[php] opera bewaart cookies niet

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morax
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-09 00:30
Beste mededevvers ;)

ik zit met een raar probleem, en ik zou graag willen weten hoe ik dit oplos. Ik ben een website aan het bouwen en maak daarbij (wie niet? :P) gebruik van cookies.
Maar wat blijkt? Opera blijft de cookie maar onthouden totdat je hem afsluit :?

Allereerst, de code waarmee ik de cookie maak. Ik heb een pagina gemaakt met een testcookie:
PHP:
1
2
3
setcookie("test", "Dit is een test", time() + (7*24*60*60), "/");

print_r($_COOKIE);

Zoals je ziet, lijkt alles te kloppen. De tijd word naar een week vanaf nu gezet, dus daar ligt het probleem niet. Als ik nu in opera mijn cookies bekijk, dan staat daar netjes het (sub)domein vermeld, met daarin de naam en waarde van de cookie.

Als ik dan de pagina opnieuw aanroep, dan is de waarde $_COOKIE gevuld en levert dit het volgende op mijn scherm op:
PHP:
1
Array ( [test] => Dit is een test )

De cookie lijkt dus gewoon te werken, en doet het ook gewoon :) Maar als ik nu mijn opera afsluit en meteen opnieuw start, dan is de pagina de eerste keer dat ik hem aanroep leeg ($_COOKIE is dus leeg). Als ik dan kijk tussen de domeinen en welke cookie deze domeinen hebben gemaakt, dan staat het domein er ook helemaal niet meer tussen :? Opera lijkt mijn cookie als je hem afsluit dus niet te onthouden, maar opera onthoud _ALLE_ overige cookies wel, ook als je hem afsluit, dus ook daar lijkt het probleem niet te liggen.

Als ik de pagina in IE test, doet deze het ook gewoon. Als ik IE opnieuw opstart, is meteen de eerste keer dat ik de pagina roep de inhoud te zien die ik al eerder kreeg, namelijk:
PHP:
1
Array ( [test] => Dit is een test )

Dus aan mijn code lijkt het ook al niet te liggen :/

Wie heeft het antwoord en verlost mij van dit probleem?

Bij voorbaat dank voor het doornemen van deze lap tekst :>

What do you mean I have no life? I am a gamer, I got millions!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gorgi_19
  • Laatst online: 18:44

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Welke versie van opera heb je? Niet een bug in opera zelf? Zie deze link

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 02:21

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Wat gebeurt er waneer je bij det cookie ook het domein opgeeft?

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14:27

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Is het niet gewoon een instelling in Opera :? Ik loop af en toe ook te kloten met cookies in Opera.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Opera kan je van alles laten doen met je cookies, al naar gelang wat de gebruiker wil. Heb je de volgende opties al eens gezien?

Afbeeldingslocatie: http://elektron.its.tudelft.nl/~vdberg49/operacookie.png

Vooral de "delete new cookies when exiting opera" zou het wel eens kunnen zijn.

[ Voor 18% gewijzigd door dr snuggles op 16-06-2004 10:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morax
gorgi_19 schreef op 16 juni 2004 @ 07:56:
Welke versie van opera heb je? Niet een bug in opera zelf? Zie deze link
7.23 NL
Janoz schreef op 16 juni 2004 @ 09:55:
Wat gebeurt er waneer je bij det cookie ook het domein opgeeft?
Ook geprobeerd, nog steeds zelfde probleem :(
Mr. Liu schreef op 16 juni 2004 @ 09:57:
Is het niet gewoon een instelling in Opera :? Ik loop af en toe ook te kloten met cookies in Opera.
Alle andere cookies doen het perfect. Tweakers, alle andere fora. Mijn site is de enige die het niet doet...
wwillem schreef op 16 juni 2004 @ 10:06:
Opera kan je van alles laten doen met je cookies, al naar gelang wat de gebruiker wil. Heb je de volgende opties al eens gezien?

