Beste mededevvers 
ik zit met een raar probleem, en ik zou graag willen weten hoe ik dit oplos. Ik ben een website aan het bouwen en maak daarbij (wie niet?
) gebruik van cookies.
Maar wat blijkt? Opera blijft de cookie maar onthouden totdat je hem afsluit
Allereerst, de code waarmee ik de cookie maak. Ik heb een pagina gemaakt met een testcookie:
Zoals je ziet, lijkt alles te kloppen. De tijd word naar een week vanaf nu gezet, dus daar ligt het probleem niet. Als ik nu in opera mijn cookies bekijk, dan staat daar netjes het (sub)domein vermeld, met daarin de naam en waarde van de cookie.
Als ik dan de pagina opnieuw aanroep, dan is de waarde $_COOKIE gevuld en levert dit het volgende op mijn scherm op:
De cookie lijkt dus gewoon te werken, en doet het ook gewoon
Maar als ik nu mijn opera afsluit en meteen opnieuw start, dan is de pagina de eerste keer dat ik hem aanroep leeg ($_COOKIE is dus leeg). Als ik dan kijk tussen de domeinen en welke cookie deze domeinen hebben gemaakt, dan staat het domein er ook helemaal niet meer tussen
Opera lijkt mijn cookie als je hem afsluit dus niet te onthouden, maar opera onthoud _ALLE_ overige cookies wel, ook als je hem afsluit, dus ook daar lijkt het probleem niet te liggen.
Als ik de pagina in IE test, doet deze het ook gewoon. Als ik IE opnieuw opstart, is meteen de eerste keer dat ik de pagina roep de inhoud te zien die ik al eerder kreeg, namelijk:
Dus aan mijn code lijkt het ook al niet te liggen
Wie heeft het antwoord en verlost mij van dit probleem?
Bij voorbaat dank voor het doornemen van deze lap tekst
ik zit met een raar probleem, en ik zou graag willen weten hoe ik dit oplos. Ik ben een website aan het bouwen en maak daarbij (wie niet?
Maar wat blijkt? Opera blijft de cookie maar onthouden totdat je hem afsluit
Allereerst, de code waarmee ik de cookie maak. Ik heb een pagina gemaakt met een testcookie:
PHP:
1
2
3
| setcookie("test", "Dit is een test", time() + (7*24*60*60), "/"); print_r($_COOKIE); |
Zoals je ziet, lijkt alles te kloppen. De tijd word naar een week vanaf nu gezet, dus daar ligt het probleem niet. Als ik nu in opera mijn cookies bekijk, dan staat daar netjes het (sub)domein vermeld, met daarin de naam en waarde van de cookie.
Als ik dan de pagina opnieuw aanroep, dan is de waarde $_COOKIE gevuld en levert dit het volgende op mijn scherm op:
PHP:
1
| Array ( [test] => Dit is een test ) |
De cookie lijkt dus gewoon te werken, en doet het ook gewoon
Als ik de pagina in IE test, doet deze het ook gewoon. Als ik IE opnieuw opstart, is meteen de eerste keer dat ik de pagina roep de inhoud te zien die ik al eerder kreeg, namelijk:
PHP:
1
| Array ( [test] => Dit is een test ) |
Dus aan mijn code lijkt het ook al niet te liggen

Wie heeft het antwoord en verlost mij van dit probleem?
Bij voorbaat dank voor het doornemen van deze lap tekst
What do you mean I have no life? I am a gamer, I got millions!