[Novell]Restricties veranderen, maar hoe?

Pagina: 1
Acties:

• Fed-Ex
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 31-01 19:00

Fed-Ex

Hakuna Matata

Topicstarter
(jarig!)
Ik loop stage op een basisschool en nu heb ik2 spellen geïnstalleerd maar die kunnen niet gespeeld worden onder een andere account dan Admin. Ze staan wel in de NAL voor die andere personen alleen als je probeert te spelen dan moet of de computer opnieuw opgestard worden of er missen DLL's.

Dit lijkt me duidelijk een kwestie van restricties alleen weet ik niet waar je die kunt veranderen. Dit heeft hopelijk niks met groupwise te maken want daar kan het database bestand niet van worden gevonden.

Soms zit het mee, Soms zit het tegen.

Verwijderd

Dan heb je gewoon geen goed NAL-object gemaakt.

Blijkbaar staat er in de registry settings van je NAL-object iets niet helemaal goed, zoals een evt username en registratie van het spel.

Misschien staan er ook enkele paden naar bestanden niet goed (files in userdir van admin??)

Dit heeft verder niet met rechten van een gebruiker te maken, aangezien alles via je nal-object loopt en zij deze dus gewoon kunnen installeren.

Volgens mij heb je ook gewoon teveel rommel in je object staan (dingen zoals groupwise bijvoorbeeld), ik zou dit eerst eens even goed nakijken als ik jou was.

• Fed-Ex

Fed-Ex

Hakuna Matata

Topicstarter
(jarig!)
niet goed geïnstalleerd...nou dan word ik gek heb het programma 10x opnieuwgeïnstalleerd en telkens weer foutmelding. En daarbij een programma installeren en daarna in de nal zetten is easy as pie. je set snappshot aan programma installeren, snappshot afsluiten,nwadmin openen en nieuw opbject doormiddel van Aot/Axt file

En verder weet ik helemaal nix van novell af want dat is een van de dingen die we nooit hebben gehad op school (baggerschool, nivo 4 laatste jaar en ik weet nog niks van linux of novell af)

• Acmosa
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 03-03 16:58

Acmosa

...no comment.

Je hebt neem ik aan wel rechten gegeven op de directory waar het spel in geinstalleerd is?

But then again, I could be wrong..

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 07:03

Boss

+1 Overgewaardeerd

Hoe heb je ze geinstalleerd dan? Een snapshot gemaakt met Z.E.N. terwijl je onder een user account ingelogt bent?

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

• Fed-Ex

Fed-Ex

Hakuna Matata

Topicstarter
(jarig!)
Uhm onder een andere account....dat gaat niet lukken want alleen de Admin heeft NWadmin en SnappShot. Ik heb wel rechten gegeven geloof ik maar ik heb iets gevonden en nu doet 1 spel het nu het andere nog ....

En nee hoor doet het nog niet, wil de hele tijd de pc opnieuw opstarten, en als hij dat niet wil dan krijg ik wel de fout dat een andere al exclusieve rechten heeft op dat bestand en dat diegene datbestand al heeft geopend.

[ Voor 36% gewijzigd door Fed-Ex op 16-06-2004 09:29 ]

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Geef eens meer info ?

- Welk spel
- Wat voor OS ?
- Exacte beschrijving van je installaite

Al eens een clean PC genomen voor de snapshot ?

Tijd voor een nieuwe sig..

Pagina: 1