Toon posts:

Catalyst 4.7 Beta 8.03

Pagina: 1
Acties:
  • 101 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
In het EliteBastards forum vond ik dit :

http://www.elitebastards....ewtopic.php?p=81193#81193

Ik ga ze NU probren. Ik denk echter dat alleen mensen met een X800 een verschil zullen merken. Vinden jullie nog verbeteringen? Verslechteringen kan ook.

Verwijderd

Topicstarter
LOL, zoiets overkomt mij weer eens. Ja mensen, ik weet het. Ik ben een n00b.

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Nu online
gaat wel erg snel dit 8)

Verwijderd

Ik heb ze al geprobeerd. Framerates lijken iets stabieler met BF1942. Verder niks geprobeerd.
Lol ik ben in anderhalve week van 4.5 naar 4.6 beta naar 4.6 naar 4.7 beta gegaan :P

• SAiN ONeZ
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-08 21:02

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

Boerenlater, je bedoelt BF V of echt BF1942, waarin de framerates stabieler zijn!?

Zijn er nog buiten die AA opties in OpenGL nog vernieuwingen!?

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®

• kNarf_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 04-09-2024
Is de tv-out bug met overscan nou eindelijk 'ns gefixed?

• CJ
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

CJ

(overleden)
sain onez schreef op 16 juni 2004 @ 08:52:
Boerenlater, je bedoelt BF V of echt BF1942, waarin de framerates stabieler zijn!?

Zie ook voor screens van de veranderingen: [rml]CJ in "[ Algemeen] ATi Nieuws & Discussie Topic ..."[/rml]

Andere wijzigingen o.a. die extra AA optie zit nu ook in DirectX.

Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.

Verwijderd

sain onez schreef op 16 juni 2004 @ 08:52:

Er staat toch BF1942, of had je je B) niet op :P , BFVietnam moet ik nog kijken hoe dat zit.

Verwijderd

EDIT lama :*)

[ Voor 78% gewijzigd door Verwijderd op 16-06-2004 14:08 ]

• JJapie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07:11
Snelle mirror voor de liefhebbers :Y)

Verwijderd

Topicstarter
Thief Deadly Shadows gaat hier beter. Ik weet nog dat ik het helemaal niet kon spelen met de officiele 4.5. Met de officiele 4.6 ging het al wat beter, net zo goed als hoe het nu gaat met de beta 4.7.

FarCry gaat minder soepel bij mij. Het kan liggen aan iets anders in me pc, tenzij iemand anders dit ook heeft gemerkt??

Verwijderd

Blazed, heb je nu ook normale schaduwen in thief ds, want bij 4.5 en 4.6 waren de schaduwen fucked up, dus ben ik teruggeschakeld naar 4.4

Verwijderd

4.7 scoort flink hoger op m'n x800pro@xt :P
Was 11.758, nu 12.178. (standaard XT speeds - 520/560)

Verwijderd

OpenGL schijnt een grote performance boost te ondergaan met 4.7. Op Overclockers.com.uk maakt eenX800Pro eigenaar melding van een 30% snelheidswinst in Call of Duty timedemo.

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 12-08 09:46

TommyGun

Stik er maar in!

w00t kan het bijna niet meer bij houden al die drivers van ATI :D Lekker

Zie je nVidia nog met drivers van vorig jaar :P

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Verwijderd

OT

Al iemand opgevallen dat de nummering van de beta 4.7 set 8.03 is en dat dat de ASUS codering volgt?

/OT

Verwijderd

Ze hebben standaard om de zoveel tijd updates hoor ;). Ze hebben het alleen nu iets verhoogd. Naar 12 updates per jaar ipv 10 . Ik ga hem ook maar eens proberen. Kijken of me 9800Xt wat beter doet in 3dmark :)

• Gipsy King
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 05-08 13:19
Verwijderd schreef op 16 juni 2004 @ 16:41:
met welke drivers , had je die 11.758 .... ?

en heb je geen problemen met de ati rage chip ?

• CJ
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

CJ

(overleden)
Verwijderd schreef op 16 juni 2004 @ 16:41:
Dat bericht komt van meerdere kanten. Meer mensen die de beta 4.7 hebben geinstalleerd krijgen een performanceboost van rond de 500 of meer punten op hun X800 kaarten (zie ook mijn post in het Algemene ATi Nieuws Topic).

Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.

