[w95/w98] Seriele poort capturen

Pagina: 1
Acties:

• DipStick
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-05 08:47

DipStick

HHmmm, nice ;)

Topicstarter
Ha luitjes, ik zit hier met een bepaalde kwestie waarvan ik het ff niet meer weet.

het volgende doet zich voor:

We hebben een bepaalde applicatie, genaamd CommLog, welke de binnenkomende signalen op com1 moet opvangen. Dit is voor een bepaalde telefooncentrale.

Onder windows 95 "captured" dit progje de data prima, echter is de oude pc overleden waar dat op draaide en hebben we dus een nieuwer systeem aan moeten schaffen, waar windows 95 niet lekker op draait (en ja ik weet het, er is een amdk6upd.exe die de beveiligingsfouten uit w95 moet halen om hem op een P4 of amd k6 of hoger te draaien, maar buiten dat)

Dus ik zet hier vrijwel kaal installed windows 98 op, start het programmatje CommLog, het progje zegt dat het goed gestart is (geeft hetzelfde beeld als in w95) maar "captured" geen data. Waar kan het aan liggen, en sterker nog, wat kan ik hier aan doen.

Ik heb de search gebruikt, tevens ook in de microsoft knowledge base, maar geen gewenste resultaten kunnen vinden, of dit moet aan mijn termen liggen.

(Enigste wat ik kon vinden was een of ander dosbox0.61 emulatie prog, maar dat bood uiteraard ook geen uitkomst)

Ik geloof niet in bijgeloof, dat brengt ongeluk
Vroeger was ik een twijfelaar. Ik ben daar nu niet meer zo zeker van.

Verwijderd

http://www.google.nl/sear...mLog%2Bserial%2Bwin98&lr=

of kijk op

http://www.5dtool.com/

en haal een nieuwe versie op, of neem contact met hen op.. win98 zou moeten werken

[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 16-06-2004 08:16 ]

• DipStick
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-05 08:47

DipStick

HHmmm, nice ;)

Topicstarter
owkee, klein typefoutje, het progje heet comlog dus, zonder dubbel m

Volgens de info die verschijnt in een dosbox stamt het progje uit 1995 van een of ander nederlands bedrijfje "A Bit, Holland" ofzo.

Dat van 5th tool is alleen voor windows CE voor zover ik kan zien, ik weet niet of dat ook onder 98 draaiende krijgend is, dat is mij niet bekend.

iig bedankt al voor je inbreng.

Dit huidige progje comlog, wordt gestart binnen een dosbox, en blijft vervolgens draaien op de taskbar. Indien je op scrolllock drukt, komt er een witte balk onderin waarin de binnenkomende data over com1 wordt weergegeven, welke ook gelogd wordt in bestanden die weer samenwerken met het programma bootbase wat voor de kostenregistratie van de telefooncentrale zorgt.

Heb nog geen eventueel goed alternatief voor dit progje gevonden, dus als iemand anders nog wat weet :P

Ik geloof niet in bijgeloof, dat brengt ongeluk
Vroeger was ik een twijfelaar. Ik ben daar nu niet meer zo zeker van.