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-10-2024

bolke

Klikt nu met een 50D.

Voor mij geldt hetzelfde. Geinstalleerd maar verder niet geconfigureerd. Het "lijkt" te werken maar ik kan er niet veel aan configureren.

Ik heb het nog niet bij bedrijven in productie zien draaien. Een bedrijf had het ook geinstalleerd in hun test omgeving en waren testen aan het draaien. De uitslag ken ik nog niet.

http://www.hroling.nl

• TAMW
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-02 12:13
Mijn ervaringen:

Kwa filter werkt het vrij goed.

Toch heeft het filter imho 2 zeer grote nadelen.
1 Op niveau 1 (gateway) kun je geen whitelist maken.
2 Je kunt de mailtjes die op niveau 1 (gateway) geblocked worden niet forwarden naar 1 bepaalde mailbox of adres. Je kunt wel kiezen om ze op de server in een map op te slaan, waarna het bestandjes met een eml extensie worden.

Verwijderd

Topicstarter
TAMW schreef op 16 juni 2004 @ 23:37:
... Je kunt wel kiezen om ze op de server in een map op te slaan, waarna het bestandjes met een eml extensie worden.
Klopt.... en om die locatie aan te passen, moet je allerlei registry-truuks uithalen... Ook niet echt geweldig dus..

Verwijderd

Verwijderd schreef op 23 juni 2004 @ 14:29:
Klopt.... en om die locatie aan te passen, moet je allerlei registry-truuks uithalen... Ook niet echt geweldig dus..
*kick* Nou, 'allerlei' is wel een beetje overdreven, hoor... In de deployment guide staat duidelijk dat er maar 1 key voor nodig is: HKLM\Software\Microsoft\Exchange\ContentFilter, daar een nieuwe stringvalue maken met de naam ArchiveDir, en als value het nieuwe pad intikken. Klaar.

Verwijderd

Tot voor kort gebruikten we geen spamfilter. Nu heb ik de IMF geconfigureerd en dat werkt heel erg goed! Alle spam wordt nu keurig in de "Junk E-mail" folders gezet. Enige (grote) nadeel is dat ik maar niet kan uitvinden hoe ik kan monitoren hoe e-mail beoordeeld wordt, ik wil simpelweg weten welke "rating" aan e-mails toegewezen wordt.

• TAMW
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-02 12:13
Kun je in de eventlog van je server achterhalen.

Verwijderd

TAMW schreef op maandag 10 april 2006 @ 16:16:
Kun je in de eventlog van je server achterhalen.
Waar dan? Ik zou dan duizenden entries moeten hebben, maar ik zie er 0 die er iets over zeggen... (voor de duidelijkheid: ik kijk in Event Viewer onder alle mogelijke opties op de SBS server...)

• Marlibica
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-11-2025

Marlibica

Tijd voor een ondertitel.

Verwijderd schreef op dinsdag 11 april 2006 @ 19:25:
[...]

Waar dan? Ik zou dan duizenden entries moeten hebben, maar ik zie er 0 die er iets over zeggen... (voor de duidelijkheid: ik kijk in Event Viewer onder alle mogelijke opties op de SBS server...)
Ik wilde hier een topic over openen, maar lijkt me zinvoller hier verder te gaan. Deze meneer heeft dus of apart IMF geïnstalleerd op Exchange 2003 Small Business Server, of hij heeft SP2 geïnstalleerd. Dat laatste ben ik benieuwd naar. Als je Service pack 1 download voor SBS2003, staat daar SP1 voor Exchange bij (zie ook hier). Niet SP2 dus.
Service pack 2 is bedoeld voor Exchange 2003 Standaard of Enterprise, maar er wordt met geen woord gerept over SBS. Nou weet ik wel dat het dezelfde software is met beperkingen, maar zeker omdat SP2 niet op de downloadpage voor SP1 voor SBS2k3 staat (volg je het nog? :) ) ben ik hier huiverig voor.

Iemand ervaringen??

Sign here against sigs

Verwijderd

Ja, ik heb SP2 geïnstalleerd op onze SBS2003. IMF werkt prima. Maar het is niet dé oplossing tegen spam.

• Marlibica

Marlibica

Want dat is: (tromgeroffel) :P

Ik had het idd gewoon maar geïnstalleerd en het werkt prima. Voor kleine klanten (onze doelgroep) is het voldoende.

Sign here against sigs

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
Verwijderd schreef op woensdag 25 oktober 2006 @ 16:49:
[...]