Verwijderd

met welke drivers , had je die 11.758 .... ?
met 4.6 beta.
en heb je geen problemen met de ati rage chip ?
Als ik een officiële driver versie (whql) installeer dan krijg ik idd problemen met die zogenaamde rage chip, zolang ik bij beta's blijf geen probleem. Denk trouwens dat als ik m'n Pro bios weer terugzet i.p.v. de XT bios dat dit 't probleem verhelpt. Het wachten is dus (lijkt mij) op een hergeschreven XT bios speciaal voor diegene die hun Pro gehard-modded hebben, welke die zogenaamde rage chip niet tracht te activeren. Momenteel lijkt WinXP in de zeik te schieten omdat het in de bios een rage chip afleest maar die zich niet op de kaart bevindt.

Btw, ik krijg dus niet die Temporal AA optie te zien in het Control panel, terwijl ik toch echt Control panel 51.13 heb draaien. Wat zou er aan de hand kunnen zijn? Moet je eerst handmatig temp AA in het register activeren ofzo?

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 16-06-2004 18:20 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 16 juni 2004 @ 15:22:
Blazed, heb je nu ook normale schaduwen in thief ds, want bij 4.5 en 4.6 waren de schaduwen fucked up, dus ben ik teruggeschakeld naar 4.4
Geen normale schaduwen. Soms ook helemaal niet goed zoals hier. (Link copy pasten) Het verschil voor mij is dat ik nu betere framerates krijg. Toen je 4.5 gebruikte, had je slechtere framerates in vergelijking met 4.4?

• SAiN ONeZ

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

Verwijderd schreef op 16 juni 2004 @ 18:13:
[...]

Btw, ik krijg dus niet die Temporal AA optie te zien in het Control panel, terwijl ik toch echt Control panel 51.13 heb draaien. Wat zou er aan de hand kunnen zijn? Moet je eerst handmatig temp AA in het register activeren ofzo?
Ik heb zelf een 9700pro en komen ze ook niet in beeld, maar dat zou toch niet uit mogen maken!? ...Of zijn deze opties enkel met met de x800 kaarten te verwachten!?! :?

Ik heb em ook geinstalleerd, en kan geen veranderingen ontdekken.
(uninstall met daarna geen reboot maar drivercleaner3, toen reboot en setup van driver gekozen na hem in map ge-extracted te hebben...) tijdens de setup ook de ati configuratie scherm installatie ( dus dan toch ook die 51.13 draaien), of dien ik die nog even los te installeren?!!? :/

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®

Verwijderd

Topicstarter
Resultaten van BetrayerX op 3dChipset forum:
System Specs:
P4 2.4 @ 2.88GHz
512MB DDR400
Radeon 9700 Pro
Windows XP - up to date.
DX9.0b
3DMark03 (1024*768)

Cat 4.4
4921 3DMarks
GT1: 163.3 fps
GT2: 32.9 fps
GT3: 29.5 fps
GT4: 29.1 fps
VS: 15.7 fps
PS: 47.6 fps

Cat 4.5
5053 3DMarks
GT1: 166.6 fps
GT2: 32.9 fps
GT3: 29.5 fps
GT4: 31.9 fps
VS: 15.7 fps
PS: 47.4 fps

On Catalyst 4.6 (official)
5028 3DMarks
GT1: 164.1
GT2: 32.8
GT3: 29.3
GT4: 32.0
PS: 47.4
VS: 15.7

Cat 4.7 Beta
5036 3DMarks
GT1: 164.2
GT2: 32.7
GT3: 29.2
GT4: 32.3
PS: 47.7
VS: 15.7
Meer info op http://www.3dchipset.com/forums/viewtopic.php?p=4086#4086

Hij heeft ook een paar games getest. Bij FarCry heeft hij met 4.7 beta een gemiddeld hogere framerate. Dus wat ik eerder zei over FarCry klopt niet. Ligt aan me systeem.

Zijn er trouwens mensen die ook vreemde kleuren krijgen bij het afspelen van WMV ?

• SAiN ONeZ

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

blazed, wat voor ATI heb je, en krijg je wel die extra boxes voor die AA en AF wel in je 3d3 tabs!?

