Toon posts:

Novita 17

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Forumgangers,

Ik heb een Novita 17" CRT monitor en deze heeft er een handje van om de zekering er uit te branden.
Toen ik hem kreeg deed hij het niet, zekering was er dus uit gebrand.
Nieuwe zekering er in, heeft ongeveer 3 weken probleemloos gedraaid, en toen deed hij het weer niet, ik de monitor weer open draaien en ja hoor, zekering er uit.

Nu is mijn vraag, weet ook iemand waar dit aan kan liggen, want het is dus niet zo dat hij constant die zekeringen er uit brand. Hoe precies komt het trouwens met de zekering die je er in zet?? Moet deze excact machen met de gegevens op de printplaat?? (bij de zekering).

Deze gegevens zijn T3.15AH 250V en ik had er dus zo een zekering in, maar niet die T, maakt dat wat uit???

Groeten van jullie FORD-DUDE

Verwijderd

Topicstarter
waarom reageert er nooit iemand???
kheb wel vaker berichten gepost, maar blijkbaar zijn ze te moeilijk ofzo, want dit ik heb nooit een zinnige reactie.

• Robin
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Mijn oude Novita 17 inch beeldscherm is een tijd geleden er plotsklap mee opgehouden. Ik had gelukkig nog twee maanden garantie en werk nu al een tijd met een Novita-monitor die twee twee maanden ouder is dan de vorige en een stuk beter werkt. Heb je geen kassabon meer van het beeldscherm? Zo ja, dan zou ik eens bellen met Novita om te kijken of je niet het beeldscherm kan omruilen: +3216392701. Je kan ook mailen naar info@simex.be zodat je een en ander kan uitleggen aan de supportafdeling van Scott Novita.

Het is trouwens niet gewenst om binnen 24 uur je topic omhoog te trappen.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de monitor gratis gekregen van m'n broer, deze hadden ze op zijn werk afgedankt omdat hij het niet meer deed, wat dus de zekering blijkt te zijn.

Na het vervangen van de zekering deetie het weer en er was nix mis mee, fijn monitortje, maar ja, die klote zekering.

Ik heb hier en daar gelezen over korte belasting en lange belasting, en dat 1 of andere letter dat aan duidt, maar waar staat die T voor in T3,15AH 250V??

En wat kan er mogelijk voor zorgen dat hij 1 x in de 3 weken door brand???
Kijk, die zekering vervangen is niet zo moeilijk, maar die klote kappen er steeds af halen vink nix aan.

• eth0
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15-09-2025
Je heb twee zekereing type's een snelle en een trage, Een trage kan bv inschakel pieken beter verdragen als een snelle zekering. Volgens mij heb jij hem vervangen voor een snelle. probeer een een trage zekering. Volgens mij staat daar ook die T voor.

Hier zie je een overzicht van trage en snelle:

http://www.eijlander.nl/s...roup=639&page=all&pages=2

[ Voor 24% gewijzigd door eth0 op 16-06-2004 23:11 ]

Verwijderd

de T staat voor traag, itt F dat staat voor Fast, beetje googlen doet wonderen ;)

beetje langzaam

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 16-06-2004 23:11 ]

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt, hier heb ik wat aan _/-\o_
Ik zal binnenkort ff kijken naar een nieuwe zekering.

EEN TRAGE!!
Pagina: 1