Ja, ik heb SP2 geïnstalleerd op onze SBS2003. IMF werkt prima. Maar het is niet dé oplossing tegen spam.
dat is ie prima mits je hem maar update via microsoft update (en dat doe je door handmatig een registry key te zetten)

kwestie van whitepapers lezen. dan blijft je IMF ook lekker up to date :)

antwoord op vraag: ja de losse sp2 voor exchange kan je ook op sbs installeren :)

[ Voor 9% gewijzigd door Zwelgje op 25-10-2006 19:12 ]

A wise man's life is based around fuck you

• Scorchor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-11-2025
ik heb het vandeweek ook getest bij ons op de zaak , en in plaats van 800 spammails per dag zijn het er nu nog maar 5 tot 10 dus ik ben er wel heel blij mee,
met de andere filters kun je ook aangeven welke mails er wel door mogen,
ik ga die whitepapers ook nog maar eens doorspitten na mn tentamens nu ik net dit topic lees

misschien wel handig : ik heb een tool gevonden waarmee je de mailtjes kan bekijken die eruit gevist zijn, met een register wijziging kun je ook het SCL level bekijken

http://www.gotdotnet.com/...4e-425a-9b26-a3fda0d06fee

(ik heb niet de beta gebruikt, maar die eronder staat)
je geeft het mapje aan waar de mail gearchiveerd (..\mailroot\vsi 1\UCEArchive) word en de pickup folder

je zal even het volgende moeten toevoegen aan het register om ook de de SCL waarde van het mailtje te bekijken
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
-In Registry Editor, navigate to the following registry key:
HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Exchange\ContentFilter

Note: You might not find this key in place. If that is the case, create a new key under the Exchange key and call it ContentFilter.

-Within the ContentFilter key, create the following value (REG_DWORD):
ArchiveSCL
and give it a value of 1 (Decimal).

-Close Registry Editor, and restart the Simple Mail Transfer Protocol (SMTP) service.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
je kunt nu de mailtjes makkelijker bekijken en desnoods opnieuw aanbieden bij de exchange server

• Marlibica

Marlibica

En hier heb je een soort van manier om een soort van whitelist te maken. Werkt goed bij mij.

Sign here against sigs

• Multispeed
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-02-2025

Multispeed

HEY! Dat ben ik!

Aangezien dit topic het meest recent is wou ik jullie dit niet onthouden het is een IMF management tool om o.a de SCL te kunNen bekijken te re-submitten.

Ik heb het net geinstalleerd dus kan er niet veel zinnigs over zeggen dan dat het er veelbelovend uitziet.

En toevallig vind ik dus van niet! :-)

• Marlibica

Marlibica

Euhmm.. Die staat ook gegeven 2 posts boven je. Toch bedankt :)

Sign here against sigs

• Multispeed

Multispeed

HEY! Dat ben ik!

lol sorry niet helemaal wakker dus :)

• Multispeed

Multispeed

HEY! Dat ben ik!

Hoi,

Ik kan UCEArchive nergens vinden duurt dit een poosje ???

Zou je eventueel contact met me kunnen opnemen ?
evert [at] bassiesworld.nl
De Gesnaakte schreef op donderdag 26 oktober 2006 @ 16:38:
ik heb het vandeweek ook getest bij ons op de zaak , en in plaats van 800 spammails per dag zijn het er nu nog maar 5 tot 10 dus ik ben er wel heel blij mee,
met de andere filters kun je ook aangeven welke mails er wel door mogen,
ik ga die whitepapers ook nog maar eens doorspitten na mn tentamens nu ik net dit topic lees

misschien wel handig : ik heb een tool gevonden waarmee je de mailtjes kan bekijken die eruit gevist zijn, met een register wijziging kun je ook het SCL level bekijken

http://www.gotdotnet.com/...4e-425a-9b26-a3fda0d06fee

(ik heb niet de beta gebruikt, maar die eronder staat)
je geeft het mapje aan waar de mail gearchiveerd (..\mailroot\vsi 1\UCEArchive) word en de pickup folder

je zal even het volgende moeten toevoegen aan het register om ook de de SCL waarde van het mailtje te bekijken
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
-In Registry Editor, navigate to the following registry key:
HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Exchange\ContentFilter

Note: You might not find this key in place. If that is the case, create a new key under the Exchange key and call it ContentFilter.

-Within the ContentFilter key, create the following value (REG_DWORD):
ArchiveSCL
and give it a value of 1 (Decimal).

-Close Registry Editor, and restart the Simple Mail Transfer Protocol (SMTP) service.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
je kunt nu de mailtjes makkelijker bekijken en desnoods opnieuw aanbieden bij de exchange server

• Marlibica

Marlibica

Lijkt me niet handig je e-mail adres hier zo neer te plempen, je bent toch juist bezig met spam te bestrijden? :)

Ik heb dit ook al twee keer gehad, die directory bestaat niet. De spam verscheen bij die klanten in de 'ongewenste mail' map. Beide keren een SBS server BTW

Sign here against sigs

• Multispeed

Multispeed

HEY! Dat ben ik!

