Vastloper bij IDE Detectie

Pagina: 1
Acties:

• typhon
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13-04-2024

typhon

Nooit in één keer...

Topicstarter
Ik heb sinds kort een nieuw mobo, processor,geheugen in m'n pc gedrukt. Na dat gedaan te hebben heb ik gewoon geboot vanaf m'n windows xp cd, schijven geformat en installatie begonnen.

Vrijwel direct aan het begin van de 'werkelijke' installatie vanaf de harddisk bleef hij stilstaan. Geen echte vastloper want de hokjes rechtsonderin blijven lopen, maar hij stopt gewoon. Als ik dan ca. een 15 wacht komt een een blauw scherm, wat zegt dat windows niet de productechtheid kon contoleren, en nog wat meer begrijpeloos gedoe.

Na het rebooten het kwam hij niet meer voorbij het detecteren van de IDE apperaten.

Enig idee wat het probleem kan zijn?

Het is allemaal vrij goedkoop en nieuw spul met garantie .....

Config:

Amd Athlon xp 2200+
Abit NF7 KD7-E KT333
256MB DDR266 (Dane-Elec)
Maxtor 20 GB 7200 rpm
Maxtor 40 GB 5400 rpm
Lite-on 32x12x48
Diamond S3 32MB
Creative Soundblaster PCI128

Thanks... :)

• djexplo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 31-07 15:50
wat zegt dat windows niet de productechtheid kon contoleren, en nog wat meer begrijpeloos gedoe.
Gebruik je wel een legaale XP versie ?

Verder zou ik een geheugen en hardeschijf test doen, het kan zijn dat door een geheugen/harddisk fout de installatie bestanden corrupt zijn.

TIP: Schrijf de exacte melding + foutcodes op, dan kan je op microsoft.com en google waarschijnlijk meer info vinden.

[ Voor 18% gewijzigd door djexplo op 16-06-2004 11:53 . Reden: tip ]

'if it looks like a duck, walks like a duck and quacks like a duck it's probably a duck'

Verwijderd

Verder heb je een kans dat je Soundblabla PCI128 voor problemen zorgt, heb het zelf ook meegemaakt. Heb nu bulk Live1024 van Creative welke zonder problemen draait.

• typhon

typhon

Nooit in één keer...

Topicstarter
Hij is legaal en ik heb hem al eerder geinstalleerd.

Ik zal eens ff kijken of hij zonder soundblaster wil lopen. Ik heb dat eigenlijk nog niet geprobeerd omdat hij eerst wel wou lopen....

• typhon

typhon

Nooit in één keer...

Topicstarter
Ik heb het al denk ik... Ik heb nog een 2e cd drive in mijn systeem hangen waarvan ik de molexstekker eruit had gehaald, maar niet de IDE kabel, geen id dat dat niet kon. Blijkbaar kan dat een stukje goed gaan maar ook zorgen voor een vastloper... Die cd speler had al kuren dus dat maakte het misschien nog erger.

Ik check nu ff of hij ook werkelijk gaat installeren via hd, dus wacht plz ff met het slotje _/-\o_ , over een kwartiertje weet ik het....

Bedankt voor de tips allemaal, als ik niet naar de geluidskaart had gekeken was ik ook niet achter de cd drive gekomen :P ...

edit:

T'is klaar, het werkt :P.
Les: geen ide connector laten zitten aan een dood apperaat.

[ Voor 9% gewijzigd door typhon op 16-06-2004 12:19 ]

• BlackIce
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 09-08 15:35
Als een probleem is opgelost en het topic was verder goed opgezet komt er geen slotje op, dus maak je geen zorgen!:P
Pagina: 1