Verwijderd

Topicstarter
sain onez schreef op 16 juni 2004 @ 20:29:
blazed, wat voor ATI heb je, en krijg je wel die extra boxes voor die AA en AF wel in je 3d3 tabs!?
Ik heb een 9800 pro @ XT. Ik krijg geen TemporalAA en ook die OpenGL opties heb ik niet. Echter krijg ik wel de WMV versnelling. Het is vreemd dat ik die TempAA niet heb. Alle R3xx kaarten zouden dat moeten hebben. Ik ga voor alle zekerheid opnieuw installeren. Veel mensen hebben dit probleem trouwens.

Interessant over TemporalAA :
A new Antialiasing mode was added in the drivers called Temporal AA. I must add that the entire R3x0 series is able to handle Temporal AA.
One of the best features compared to the competition is ATI's approach towards Antialiasing. In the name of performance ATI introduced Temporal (time) AA.

This is a feature that has been an option ever since the introduction of the R3xx processors, however it has never been used, this AA mode is to use different sample patterns. In simple wording, you sample the source at many consecutive points in time and then combine the samples for final output. This method basically is rendering the image at a much higher framerate than the final display, and sampling down to the fewer final rendered images. ATI's method could, perhaps, be better described as a multi-pass spatial AA method, jittered AA, or even temporal dithering. The advantage? Get this, 2x Temporal AA offers about the same quality as 4xAA while requiring only the performance of 2xAA.

The big downside of Temporal AA is that when framerates drop very low you'll notice an effect that is irritating, flickering. That means that most new games that demand a lot of the graphics core, or systems that are not powerful enough to cough up high framerates are not well suited for this AA technology at all. This will never be ATI's primary AA technology.

Unfortunately, due to the obligatory V-Sync, this AA mode cannot be benchmarked correctly.
Bron

offtopic:
Kenya is goed.
http://www.weebls-stuff.com/toons/29/

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb driver cleaner gebruikt, en alles opnieuw geinstalleerd. Maar dat heeft toch niet geholpen. Nog steeds geen Temporal AA.

EDIT:
Ik heb het volgende geprobeerd. zonder resultaat...
- eerst alles verwijderd uit me register wat met ati te maken had
- daarna cat remover en driver cleaner gebruikt
- opnieuw geinstalleerd
- nog steeds geen tempAA

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 17-06-2004 01:46 ]

• HellBeast
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12-08 04:53

HellBeast

Oh My GoT!

Ik heb ook geen temp AA, wel een 100 punten verhoging in 3dmark 2003 met deze drivers. Ik heb nu 6473. En had 6380. Klasse dus!

Ik vind sowieso dat ik een redelijke score heb als je naar mijn systeem kijkt:

P4 2,53 ghz @ 2,8 Ghz
1 gb 2100 Ram
Sapphire 9800Pro @ XT

14720 3dmark 2001

[ Voor 4% gewijzigd door HellBeast op 16-06-2004 22:07 ]

Beauty is in the eye of the beerholder

Verwijderd

Topicstarter
Net als HellBeast heb ik een 9800Pro geflashed naar XT. Het kan zijn dat we daarom die TemporalAA probleem hebben....ik denk het eigenlijk niet...want r360 = r360.. toch? Maar kan iemand met een andere kaart bevestigen dat hij/zij wel TemporalAA heeft ?

Verwijderd

Ik heb een 9800XT @ XT (LOL)
Maar ik krijg ook temporal AA niet weergegeven :(

PS: Heb wel een performanceboost van 7000 naar 7120 3Dmarkjes
Terwijl ik het idee heb dat de beeldkwalie in spellen er ook nog op vooruit gegaan is. (Thief/SC-PT/Farcry/DTM2).
Duzz, goeie zaak van ATI :*)

• SAiN ONeZ

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

qoute:
A new Antialiasing mode was added in the drivers called Temporal AA. I must add that the entire R3x0 series is able to handle Temporal AA.

dus ook me 9700pro (r300 core), terwijl die x800 toch een R420 core heeft!? betekend dat dit bij hen dus niet zichtbaar zou moeten worden..!? 8)7
lijkt me juist een optie waarmee dat fps-kanon tenminste goed mee werken kan?! :?

Terwijl er op Rage3d forum ook een gast vraagt hoe de tabs te krijgen in zjin 9700pro driverinstall, en replied direct met dat hie het al gevonden heeft...