Dat is dus het punt

er verschijnt niks in ongewenste mail

heb deze "tutorial's" door gelopen

http://www.microsoft.com/.../insider/Block_Lists.mspx
http://searchexchange.tec...,sid43_gci1178155,00.html
en de posts in dit topic

ik kan nu dus nergens "bewijs" vinden dat het werkt.
Marlibica schreef op woensdag 08 november 2006 @ 11:49:
Lijkt me niet handig je e-mail adres hier zo neer te plempen, je bent toch juist bezig met spam te bestrijden? :)

Ik heb dit ook al twee keer gehad, die directory bestaat niet. De spam verscheen bij die klanten in de 'ongewenste mail' map. Beide keren een SBS server BTW

• Marlibica

Marlibica

Ik denk dat je je mail niet 'archiveert'. Ik ben er net ook achter gekomen dat bij die klant waar de spam in de ongewenste mail terecht komt dit ook zo staat. Daar waar je je scl waarde in kan stellen kun je ook aangeven wat je met de mail wilt doen. Die staat dan waarschijnlijk op 'no action'

Sign here against sigs

• Multispeed

Multispeed

HEY! Dat ben ik!

Idd hij staat nu op archive en de UCEarchive folder is er nu ook. Ah en nu komen de mailtjes ook niet meer binnen tenzij ik zeg resubmit

Top!

ik ga nu een beetje klooien met de SCL

TNX!
Marlibica schreef op woensdag 08 november 2006 @ 13:50:
Ik denk dat je je mail niet 'archiveert'. Ik ben er net ook achter gekomen dat bij die klant waar de spam in de ongewenste mail terecht komt dit ook zo staat. Daar waar je je scl waarde in kan stellen kun je ook aangeven wat je met de mail wilt doen. Die staat dan waarschijnlijk op 'no action'

[ Voor 14% gewijzigd door Multispeed op 08-11-2006 15:21 ]

• Jman
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09:16

Jman

jfphoto.nl

Hier heb ik dus het probleem dat IMF wel werkt, ongeveer 1/3e van alle spam wordt tegen gehouden.... dit is natuurlijk niet echt veel. Het komt allemaal netjes in het UCE archive terecht maar dus niet in de junkmail folder van de eindgebruiker..

Wat doe ik verkeerd? en hoe kan ik checken of de filter wel echt uptodate is en de reg key dus goed werkt?

• Zwelgje

• Vunzz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 24-12-2025
Ik heb IMF geconfigureerd ergens in november, maar ik krijg geen updates binnen. De versie van KB907747 die ik heb is van 30-11. Is dit inderdaad de laatste? Volgens de paper had er bijvoorbeeld gisteren weer een update moeten komen.

How can you conquer a hill top, if you are to busy at the bottom stepping over stones.

• Vunzz
Subtiel schopje...
Weet iemand wat de laatste versie is van de IMF updates?

How can you conquer a hill top, if you are to busy at the bottom stepping over stones.

• Marlibica

Marlibica

Die van mij is ook van 30 november

[ Voor 32% gewijzigd door Marlibica op 09-01-2007 13:11 ]

Sign here against sigs

• Vunzz
OK, het lijkt er dus op dat we die tweewekelijkse update met een korreltje zout moeten nemen...

• Zwelgje
Microsoft wil dat je forefrontsecurity voor exchange gaat gebruiken en niet de IMF waar ze geen geld aan verdienen.

• Marlibica

Marlibica

Sign here against sigs

• Zwelgje
antigen (oude naam voor praktisch hetzelfde product) kan je ook krijgen voor exchange 2003

http://www.microsoft.com/...info/sysreqs/default.mspx

[ Voor 10% gewijzigd door Zwelgje op 09-01-2007 19:49 ]

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-01-2025

pasta

Ondertitel

Exchange is meer iets voor Windows Servers en Server-software. Ik verplaats het topic dan ook eventjes. :)

Signature

• Marlibica

Marlibica

En er is een nieuwe update!

En ze beloven het 2 keer per maand te doen :?
Exchange Intelligent Message Filter Updates with Microsoft Update

Starting with Exchange Server 2003 SP2, you can update your Intelligent Message Filter spam definitions using Microsoft Update. Updates are available twice per month. Read the Exchange Server Team Blog for more information about Intelligent Message Filter updates.
bron

Sign here against sigs

Pagina: 1