[A7N8X-X] Host to PCI bridge heeft onvoldoende bronnen?

Pagina: 1
Acties:
  • 156 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• scorched
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 12-08 21:35

scorched

Maximum Overdrive

Topicstarter
Ik heb zin een paar maanden een Amd athlon xp 3000+ draaien op een a7n8x-x en tot nu toe vlekkeloos. Gisteravond na de pc aangezet te hebben vond ik hem verdacht langzaam, eerst een virusscan gedraaid en vervolgens in apparaatbeheer gekeken. Wat blijkt nu, ik heb daar ineens enkele apparaten staan die "niet gestart" kunnen worden en de Nvidia Nforce2 host to pci bridge heeft onvoldoende bronnen. Ik vraag me af hoe dit zonder aanwijzing of opdracht kan veranderen. Maarja, geprobeerd bronnen toe te wijzen, maar die optie ontbreekt. en wat ik ook die, die bridge blijft onvoldoende bronnen hebben (en je kan dus niets wijzigen) en die andere apparaten blijven de status "kan niet gestart worden" hebben. Heb ook al het bios geflashed (je weet maar nooit) maar dat mocht ook niet baten, iemand nog suggesties ?

Mijn sysspecs :
Asus a7n8x-x
athlon 3000+
2 keer 256 mb twinmos
Nvidia geforce FX5600xt
Levicom X-alien 500 watt voeding

denk dat dat wel alle relevante info is en ik hoop dat jullie een oplossing hebben

• olof
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12-08 16:45
Moederbord drivers al opnieuw geiinstaleerd?

Het lijkt me namelijk daar aan te liggen. Wel vreemd dat die er zo inees mee ophouden.
Scan ook eens op spyware voor de zekerheid.

• scorched

scorched

Maximum Overdrive

Topicstarter
heb windows ook al een frisse instalatie gegeven en daarbij ook alle drivers opnieuw geinstalleerd, probleem blijft ! Misschien mobo dood ? (alleen dan zou je toch ook in je bios een melding moeten krijgen als die pci bridge nie werkt ? :)

• ZandBak
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09-06-2023
wat voor pci kaarten heb je?
heb je er pas nieuwe pci kaarten in gedaan?
Staat ie overgeklokt?
Zoja, met welke cooler?
En anders mischien windows opnieuw installeren

Edit : Ik type te langzaam

Ik denk niet dat het aan je mobo ligt heb je de bon en alles nog je kan hem natuurlijk effe omruilen maar snap je keuze voor dat mobo alleen niet

[ Voor 35% gewijzigd door ZandBak op 16-06-2004 09:22 ]

1337

• scorched

scorched

Maximum Overdrive

Topicstarter
ik heb geen pci kaarten in mijn systeem (daar dit even een tijdelijk en simpel systeem is. tevens geen OC, dus draait op 2117 mhz. Verder tt2 waterkoeling en goede temps, maar idd, ik ga de bon eens opzoeken want er blijft weinig anders over dan dat het mobo rip is :(

• noltha
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-07-2025

noltha

Hantam!

Misschien geen geaard stopkontakt gebruikt soms?

Zou kunnen dat je Mb daardoor stuk gaat gezien de statische lading die niet weg kan vloeien.

Uiteindelijk kunnen electrische componenten daarvan stuk gaan.

[ Voor 19% gewijzigd door noltha op 16-06-2004 09:59 ]

Ryzen 5800X3D / RTX3070Ti nvidia / Be quiet Dark base 700

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Titel verduidelijkt. De oude titel
Asus A7N8X-X Problemen
is zo inhoudloos namelijk ;)
Pagina: 1