Toon posts:

PXE Boot Problemen

Pagina: 1
Acties:
  • 105 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleempje.

Gegevens:

Server: Windows 2003 Server NL (DHCP Server,Domein(test))
3Com TFTP server
3Com PXE Server
Ghost

Client: Windows XP Pro
Intel Pro100+ NIC (mogelijkheden booten van netwerk)
3Com 905C TX-M (mogelijkheden booten van netwerk)

Bedoeling:
De bedoeling is dat ik een specieke pc kan laten booten onder pc aan te zetten door middel van Wake-on-lan (Dit werkt). (Of doormiddel van groepen dit werkt ook).

Dan de pc(pc's) oplaten starten via het netwerk en image terugdumpen.
Nu komt het probleem.

Probleem:
Het probleem is als volgt op het moment dat ik de client pc via pxe wil opstarten dan krijgt wel een ip adres en de tftp server dumpt de image naar de client alleen de client doet er niks mee.

Gebruik je ipv een 3com kaart een intel kaart maakt niks uit blijft precies het zelfde (zie hierboven)

Laat je de client ipv de pxe server opstarten via tcp/ip dan werkt alles krijgt hij netjes een ip adres tftp server dumpt de image en start daar ook netjes van op.

Gebruik je een andere tftp server maakt ook niet uit blijft het orspronkelijke probleem het zelfde.

Verschillende bestanden geprobeert maakt ook niet uit blijft het zelfde.

3Com boot image editor mee liggen spelen alles wat ik doe blijft het orspronkelijke
probleem.

Kort weg de client doet er niks mee.

Ik heb wel iets over gevonden booten via LAN.
Maar niet precies wat ik zoek

Met google ook al gezocht: Is veel over de vinden alleen dan Linux.

Ik hoop van harte dat iemand hier een antwoord of heeft.
Als er iets niet duidelijk is laat effe een post achter.

• paulhekje
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 25-01 15:50
de PXE server stuurt de commando's, daar moet iets in fout gaan.
- wat bedoel je met image dumpen: naar RAM of naar disk?
- wat voor image dump je (OS...)
- wat voor netwerk client gebruikt je networkboot na de pxe boot en wordt hierop overgeschakeld? (ms lan manager?)

soortgelijk probleem: http://groups.google.com/...NGP09.phx.gbl%26rnum%3D10

[ Voor 39% gewijzigd door paulhekje op 16-06-2004 12:34 ]

|=|=|=||=|=|=||=|=|=| http://www.vanwijck.com |=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=|

Verwijderd

Topicstarter
- wat bedoel je met image dumpen: naar RAM of naar disk?

Harddisk (Doormiddel van norton ghost).

- wat voor image dump je (OS...)
Windows XP Pro
via TFTP (DOS)

wat voor netwerk client gebruikt je networkboot na de pxe boot en wordt hierop overgeschakeld? (ms lan manager?)

- wat voor netwerk client gebruikt je networkboot na de pxe boot en wordt hierop overgeschakeld? (ms lan manager?)

Wat ik het volgende doe na de pxe server laat dumpt de tftp een bootable image die het volgende doet.

Hij start dos op dos maakt een netwerkverbinding met een server en daar staan de image's op en dan dumt hij automatisch image terug.

Verwijderd

wat wil je na de image dump..???

Dat de machine wederom gaat booten om vervolgens de configuratie af te maken toch ???

kun je hiervoor geen commando's meegeven na uploaden image auto reboot..

en zorg dat het image reeds na opstarten de initele configuratie start..

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem is als volgt de tftp server stuur het pxe bestand naar de client maar de client doet er niks meer mee (opstarten van ghost).

Wat daarna mee gebeurd dat is geen probleem.

Laat ik de client pc via tcp/ip booten dan werkt het wel maar zodra ik over schakel op pxe werkt het niet meer.

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-02 11:41

Turkish

zhé germans

Staat in je client pxe boot wel enabled (weet niet precies hoe je het schrijft), heb hier wel eens op m'n werk gehad dat hij daardoor de dump niet accepteert.
Ook moet je kijken of de pxeserver wel als service aanstaat op de server zelf. Anders kan hij het WOL signaal wel versturen en krijgt de doelpc wel een ip van de DHCP maar krijgt hij geen goed PXE signaal en zal hij gewoon normaal booten na een bepaalde time out tijd ;)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Verwijderd

Heb je ook in het Ghost bootimage (*.img) ervoor gezorgd dat de juiste netwerkdrivers zijn meegenomen? PXE is namelijk wel in staat je image met Ghost erin op te halen, maar vanaf dat moment dien je nog wel vanuit je *.img bestand dat door de Ghost bootwizard gemaakt wordt de juiste driver te laden.

De verbinding die PXE maakt is alleen op basis van TFTP, en heeft dus geen verdere netwerkverbinding of laden van drivers tot gevolg, dus voeg deze toe via de Ghost Bootwizard.

Ehm, kom ik over.... :7

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 18-06-2004 13:26 ]

Verwijderd

Topicstarter
Turkish,TheJerk Bedankt voor de reactie.

Ik ga het aankomende week eventjes uittesten.

Laat nog wel eventjes weten of het werkt.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 19-06-2004 14:41 ]

Pagina: 1