Driver uninstall in software, daarna regsweep van ati entries, keb nog even drivercleaner er ook nog overgedraait, en toen nog even de bijgeleverde ati-uninstaller van de 4.7beta. Na resetten zowel de setup voor ineens en driver en ATI control panel als ze beiden apart handmatig geinstalleerd...... :O

Maar geen extra TAA tabs in me scherm... krijg wel telkens zo een foutmelding dat hij bepaalde dll niet kan vinden, maar na uitvinken van helpfile ATI bij reboot, deze melding weg (maar deze telkens bij beta drivers)

Vreemd, iemand al verbeteringen!?

• Gipsy King
op mijn x800pro krijg ik er 150marks bij .

kijk bij DOC in het topic x800to x800xt mod ;)

• SAiN ONeZ

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

oke een puntenboost, dat heeft iedereen met de 4.7beta maar die tabs van TAA en eventueel overdrive... krijg jij die wel, BIO?!

• Gipsy King
ja die zitten er beiden gewoon in :)

• SAiN ONeZ

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

geloof dat ik 4.7 beta wel 47x geherinstalleerd heb, maar helaas pindakaas....

Toch nog iemand die het gelukt is!? (gaat mij even om een 9700pro)!?

Hoor ook veel goeds over de omega 4.6 , zou voor 9700pro juist MET fastwrite enabled beter werken...

Kan iemand dit bevestigen?!

Verwijderd

ja die zitten er beiden gewoon in :)
Zou jij misschien jouw beta versie kunnen mirroren ergens? (zodat we kunnen uitsluiten dat er niet 2 51.13's control panels in omloop zijn; eentje mèt temp aa en eentje zonder, en toevallig heb jij misschien de goede. ;) )

• SAiN ONeZ

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

thnx for the backup apple, wilde al niet te asociaal overkomen O-) , maar keb er niet alleen last van, ik heb em van die snelle mirror die hier gepost is geworden :?

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit al een paar dagen achterelkaar guru3d en rage3d forums te checken hierover. En er zijn weinig mensen die inzien wat voor gameplay TemporalAA kan opleveren. Echt jammer.

Nu is er een gozer op guru3d die het volgende zegt.
step1: click start->run type regedit
step2: click Edit->Find next f3 and then type TVContrastDefaultNTSC
Step3: once u find TVContrastDefaultNTSC right click-> new->string value and name it TemporalAAMultiplier
Step4: right click TemporalAAmultiplier and click modify then give it a value data of 3
Step5: click ok and reboot.
step6: force AA right click desktop->properties->settings->advance->direct3D-> cick custom settings and set ur AA.. also v-sync has to be on
Dit kon al bij de release van 4.4 volgens mij. In ieder geval is dit mij nog niet gelukt. De kans is groot dat ik terug ga vallen op omegas en radlinker ga gebruiken om TAA uit te voeren.

• SAiN ONeZ

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

Thanx for the update..

Er is een omega uit based on 4.6 final van Cats, dus maw door deze te gebruiken (waarin ook fastwrites enabled een boost voor me 9700pro oplevert)
Deze regedit werkt ook in Omega's :? (of dit alleen mogelijk met original Cats)
en dus die TAA dmv forced AA door radlinker... dus of Cat met TAA na regedit , of Omega icm FAA door radlinker? :?

Was niet ontevreden over een eerdere omega, maar die AF oplossing werktte in de laatste Cats voor BFV, dat de reden dat ik nie meer omega draaide...

Maar verwacht dat ook opgelost en vindt die alternatieve desktop resos wel oke om te gamen.. bv die 1200x900 (heb me in die resos nie zo verdiept, wat is de reden van deze afwijkende afmetingen?! :? )

Vond in BF 1942 en Vietnam het spelen met AA aan altijd zorgen voor rare lettertjes, meende dat dit juist in die 1200x900 al stukken beter uitzag. Hoewel dat vanaf CAT4.5beta waarin trillinear AF weer werktte, ineens weer heel duidelijk is.. (niemand anders dat opgevallen!? :? )

PS Kan iemand die boost met fastwrites enabled bevestigen voor 9700pro, meende dat fastwrites meer een optie was voor enkel VIA chipsets 8)7

[ Voor 11% gewijzigd door SAiN ONeZ op 18-06-2004 11:51 ]

• Gipsy King
Verwijderd schreef op 18 juni 2004 @ 00:19:
[...]

