A7M266-D problemen

Pagina: 1
Acties:
  • 26 views sinds 30-01-2008

• Teak
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 29-04 00:02
Ik heb onlangs dit moederbord gekocht: A7M266-D

Heb hierop 2 mp2400 processoceren.

Als voeding heb ik de Zalma ZM400B-APS gebruikt.

Het lampje op het moederbord brand wel. De koelers doen het ook. De hardeschijf ratelt, maar verder gebeurd er niks. Het beeld blijft op zwart.

Weet iemand hoe dit komt?

Ligt het aan de voeding? Of is er een andere oorzaak

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
ik heb een a7m266-d met 2 xp 2400's en veel meer hardware er bij op een 480watt, die zalman zal het niet aan liggen.

-Bios gereset?
-Andere videokaart gebprobeerd? (ook een pci?)
-Met 1 processor geprobeerd?
-Met minder of ander geheugen geprobeerd?

Trek er ook eens zo veel mogenlijk uit, dus bijvoorbeeld alleen 1 proc, 1 reepje ram en een videokaart overhouden, en dan kijken of het wel werkt.

[ Voor 4% gewijzigd door maratropa op 16-06-2004 09:50 ]

specs

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Dat kan voorlopig aan van alles liggen. De kunst is om het een en ander gewoon uit te sluiten. BIOS resetten; geheugenreepjes eruithalen tot er 1 overblijft, één voor één uitproberen, andere proberen; een kapotte mobo die je dan met een andere moet testen; CPU's één voor één testen, andere CPU's proberen, CPU's op een ander mobo testen; ander (PCI) videokaart proberen; met andere monitor testen; andere voeding uitproberen, etcetera ..

Kortom: er is zoveel wat je nog zelf had kunnen uitproberen en uitsluiten. Echter dat zien we niet in de topicstart terug. Hier was je wel achtergekomen als je netjes via de "Let op" tekst bovenaan in [New Topic] het PMG Beleid had doorgenomen met daarin de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter :) Ook deugt de titel van dit topic voor geen meter trouwens.

Succes.

Dit topic is gesloten.