[w2k3] Group policy probleem.

Pagina: 1
Acties:

• kreator
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16-11-2025

kreator

Wie niet waagt, verliest niet

Topicstarter
Ik heb hier een w2k3 SBS server en werkstations.

Nu wil ik dat de werkstations een policy krijgen. Hiervoor heb ik een aparte OU gemaakt en daar de werkstations ingehangen. Vervolgens heb ik in GPMC een nieuwe link gemaakt, loopback aangezet met replace. Policy is enforced, link enabled en de groep 'pc gebruikers' heeft de policy op apply enabled staan (admins op deny).

Probleem: Policies worden niet doorgevoerd. Geen eventviewer meldingen, clients hebben van dhcp netjes de server als gw en dns staan (las in een ander topic dat dat een probleem zou kunnen zijn) en ik heb de zowel de server als het werkstation gereboot. (secedit en gpupdate /force ook gedaan).

wat mis ik?

• kreator

kreator

Topicstarter
Herstel: ik krijg zowel op de server als op het werkstation wél een application log melding: 'applied succesfully'.

:{.

Verwijderd

om wat voor clients gaat het, xp?

• kreator

kreator

Topicstarter
Verwijderd schreef op 16 juni 2004 @ 10:43:
om wat voor clients gaat het, xp?
Ik ben het nu aan het testen met een Windows 2000 (sp4) client..

(eik is dit namelijk straks voor een terminal server policy, maar ik wou het niet moeilijker maken dan nodig is. TS is tenslotte ook gewoon een client)

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07-05 17:24

FastBunny

Give it the Works !

Zet de computers ook eens in die OU

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

• kreator

kreator

Topicstarter
FastBunny schreef op 16 juni 2004 @ 10:57:
Zet de computers ook eens in die OU
Ik heb de test-pc in de ou van de policy staan...de user niet, maar dat hoeft mijns inziens toch ook niet als je de user maar in een groep hangt die in de policy 'apply' aan heeft staan...

• kreator

kreator

Topicstarter
:o opgelost. :o

Ik was in de veronderstelling dat 'authenticated users' geen apply nodig hadden als je daar een groep bijin had gezet die dat wel had. Blijkbaar moeten auth users toch echt aanstaan. :@

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-05 09:20

mutsje

Certified Prutser

Om een policy te kunnen uitvoeren moeten zowel Apply Policy als READ op allow staan.
Pagina: 1