Zou jij misschien jouw beta versie kunnen mirroren ergens? (zodat we kunnen uitsluiten dat er niet 2 51.13's control panels in omloop zijn; eentje mèt temp aa en eentje zonder, en toevallig heb jij misschien de goede. ;) )
die van mij komt van www.3dchipset.com af ;)

• SAiN ONeZ

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

bedankt, ga strax direct testen, jij hebt geen regedits uitgevoerd om dit te bereiken!?

en erg belangrijk eigenlijk, merk je het ook?! lees ook al van flikkeringen die erdoor in beeld komen bij fps drops. 8)7

maar ja die drops op jouw kaart zijn nog veels te hoog 8) dus zal wel niet...

• YoYoost
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12-08 16:22
Mijn Windows is in het nederlands :P dus wat is een stringvalue in het nederlands?

edit: Het is dus een tekenreekswaarde :)

[ Voor 22% gewijzigd door YoYoost op 18-06-2004 12:54 ]

Verwijderd

Met mij 9700 en 4.7 beta heb ik ook geen temp.AA. Maar boeie, ik gebruik heel soms 2xforced. Meer kan mn systeem niet aan.
En ik gebruik nog steeds Radlinker, geweldig zon extra tabblad _/-\o_

• Mister_X
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-04 08:41
vaag, ik kan ze niet installeren, het zou ook een win2k driver moeten zijn toch? bij de driver installatie zegt ie dat mijn videokaart niet supported is, en dat ik me instellingen moet veranderen naar standaart vga, dat had ik dus al... :(
dan maar 4.7beta control panel + 4.6 driver :)

• Mister_X
Verwijderd schreef op 18 juni 2004 @ 00:38:
Ik zit al een paar dagen achterelkaar guru3d en rage3d forums te checken hierover. En er zijn weinig mensen die inzien wat voor gameplay TemporalAA kan opleveren. Echt jammer.

Nu is er een gozer op guru3d die het volgende zegt.

[...]

Dit kon al bij de release van 4.4 volgens mij. In ieder geval is dit mij nog niet gelukt. De kans is groot dat ik terug ga vallen op omegas en radlinker ga gebruiken om TAA uit te voeren.
Heb net gezocht in register, en vond verschillende string keys genaamt TemporalAAMultiplier_DEV ofzo, heb ze allemaal op 3 gezet :) effe rebooten nu.

DEV = development?

• TafkaT
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 27-07 20:17
Hadden de mensen die geen temporal aa mogelijkheid zien in het control panel deze functie misschien al geforceerd in een vorige versie? Ik heb namelijk dit nog nooit gebruikt en bij mij staat het er nu wel. (9700 pro)

• Timo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-03 02:52
:?

Net mn 9800pro geinstalleerd maar nergens control panel te vinden....
Heb de nieuwste Omega drivers.

Waar staat in atitool eigenlijk temp metingen?
Alleen als je geflasht hebt dus..

Is dat flashen veilig? Kaart is net nieuw en heb geen pci kaartje hier liggen..
Het is de zelfde kaart als http://users.pandora.be/xplod/Sapphire%20front.jpg

Kaart geflasht.. Werkend @xt :9 >:)

Temps zijn er nu ook..

[ Voor 69% gewijzigd door Timo op 18-06-2004 16:48 ]

• SAiN ONeZ

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

nope , die regedit nog nooit uitgevoerd, en alle cats vanaf 3,7 erop gehad, ook na hele deinstalls, met drivercleaner en what not....

Ga strax eens ff kijken wat die regedit brengt..

Ben wel benieuwd wat die waardes veranderen bracht!?!?

Mr X let us know!! :>

[ Voor 6% gewijzigd door SAiN ONeZ op 18-06-2004 16:09 ]

Verwijderd

Bij mijn Sapphire 9800pro@XT werkt de temporal AA wel
Afbeeldingslocatie: http://www.bartholdy.demon.nl/temp%20AA.jpg

• SAiN ONeZ

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

die van mij nu ook, merk ook met downloaden naar zelfde lokatie dat het andere file is.. . hoop dat ik dadelijk het ook erin heb... |:(

en anders nog hoop na veranderen regwaardes...

update: Nope en nog eens nope...
wel andere file die ik downloade, maar niet na installatie die tabs erbij, ook in reg die waarde opgezocht nieuwe tekensreekswaarde voor aangemaakt en die op 3 gezet , na rebooten nog nix (toen uit frustatie maar alle TEMPAA waardes op 3 gezet gereboot en ... nada

Hoop nog op een simpele verklaring maar geef even tijdelijk de moed op.....

@Mister_X -> jij geen resultaten meer na aanpassen regwaardes!?

