Toon posts:

[php] show code

Pagina: 1
Acties:
  • 30 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Helemaal nieuw in PHP.
Normaal gesproken zou ik een web-application bouwen in java (JSP) maar de klant wil heel graag dat zijn intranet applicatie in PHP gebouwd gaat worden dus dat gaan we dan maar doen ;-)

Het punt is dat ik bijna de complete applicatie gebouwd heb maar de klant nu met een vraag komt die ik niet helemaal kan oplossen zo 1 2 3. De klant wil op elke pagina naast een knopje "show XML" ook een knopje "show code" Het verhaal van show XML is opgelost omdat ik gewoon link naar de XML file die gebruikt of gemaakt wordt door het script.

Hte probleem zit hem er in dat de klant dus ook een "show code" knopje wil hebben waardoor hij niet het resultaat van de pagina te zien krijgt maar hij de pure PHP code wil zien.....

Is er een standaard optie om dit te doen of is er en manier waarop ik dit snel kan bouwen?

Alvast dank voor de antwoorden.
Suntac.

• Super_ik
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08:41

Super_ik

haklust!

phps files maken :)

8<------------------------------------------------------------------------------------
Als ik zo door ga haal ik m'n dood niet. | ik hou van goeie muziek

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08:26

chem

Reist de wereld rond

Uhm, hij wil dus de PHP code in z'n browser zien?

Dat kan met bv. highlight_file(), of dmv fopen/fread/fclose, passthru() etc.

Je kan niet zeggen dat je echt gezocht hebt, of wel?

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07:03

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-05 22:36

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Tja, een hele botte manier is gewoon de in de meeste php parsers ingebouwde php-source viewer enablen (die parsed de file niet, maar highlight hem). Zelf doe ik dit vaak door gewoon een (tijdelijk) linkje te maken naar de .php file met de extensie .phps. Weet niet of je linux of windows gebruikt, maar onder linux is dat iig de makkelijkste oplossing als je het mij vraagt.

• GX
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-05-2025

GX

Nee.

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07:58

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Oftewel: Het staat letterlijk in de handleiding. :)

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.