Carkit onderdelen hergebruikbaar?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerrycan
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-11-2022
Hoi ik heb nu de Nokia CARK134 voor mijn Nokia 3510.

Ik begrijp dat er voor de nieuwe generatie telefoons veel zaken veranderd zijn, maar toch zie ik op Nokia bepaalde onderdeelnummers wel terugkomen.

Zo wordt de "handenvrije eenheid HFU-5" nog regelmatig toegepast en de "handenvrije microfoot HFM-8" ook. Daarop zit bij mij weer een externe antenne van Nokia.

Ik zou me dus kunnen voorstellen dat, al zou ik de complete houder moeten vervangen inclusief wat bekabeling dat in ieder geval die onderdelen nog te gebruiken zijn. Iemand ervaring hiermee? Of is het automatisch verkopen van de hele kit? :'(

<nope geen vermeldingen van hoe snel mijn systeem wel niet is>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-05 16:02
Een beetje afhankelijk van de interface die je "nieuwe" of toekomstige telefoon heeft, is het vaak mogelijk alleen de houder te vervangen. De zgn. Blackbox is vaak voor een aantal types telefoon te gebruiken. Je zou hiervoor eens wat meer info kunnen inwinnen bij een nokia service centre. Mocht je je carkit hebben laten inbouwen, dan zou ik eens even informeren bij degene die die kit er in heeft gezet.

Systemspecs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renever
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 27-01-2020

Renever

^-^-^-^-^

Als je nou eens op de website van Nokia had gekeken had je zelf de samenstelling van de diverse carkits kunnen vinden.

Als je dan een andere telefoon uitzoekt kan je zo zien welke extra onderdelen je nodig hebt.

http://www.nokia.nl/nl/Te...n/Toebehoren/carkits.html

Never underestimate the power of stupid people in large groups.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerrycan
Ik heb inderdaad bij die onderdelen gekeken. Erg jammer is dat die bluetooth toestellen weer andere functionaliteit hebben die weer niet goed verstaan wordt door de handsfree eenheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09:15

ralpje

Deugpopje

Jerrycan schreef op 16 juni 2004 @ 08:52:
Erg jammer is dat die bluetooth toestellen weer andere functionaliteit hebben die weer niet goed verstaan wordt door de handsfree eenheid.
Huh? Wat bedoel je hiermee?

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerrycan
ralpje schreef op 16 juni 2004 @ 11:08:
[...]
Huh? Wat bedoel je hiermee?
Dat de handsfree unit behorende bij de 134 carkit weer een andere is dan die bij de diverse bluetooth carkits geleverd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09:15

ralpje

Deugpopje

Bij een bluetooth carkit zit geen handsfree unit.
Een bluetooth carkit bestaat uit een blackbox / zender waarin de bluetooth chip zit, een voedingskabel, microfoon, luidspreker en een bedieningseenheid.
Je telefoon wordt nergens op of in geplaatst, zodra je het contact van de auto aanzet maakt de bluetooth carkit verbinding met de telefoon, zolang die binnen het bereik van de ck is uiteraard, wordt gepaard dus ben je gelijk verbonden, zonder je toestel ook maar uit je zak te halen. Een nummer bellen gaat via voicedailing, aannemen, verbreken en het volume instellen gaat via de bedieningseenheid op je dashboard.

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

Pagina: 1