[DHTML] tekst openen mbv layer

Pagina: 1
Acties:

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-02 16:10
Het volgende probleem heb ik na mijn vorige topic:
[rml][ dhtml] Ik wil graag menu verplaatsen[/rml]

Ik heb dus een DHTML menu gemaakt voorbeeld kan je hier vinden http://home.wanadoo.nl/binjoachim/index_temp_goed3.htm

Zoals jullie zien wil ik wanneer er iemand uit het menu een link kies de tekst in het vakje in het midden terecht komt.

Hiervoor heb ik dit script gebruikt http://www.dynamicdrive.com/dynamicindex11/scrollc2.htm

Hoe krijg ik dit het beste voor elkaar? Wat ik zelf geprobeerd heb is een nieuwe lauyer te maken en de tekt in dat vierkantje te zetten m.b.v het script, die heb ik dan genoemd als test.htm. En wanneer ik in het menu een link kies dan opend hij de tekst in dat vierkantje maar er is geen achtergrond en geen menu. De site heeft zelf dus geen frames...

Kan iemand mij daar mee helpen?

• disjfa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 12-05 15:11

disjfa

be

Of je zet er frames in
Of je laad hem in een externe pagina en zet de text over mbv innerHTML cq firstchild.nodeValue
Of je laad alle texten in layers en laat die zien als ze gezien moeten worden

Ga zo maar door :)

disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:06
Waarom ga je niet verder in je oude topic eigenlijk? :)

Motor (of auto) onderhoud bijhouden

• Binnetie
Oke hier kan ik al iets mee... dat van die externe pagina en innerHTML kan je dat nog iets duidelijker uitleggen....

• disjfa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 12-05 15:11

disjfa

be

uitleg

Je zou ook zelf wat kunnen proberen en kijken wat er allemaal bestaat. Dan hoeven wij niet als helpdesk te spelen :) En leer jij veel meer :)
w3news schreef op 16 juni 2004 @ 11:18:
Ik zou geen gebruik maken van frames.
Waarom niet? Of wil je als een pagina bv uit 200 "subpagina`s" bestaat alles willen inlade in een pagina om vervolgens daartussen te switchen mbv visibility?

Lijkt me leuk laadwerk voor een pagina iig :)

[ Voor 36% gewijzigd door disjfa op 16-06-2004 11:20 ]

disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl

• w3news
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 09-03 10:15
Ik hou niet zo van standaard scripts, ik zou zo zeggen, maak alle code zelf, dan is het overzichtelijk als wat mis gaat.
Maar je moet een nieuwe layer hebben waar je in gaat zetten, b.v. <div id="test"></div>
En dan in het script:
eenvariabele = document.getElementById("test");
eenvariabele.innerHTML=tekststring;

Ik zou geen gebruik maken van frames.

Een beter internet begint bij jezelf...

• Binnetie
Heb je gelijk in, maar heb al het een en ander geprobeerd wat niet werkte maar is wel erg uitvoerig omdat allemaal uit te gaan leggen... bedankt ik zal eens verder kijken
Pagina: 1