Toon posts:

Radeon 9800pro problemen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

ik heb net een nieuwe Radeon 9800pro aangeschaft, nu als ik hem installeer krijg ik het bericht dat de extra voeding niet is aangesloten, terwijl dat wel zo is, ook komt de melding gepaart met gepiep, ik heb de kaart ook in een andere pc gehad, en daar starte die wel normaal op, wat kan dat zijn?? mobo brak misschien?? ik heb een ECS Elitgroup K7VTA3 mobo met een Athlon 2200+ processor, 768mb ram en 2 HD's (80Gb/5400rpm, 120Gb/7200rpm)

ik heb nu een GF4 Ti4200 kaart erin zitten en die doet het wel

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Aan wat voor voeding hangt het ding?
misschien dat dat (mini)molexje toevallig niet helemaal goed contact meer maakt of er niet genoeg stroom geleverd kan worden door de voeding.
Dat gepiep zou misschien vanuit je voeding kunnen komen die teveel belast wordt (of een ander onderdeel). dingen vage geluiden gaan maken.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een Zalman ZM300A noiseless 300Watt, dat gepiep is zo'n piep net als je geen ram in je mobo hebt zitten, gewoon uit een speaker dus

• Naj_Geetsrev
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21-07-2025
Ik denk dat de voeding te licht is. Die videokaart vreet aardig wat stroompjes. :).

• rick85
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10-08 01:15
Wat hangt er nog meer in je kast? hardeschijven? opticals?

Laat dit ff weten dan kunnen we je beter helpen!

Ik heb zelf ook een 9800 pro, 2 hardeschijven, een brander&cdrom en verschillende lampen en fans.. en toch trekt mijn 300 watt Aopen het goed.

Verwijderd

Jongens, (m/v)\

wanneer wordt het nu eens duidelijk dat het (totale) wattage niet alles zegt over een voeding?

Je moet de toegestane Amperages per voltlijn weten, en dan kun je gaan inschatten hoeveel er gezopen wordt in je systeem.

(beetje vage post, i know(

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:17

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Mijn licht hierop:
Of idd voeding brak (een 300w Aopen moet de gestelde config wel kunnen trekken overigens, maar een 300w sweex dus vrijwel zeker niet). Ff proberen met andere voeding - misschien die uit je andere PC?

Ander mogelijkheid is een brak molexje of kabel van voeding naar molex. Ook even waard om te kijken of andere apparaten het wel gewoon doen op die molex.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Griffin
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 07-08 11:10

Griffin

Is mythical

Zoals Terw_Dan al zij, miss is je molex stekkertje kapot (of maakt geen goed contact). probeer eens een andere molex stekker.

Wat zijn de specs van de pc waar ie het wel in dee????

En wat andere ookal zeggen. probeer een andere voeding of koppel de componenten los van de voeding / pc. Doe dit stuk voor stuk.
Zoals: een optical. een reepje geheugen. (mog je meer dan 1 reepje hebben) een harde schijf. je flopdrive. dat soort dingen.
Doet je pc het dan wel opeens dan kan je constateren dat je voeding dan idd brak is
:P

Verwijderd

Heb je dat molex stekkertje er niet verkeerd om in zitten?
En zit de kaart helemaal goed in het agp slot?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb alle molexjes van mijn voeding geprobeerd en met geen enkele doet tie het, heb alle apparaten van mijn voeding gehad behalve de Radeon9800pro en mijn processor cooler (aero7 lite CP5-BJ71F) ik heb de radeon9800pro in iemand anders zijn pc gehad, daar deed de kaart het gewoon goed, wat ik nu ga proberen is mijn voeding omwisselen met een voeding waar al een radeon9800pro op gedraaid heeft.

spec van pc waar die het wel in deed: AMD 2800, KT400 mobo, 1GB Ram, 300Watt voeding, 2 hardeschijven (1x5400rpm 1x7200rpm), floppydrive, 2 CD spelers + nog wat casefans

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 16-06-2004 20:13 ]

Pagina: 1