Toon posts:

Logitech mouseman wheel USB probs

Pagina: 1
Acties:
  • 114 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dus een logitech mouseman wheel, altijd goed gewerkt. Maar nu ik windows er opnieuw heb opgezet krijg ik na het rebooten een "windows protection error" en kom ik heel windows niet meer in. Ik gebruik win98 en de laatste versie van mouseware namelijk 9.00. Heb nog niets anders geinstalleerd behalve mijn modem.

Iemand enig idee wat het probleem zou kunnen zijn?

alvast bedankt Ferry

Verwijderd

Topicstarter
Niemand?

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 22:52
Mijn mouseman usb wheel is de eerst wevn nederland maar ik heb geen problemen

.

Verwijderd

Sluit je muis op de PS/2 poort aan en laad standaard PS/2 driver.

Nu die mouseware eraf en kijken wat ie doet.

GPF is een beschermingsfoutmelding van je OS als reactie op een foute handeling van andere software. Dus even kijken wat die software is. Even verwijderen en opnieuw installeren en klaar is klara.

Verwijderd

Topicstarter
Heb inmiddels Logitech Nederland gebeld, en die konden het ook niet oplossen. Ze hebben nu een mailtje naar amerika gestuurd, om te kijken of ze het daar weten.

Ik hoop het beste.

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 30-08 09:27
Kan je niet eerst zonder die muis opstarten, dan als je in windows zit de muis inpluggen zodat ie hem herkent en om de drivers vraagt, dan de drivers installeren en opnieuw opstarten?
Ik dacht dat ik eens ook dat probleem had en zo heb opgelost ;)

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y | 3x Victron MP2 6k5, 48kWh

Verwijderd

-Protection errors gebeuren meestal als een VxD wordt geladen. Zegt-ie er ook bij welke?
-Vaak is het een conflict tussen real- en protected mode driver -->hebje het zonder modem geprobeerd?
-heb je iets veranderd in je BIOS?
-heb je windows helemaal opnieuw geinstalleerd of heb je een ouwe registry gebruikt?
-heb je een bios optie voor PnP, zo ja, staat ie enabled?

Verwijderd

Topicstarter
Fatalerror: hij stond doorgelust naar de ps/2 voor de eerste windows boot, vandaar heb ik hem op de ps/2 en op de usb poort geprobeerd te installeren, maar niets hielp.

DrStrange: Hij zegt helemaal niks behalve dat ik de PC uit moet zetten. Heb het niet zonder modem geprobeerd. Heb een Dell du sin de bios valt helemaal niets te veranderen (Sorry, hij was halve prijs). En windows is een compleet nieuwe install.

Heb dus weer met Logitech Nederland aan de lijn gehangen en nu blijkt dat er een hele hoop registry settings missen. Ze zijn het aan het uitzoeken, dus ik wacht vol spanning af.

• kauffmann
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 14-07-2023

kauffmann

Dutch Power Chicken

Heb met Prim@x :r USB scroll muis hetzelfde gehad. Tijdens opstarten of tijdens internetten zwart scherm met 'windows protection error'. :(
Gebruikte naast USB muis ook USB ISDN adapter. Nadat ik een ps/2 muis (Logitech Cordless Mouseman Wheel PS/2 :P :)) in gebruik heb genomen en de USB muis weggegeven, is het probleem opgelost.

Het stenen tijdperk is niet geëindigd wegens een gebrek aan steen.

Pagina: 1