Gaat het nu over
HOTswap, of
COLDswap? Dus als de computer aan staat, of als hij uitstaat?
Als je swapt op het moment dat je pc uitstaat is er letterlijk geen enkele belemmering in controllers of racks, al haal je zelf de kabels uit je hd en schroef je hem los, het kan allemaal
bij hotswap moet iedere stap in het proces het ondersteunen, en daar gaat het fout bij je controller

Die ondersteunt het niet officieel, wat dus niet wil zeggen dat het niet werkt.
Echt kapot zal het veel kans niet gaan, grootste probleem met hotswap zijn potentiaalverschillen, die worden echter opgelost door de rand van de centronics connector met ground te verbinden. Misschien is de software zo brak dat je controller hangt of zo als je er on the fly een schijf bijsteekt, maar verder?
Je kunt het proberen

Neem een rack dat expliciet geschikt is voor hotswap, en sluit on the fly een extra schijf aan, dan weet je het meteen

Disclaimer: ik geef geen garanties dat je hardware het overleeft etc, maar ik denk wel dat het in ieder geval niets sloopt...
Ik weet overigens niet hoe windows zijn write-behind cache regelt, maar als je die schijf er uit trekt zonder hem af te melden oid (zoals je bij veel usb dingen en cardreaders ook moet) dan kun je een probleem hebben
offtopic:
Lang leve "Bekijk bericht" icm de melding "! Let op! Het laatste bericht in deze discussie is meer dan 2 weken oud! !"

Anders mocht er nog een post gemoved worden