Toon posts:

video 8 opnemen op PC

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ben een absolute leek.

Ik heb de volgende vraag.

Wij hebben hier een video 8 camera. Het geen wat we hebben opgenomen zou ik graag willen opslaan op mijn pc.

Nu is mijn vraag wat ik hier voor nodig heb....Wij hebben een goeie computer met goeie videokaart en tv kaart.....

Ik hoop dat iemand mij kan helpen.

• Mystic Spirit
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18:00

Mystic Spirit

PSN: mr_mysticspirit

Pak de handleiding van je TV-kaart en camera erbij, steek de juiste plug in de juiste ingang. kijk in de handleiding van je TV-kaart hoe je op moet nemen en gaan maar.

Verder valt er op basis van de startpost niet echt gericht advies te geven.
wat voor tv-kaart? wat voor camera? wat heb je zelf al gedaan? heeft je videokaart vivo?

• onkl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 02:56
Beetje weinig info.
Hoe kijk je nu naar de videotapes, welke aansluitingen heeft je video-8
Welke aansluitingen heeft je TV kaart.
Meest waarschijnlijk is "iets"uit je video-8 naar de S-video in op je TV kaart (als die er is)
Namen van pluggen!! dan weet iemand hier je vast wel te helpen.
Zoek even op Google welke pluggen op je camera zitten.
Mystic Spirit schreef op 16 juni 2004 @ 10:21:
Pak de handleiding van je TV-kaart en camera erbij, steek de juiste plug in de juiste ingang. kijk in de handleiding van je TV-kaart hoe je op moet nemen en gaan maar.

Verder valt er op basis van de startpost niet echt gericht advies te geven.
wat voor tv-kaart? wat voor camera? wat heb je zelf al gedaan? heeft je videokaart vivo?
Video 8 is lichtelijk archaisch, ik kan me best voorstellen dat zo'n eenvoudige 1 op1 er niet meer inzit.

[ Voor 61% gewijzigd door onkl op 16-06-2004 10:26 ]

Verwijderd

Topicstarter
sorry,

zoals ik al zei, ik heb er echt de ballen verstand van.

video kaart is een radeon 9800 pro
pinacle wdm pctv audio/video capture

de video camera is een sony handycam ccd-trv512

Verwijderd

Heb je een kabel met gele, rode en witte tulp stekkers? De gele, rode en witte sluit je aan op de camera en de andere gele op je tv-kaart, de rode en witte sluit je via een verloop plugje, van tulp naar cinch, op je line-in van je geluidskaart.
Het programma van je tv-kaart zet je de source in op composite en in de recordermixer selecteer je de line-in. Als je de camera op play zet, moet je op je monitor je beelden zien. Als je nu record klikt, wordt het in een avi-file gezet. Zoek anders met Google op 'capture to avi'.

Verwijderd

Topicstarter
ja, die kabel heb ik. ff kijken of ik dat verloop je ook heb.

bedankt, ik ga het ff proberen

;)

Verwijderd

Als je TV kaart allen een coax aansluiting heeft kun je het vergeten, het signaal van een Camcorder is anders opgebouwd. Indien dit het geval is moet je een videorecorder op de coax aansluiting zetten en je camcorder op de video aansluiten.

Heeft je TV kaart een s-video in, dan kan het waarschijnlijk direct.

[edit]

oeps, telefoontje tussendoor en we zijn al drie posts verder.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 16-06-2004 10:38 ]

• Mystic Spirit

Mystic Spirit

Verwijderd schreef op 16 juni 2004 @ 10:34:
Heb je een kabel met gele, rode en witte tulp stekkers? De gele, rode en witte sluit je aan op de camera en de andere gele op je tv-kaart, de rode en witte sluit je via een verloop plugje, van tulp naar cinch, op je line-in van je geluidskaart.
Het programma van je tv-kaart zet je de source in op composite en in de recordermixer selecteer je de line-in. Als je de camera op play zet, moet je op je monitor je beelden zien. Als je nu record klikt, wordt het in een avi-file gezet. Zoek anders met Google op 'capture to avi'.
op de geluidskaart lijkt me niet zo slim. dan gaat de boel straks a-synchroon
Verwijderd schreef op 16 juni 2004 @ 10:37:
Als je TV kaart allen een coax aansluiting heeft kun je het vergeten, het signaal van een Camcorder is anders opgebouwd. Indien dit het geval is moet je een videorecorder op de coax aansluiting zetten en je camcorder op de video aansluiten.

Heeft je TV kaart een s-video in, dan kan het waarschijnlijk direct.
De radeon 9800 pro heeft altijd nog een s-video in dus dan laat je de tv-kaart lekker links liggen. dan zul je wel het geluid appart op moeten nemen en later samen moeten voegen met het beeld.

hoe dit allemaal moet is echt makkelijk te vinden in de handleiding of met google.

[ Voor 34% gewijzigd door Mystic Spirit op 16-06-2004 10:40 ]

Verwijderd

Topicstarter
ok, Beeld heb ik :)

nu nog het geluid........ik heb wel een verloopje, maar dat is voor 1 tulp.....kweet dus niet zo goed wat ik nu moet doen?

• Mystic Spirit

Mystic Spirit

camera is toch niet stereo dus gewoon of links of rechts aan sluiten dan is het prima!

Verwijderd

Topicstarter
aansluiten in tv of geluidskaart?

met of zonder plugje?

• Mystic Spirit

Mystic Spirit

In de TV-kaart het liefst voor de synchronisatie en die heeft waarschijnlijk een kleine jack ingang

het is hier trouwens geen vertraagde chatbox... dus zelf iets meer initiatief tonen

Verwijderd

Topicstarter
ja, sorry, maar ik heb dat stekkertje in zo'n beetje elk uitgang gestopt....en nog geen geluid.

en ik heb er echt de ballen verstand van.....maargoed ikben al heel blij dat ik beeld heb... dus termen als jack ingang enz is voor mij eigenlijk al tevel.

ik doe mijn best maar als je er geen verstand van hebt is het ook moelijk om me teigen initiatieven te komen.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt mensen.....

Tis gelukt.

ben er erg blij mee aangezien ik binnen nu en een week ga bevallen.

Nu kan ik mooie opnames maken van de baby en deze op de comp bewaren,

groetjes

• Khaine
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:35

Khaine

Python liefhebber

Verwijderd schreef op 16 juni 2004 @ 11:28:
Bedankt mensen.....

Tis gelukt.

ben er erg blij mee aangezien ik binnen nu en een week ga bevallen.

Nu kan ik mooie opnames maken van de baby en deze op de comp bewaren,

groetjes
Als je nu dan even verteld hoe je het hebt aangesloten en dan werkt ... dan werk dat positief op het vullen van een database . En wordt over 4 weken niet nog een keer zo'n topic open gegooid :D .

Suc6 btw met de bevalling :)

Is this question retorical? No? Then what is the point of retorical questions?

Verwijderd

Topicstarter
ik heb eigenlijk alleeen maar gedaan wat jullie zeiden.

kan er dus eigenlijk niet zo veel meer aan toevoegen.

bedankt
Pagina: 1