pixel shading

Pagina: 1
Acties:
  • 102 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Belovedmonster
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 06-08 18:27
Ik heb een Mobility Radeon 9200 AGP video kaart met 128MB gedeeld geheugen in mijn breedbeeld laptop. Het probleem is dat ik bij dingen die pixel shading nodig hebben (inclusief de demo's die op de ATI site te downloaden zijn) foutmeldingen krijg of dat ze het gewoon niet doen. Volgens de gegevens over deze kaart op de ATI site zou er wel een pixel shading aanwezig moeten zijn.

Suggesties of keiharde oplossingen?

Marco

• Super_ik
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-08 19:02

Super_ik

haklust!

laaste drivers al geprobeert?

8<------------------------------------------------------------------------------------
Als ik zo door ga haal ik m'n dood niet. | ik hou van goeie muziek

• Belovedmonster
Dat is ook een van de problemen. Als ik bij ATI nieuwe drivers probeer te krijgen wordt ik naar de fabrikant van de laptop verwezen. De laptop is van Medion en daar kan ik geen nieuwere driver vinden. Als ik via omegacorner een algemene driver voor de radeon kaarten download en deze probeer te installeren krijg ik de melding dat de hardware niet gevonden wordt (en het is er toch echt...)

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Idd drivers moet je bij de laptopfabrikant halen, er zijn voorzover ik weet geen universele Mobile Radeon drivers (tenminste niet via ATI)

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

Verwijderd

Probeer eens de drivers voor een andere laptop (met de dezelfde videokaart uiteraard) te downloaden. Dit helpt vaak wel!

Dit zijn er bijvoorbeeld twee:

HP COMPAQ NX7010

ACER TravelMate 541LCi

Veel succes.

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 16-06-2004 12:09 ]

• Gehaktbal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23-07 10:20
driversuitpakken van omega en dan hardhandig de software dr in stampen :)
"Stuurprogramma bijwerken" hept soms :P (bij mijn MR7500 :P)

Verwijderd

Gewoon laatste drivers van ATI downloaden en die modden mat patje's driver mod. Hier te vinden. Je moet dus gewoon de setup starten, die zegt dan dat je videokaart niet wordt ondersteund maar hij heeft ze inmiddels wel ge-extract naar C:\ATI\ Start Patje's driver mod, verwijs naar die map (lees eventueel de readme van de mod, daar staat preciezer beschreven hoe het moet) Nou vanaf dan gaat het allemaal vanzelf en kan je weer de setup.exe klikken in die C:\ATI map. Succes!

• Bas!
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 26-07 22:06
Hmm omega maakt zijn drivers goed voor mobility's en:
http://www.driverheaven.net/patje/

Beetje zoeken kan geen kwaad, want dit zijn toch dingen die een hoop lui weten, dus ook wel veel op forums zal staan en dus simpel moet goegel te vinden moet zijn

edit:

te laat? drie lui op 12:12 :)

[ Voor 10% gewijzigd door Bas! op 16-06-2004 12:13 ]

• Belovedmonster
Het is me op die manier inderdaad gelukt om een videodriver te installeren... de nieuwste (volgens de ATI site tenminste).

Helaas blijft het probleem dat ik geen pixel shading heb. Nogmaals, volgens de ATI site hoort de mobile radeon 9200 dit WEL te hebben (ze noemen dit geloof ik smartshading...)

Zover alvast heel erg bedankt... ik hoop echter dat jullie nog meer goede tips hebben!!

• peke
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-08 22:12
De 9200 is op de R200 gebaseerd, dwz maximum pixel shader 1.4, pixel shader 2 werkt niet op dx8.1 hardware.

• Belovedmonster
corpseflayer schreef op 16 juni 2004 @ 17:15:
De 9200 is op de R200 gebaseerd, dwz maximum pixel shader 1.4, pixel shader 2 werkt niet op dx8.1 hardware.
Ik begrijp het niet. Heb ik met de 9200 wel of geen pixel shading en als ik het niet heb moet ik dan directX8.1 installeren (in plaats van de 9.0b die ik nu heb) om wel pixel shading te hebben?!?

Vast niet... zoals ik begin: ik begrijp het niet

• Puppetmaster
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07:02
nee,
een 9200 kan wel pixel-shading. de hardware kan echter slechts pixelshaders t/m PS1.4 uitvoeren.
als jij DX9.0b installeert verandert daar niks aan en kan de kaart nog steeds PS1.4

je hebt aan de software-kant alleen als minimum DX8.1 nodig om PS1.4 ook daadwerkelijk in actie te kunnen zien (en bijbehorende drivers)

dus als jij nu gewoon de nieuwste DX en Drivers installeert, gaat alles goed en kan je t/m PS1.4 spelen. :)

[edit]
als je dus probeert een demo met PS2.0 te draaien gaat dat niet lukken omdat jouw hardware daar niet mee overweg kan

[ Voor 16% gewijzigd door Puppetmaster op 16-06-2004 18:51 ]

It seems that males are allowed to exist after all, because they help females get rid of deleterious mutations...

• peke
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-08 22:12
Draai eens 3d mark 2001 nature test, die maakt gebruik van de dx8.x shaders dus die moet het doen.

• Belovedmonster
Het lijkt er heel erg op dat pixel shading niet lukt. Ik heb de 3DMark2001 tests gedraaid en alles ging goed behalve de tests waarbij pixel shading nodig is (waaronder dus de nature test).

Dit is zeer merkwaardig aangezien (zoals hierboven vermeldt) mijn videokaart het wel aan zou moeten kunnen. Kan dit aan een instelling liggen? Zo niet, is het mogelijk om softwarematig pixels te shaden?

• Puppetmaster
probeer eens 3d-analyze van tommti
kan je proberen PS te emuleren.
maar ik denk toch echt dat er een reg-setting bij jou niet goed staat omdat een 9200 gewoon t/m 1.4 moet kunnen.
en dat is dus t/m de "advanced"-pixelshader-test in 3Dmark01

[ Voor 4% gewijzigd door Puppetmaster op 18-06-2004 19:11 ]

It seems that males are allowed to exist after all, because they help females get rid of deleterious mutations...

• Belovedmonster
en waar vind ik die setting? dat is de grote vraag

• Belovedmonster
Als aanvulling: Ik heb gebeld met de helpdesk van medion en daar vertelden ze me dat de videokaart WEL pixel shading zou moeten ondersteunen...

Verwijderd

Hij ondersteunt het wel hoor, maar er is gewoon iets mis bij jouw.

• Puppetmaster
zou je een nieuwe windows-install met nieuwere (omega)drivers overwegen?
heb je je oude drivers goed verwijderd voordat je de nieuwe had geinstalleerd? (catalyst uninstaller)

want als er een of andere vage reg setting mis is is dat onbegonnen werk lijkt me.

en het is écht een 9200 he?
dan MOET ie het met de juiste drivers gewoon doen!
doet ie het niet, dan is er echt iets mis en moet je eens gaan praten met je leverancier :)

Pagina: 1