[afbeelding]

Vooral de "delete new cookies when exiting opera" zou het wel eens kunnen zijn.
Uiteraard heb ik die gezien. Met behulp van de "Manage cookies" knop kijk ik wat er gebeurd met de cookie. Als ik een ccokie aanmaak blijft hij staan zoals ik hem gezet heb, maar zodra ik opera afsluit en opnieuw start is de cookie weg :?

edit:

Sterker nog, een phpbb forum dat op hetzelfde domein draait zet ook een cookie neer, en mijn cookie komt eronder te staan onder hetzelfde domein. Als ik dan opera sluit en start blijft mijn cookie staan, maar die van het phpbb forum niet...

[ Voor 10% gewijzigd door Morax op 16-06-2004 14:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
Maak anders eens een test paginaatje. Dan kan ik kijken of ik hetzelfde probleem heb :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morax
Hij draait op het moment onder een subdomeintje tot de website af is. Het testscript is te vinden op Cookie testscript.

Ik ben benieuwd :) Alvast bedankt aan alle testers ;)

offtopic:
Heej Braindeath :w Speel jij vanavond ook tegen ons? :)

[ Voor 16% gewijzigd door Morax op 16-06-2004 15:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatHack
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

MatHack

Dev by day, Gamer by night

Bij mij blijft de cookie gewoon bestaan als ik de browser afsluit en daarna weer opstart. Ik maak gebruik van Mozilla FireFox 0.9.

There's no place like 127.0.0.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morax
Is er toevallig iemand anders die ook Opera 7.23 heeft en het dan kan testen? Dan weet ik of ik iets verkeerd heb ingesteld in mijn opera of dat het gewoon een probleem met opera op zich is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• General_Failure
  • Laatst online: 20-09 17:00

General_Failure

Vrolijk Pasen!!!

Ik heb Opera 7.50 en ik krijg het volgende te zien op die pagina:
code:
1
2
3
4
5
6
Array ( ) <?php 
setcookie("test", "Dit is een test", time() + (7*24*60*60), "/", "morax.globalmadness.com"); 

print_r($_COOKIE); 

highlight_file($_SERVER['DOCUMENT_ROOT'] .'/test.php');

Ik zie (ook na een herstart van Opera) trouwens in de cookies wel een cookie staan naar morax.globalmadness.com. Bij mij blijft hij dus bewaard.
Het vreemde is wel dat ik net het cookie weggooide en ik kreeg na een paar pogingen pas weer terug.

[ Voor 9% gewijzigd door General_Failure op 16-06-2004 16:59 ]

Me and my dear friend General Protection-Error will invade your computer with our mighty army of Bugs. We will avoid the Firewall at the Gates of your PC by entering through your Windows.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evilbee
  • Registratie: November 2002
  • Nu online
Ik krijg met Opera 7.23 het zelfde te zien als General_Failure. Maar naar een refresh zie ik wel de cookie en de cookie blijft ook staan na opera opnieuw te hebben opgestart.

LinkedIn - Collega worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• General_Failure
  • Laatst online: 20-09 17:00

General_Failure

Vrolijk Pasen!!!

He, nu krijg ik hem ook te zien :?. Ook als ik Opera herstart.
Leuk, dit soort bugs.

Trouwens, nog wel met die <?/php tag, alleen tussen de haakjes van het array klopt het nu.

[ Voor 36% gewijzigd door General_Failure op 16-06-2004 17:06 ]

Me and my dear friend General Protection-Error will invade your computer with our mighty army of Bugs. We will avoid the Firewall at the Gates of your PC by entering through your Windows.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
Morax schreef op 16 juni 2004 @ 15:04:
Hij draait op het moment onder een subdomeintje tot de website af is. Het testscript is te vinden op Cookie testscript.

Ik ben benieuwd :) Alvast bedankt aan alle testers ;)

offtopic:
Heej Braindeath :w Speel jij vanavond ook tegen ons? :)
Hij werkt uitstekend onder Opera 7.50! Ik krijg netjes "Dit is een test" te zien wanneer ik Opera opnieuw start en je pagina opnieuw laadt. De cookie is dus bewaard gebleven. Blijkbaar een bugje uit opera 7.23 :).
offtopic:
Hey Morax, tijd niet tegen je gespeeld. Owja, vanavond is er officieel een war tegen TGM. Ik zit niet meer in een clan (had wat te weinig tijd). Wel leuk dat je bij TGM nu zit als trial. Is je eigen clan uitelkaar? Bij LoT is er ook altijd plek voor iemand als jij :)
Pagina: 1