Hallo ik heb iets wat ik niet begrijp: Ik heb een videokaart geforce fx5200 +TV out, deze sluit ik aan op de tv met de benodigte kabels (beeld en geluid) Wanneer ik nu een film afspeel vanaf de pc met windows media player, krijg ik alleen geluid, geen beeld. Terwijl ik voorheen gewoon de film kon zien. Maar stop ik nu een film op DVD in de pc en ik speel deze af met Dell Media Experience, heb ik gewoon beeld en geluid. Waarschijnlijk is het een gewone instelling, maar ik weet het even niet meer, dus HELP ME !!
Welk programma gebruik je om je film af te spelen?
System Specs! - "When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story" Barney Stinton
Verwijderd
Ik weet niet precies hoe het met Nvidia kaarten zit, maar bij Ati kaarten wordt alleen de primary monitor voorzien van beeld (tenzij het programma ander wil), dus even de TV als primary monitor instellen. Ook is het via de overlay-modussen ook mogelijk om op allebei de schermen beeld te krijgen, alleen is het dan niet altijd even goed.
Voor zover ik weet is het met GF FX hetzelfde als de GF4 t.o.v. wat jij bedoelt. Ik draai zelf een GF4 Ti4200 en daarmee werkt films afspelen op mijn tv prima, ook op 2 schermenVerwijderd schreef op 16 juni 2004 @ 11:43:
Ik weet niet precies hoe het met Nvidia kaarten zit, maar bij Ati kaarten wordt alleen de primary monitor voorzien van beeld (tenzij het programma ander wil), dus even de TV als primary monitor instellen. Ook is het via de overlay-modussen ook mogelijk om op allebei de schermen beeld te krijgen, alleen is het dan niet altijd even goed.
System Specs! - "When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story" Barney Stinton
Dit is inderdaad gewoon een instelling:
in het control panel van je grafische kaart moet je de overlay laten meesturen. Hieronder hoe je aan het control panel geraakt (Windows XP)
rechtsklikken op je bureaublad > eigenschappen > instellingen > geavanceerd (met je eerste grafische controleerd geselecteerd in de dropdown box)
Dan de werkwijze voor ATi:
Weergaves > tv aanschakelen in het overzicht > toepassen > overlayinstellingen > geavanceerd > daar kies je de instelling die je wilt
Of de werkwijze voor nVidia:
(naam grafische kaart met nVidia-icoon vor) > nView > Kloon (tv kiezen) > toepassen > overlay-kleuren beheren > volledig-scherm-apparaat > secundair beelscherm (meestal tv) of primair beeldscherm (hoofdscherm) kiezen
in het control panel van je grafische kaart moet je de overlay laten meesturen. Hieronder hoe je aan het control panel geraakt (Windows XP)
rechtsklikken op je bureaublad > eigenschappen > instellingen > geavanceerd (met je eerste grafische controleerd geselecteerd in de dropdown box)
Weergaves > tv aanschakelen in het overzicht > toepassen > overlayinstellingen > geavanceerd > daar kies je de instelling die je wilt
(naam grafische kaart met nVidia-icoon vor) > nView > Kloon (tv kiezen) > toepassen > overlay-kleuren beheren > volledig-scherm-apparaat > secundair beelscherm (meestal tv) of primair beeldscherm (hoofdscherm) kiezen
De gewone mpeg en avi filmpjes wil ik met wmplayer 9 afspelen en die doen het dus niet (gisteren nog wel) en de dvd's speel ik af met Dell Media Experience, ikweet niet precies wat voor een speler dit is. Gisteren deed zowel deze speler het, als de filmpjes die ik afspeelde met mwplayer.the_RJ schreef op 16 juni 2004 @ 11:42:
Welk programma gebruik je om je film af te spelen?
Ik heb het scherm gekloond en alles doet het verder perfect, krijg het bureaublad wel op de tv maar alleen waar de computer monitor het filmpje afspeeld zie ik op de tv zwart...?
Zou proberen codecs opnieuw te installeren (heb je codecs geinstalleerd sinds gister?) Je kan ook DivX player proberen, maakt wel is uit, maar dan alleen bij codec problemen eigenlijk 
Edit:
W8 de filmpjes doen het op je computer wel (normale beeldscherm)? Zo ja vergeet maar wat hierboven staat
Edit:
W8 de filmpjes doen het op je computer wel (normale beeldscherm)? Zo ja vergeet maar wat hierboven staat
[ Voor 25% gewijzigd door the_RJ op 16-06-2004 11:56 ]
Verwijderd
ik ken dat probleem.Verwijderd schreef op 16 juni 2004 @ 11:51:
[...]
De gewone mpeg en avi filmpjes wil ik met wmplayer 9 afspelen en die doen het dus niet (gisteren nog wel) en de dvd's speel ik af met Dell Media Experience, ikweet niet precies wat voor een speler dit is. Gisteren deed zowel deze speler het, als de filmpjes die ik afspeelde met mwplayer.
Ik heb het scherm gekloond en alles doet het verder perfect, krijg het bureaublad wel op de tv maar alleen waar de computer monitor het filmpje afspeeld zie ik op de tv zwart...?
dat is een ingebouwde veiligheid van nvidia met macrovision. De drivers sinds de 40 serie hebben dat denk'k.
op te lossen door tvtool te gebruiken. Ze hebben ook een gratis versie.
good luck.
1000 X Dank!!!!!!!ILUsion schreef op 16 juni 2004 @ 11:47:
Dit is inderdaad gewoon een instelling:
Dit was het inderdaad en is zelfs nog beter dan dan ik gisteren had!!
Thx!! Illusion had al een oplossing en die werkt perfect, TvTools had ik trouwens al maar ik denk dat ik me er beter in moet verdiepen.Verwijderd schreef op 16 juni 2004 @ 11:59:
[...]
ik ken dat probleem.
dat is een ingebouwde veiligheid van nvidia met macrovision. De drivers sinds de 40 serie hebben dat denk'k.
op te lossen door tvtool te gebruiken. Ze hebben ook een gratis versie.
good luck.
Thx!! Had ikzelf ook al aan gedacht maar zoals illusion schreef was het een instelling die verkeerd stond. Maar bedankt voor het meedenken.the_RJ schreef op 16 juni 2004 @ 11:54:
Zou proberen codecs opnieuw te installeren (heb je codecs geinstalleerd sinds gister?) Je kan ook DivX player proberen, maakt wel is uit, maar dan alleen bij codec problemen eigenlijk
Edit:
Pagina: 1