@Blazed ->Any progress!?

[ Voor 41% gewijzigd door SAiN ONeZ op 18-06-2004 18:50 ]

• TafkaT
TemporalAAMultiplier_DEF staat bij mij op 0 trouwens, maar temporal AA staat wel aan!

Iemand al met value 0 geprobeerd?

edit: wacht ff!
TemporalAAMultiplier_DEF IPV TemporalAAMultiplier bij mij!
is dat het?
Afbeeldingslocatie: http://www.tgc.dds.nl/shot.gif

[ Voor 38% gewijzigd door TafkaT op 19-06-2004 00:07 ]

Verwijderd

Topicstarter
Als je met regedit TemporalAA aan zet gaat er geen box verschijnen in je controlpanel. Het staat dan gewoon aan. De enigste manier dat je kan vergelijken is om TempAA weer uit te doen en daarna gewoon te spelen met forced AA. Als het goed is krijg je bij dat laatste dan een slechtere framerate, ontdanks dat VSync aan staat...toch? Of niet? Anyway, je kan het dus het beste ook uittesten op een hogere resolutie zodat je TempAA onder druk zet. Sain onez, kan je dit misschien checken voor me? Me systeem heeft besloten zichzelf op te fokken vandaag.

Verwijderd

Topicstarter
TafkaT schreef op 19 juni 2004 @ 00:02:
TemporalAAMultiplier_DEF staat bij mij op 0 trouwens, maar temporal AA staat wel aan!.....
Hoe weet je dat het aan staat? SHARE THE WISDOM!

Offtopic:
http://www.albinoblacksheep.com/flash/mikomiko.php
Als het maar niet lukt om TempAA aan te krijgen, is dit een manier om energie te krijgen.

• TafkaT
Afbeeldingslocatie: http://www.tgc.dds.nl/shot2.gif
Hierdoor neem ik dat aan. :)

[ Voor 3% gewijzigd door TafkaT op 19-06-2004 00:17 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ah, maar dan heb je die box dus al direct na het installeren van de driver gekregen? Want je hebt in feite niets verandert in je register toch?

• TafkaT
nope, maar ik dacht dat de mensen zonder box er misschien iets aan hadden.
Staan er bij de mensen zonder box trouwens ook zoveel keys met _DEV erachter?

ander onderwerp:
Heeft iemand anders last van de bug dat het schermpje tv-out instellen / etc elke boot weer verschijnt terwijl je aangeeft dat dat niet moet?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 18 juni 2004 @ 17:43:
Bij mijn Sapphire 9800pro@XT werkt de temporal AA wel
[afbeelding]
Als je TemporalAA wil gebruiken moet VSync aan zijn.

Verwijderd

Topicstarter
TafkaT schreef op 19 juni 2004 @ 00:23:

ander onderwerp:
Heeft iemand anders last van de bug dat het schermpje tv-out instellen / etc elke boot weer verschijnt terwijl je aangeeft dat dat niet moet?
Ja, bij mij staat het er ook, met _DEV erachter. Ik moet weer games gaan installeren omdat alles hier mis is gegaan. Weet morgen pas meer. En ik heb geen last van de tv-out instellingen scherm. Vreemde shit.

• Mister_X
Oh, ik heb reacties!

Nee helaas had ik geen positieve resultaten, ik kan vanavond nog proberen die TemporalAAMultplier_DEV te veranderen naar TemoralAAMultiplier misschien dat ze dmv die DEV juist uitstonden..

Ik vind die beschrijving:
step1: click start->run type regedit
step2: click Edit->Find next f3 and then type TVContrastDefaultNTSC
Step3: once u find TVContrastDefaultNTSC right click-> new->string value and name it TemporalAAMultiplier
Step4: right click TemporalAAmultiplier and click modify then give it a value data of 3
Step5: click ok and reboot.
step6: force AA right click desktop->properties->settings->advance->direct3D-> cick custom settings and set ur AA.. also v-sync has to be on
wazig aangezien er nog meer temporalaamultiplier string value's in het register staan, hoe weet je ooit of je wel de goeie pakt ook niet, in het register stonden nog keys die verwezen naar oude catalyst drivers ( ik kwam 3.9, 4.4, 4.5 ook nog tegen, deze hadden ook de temporalaamultiplier_dev).

als iemand wilt testen om gewoon al die devs erachter wegtehalen? (ze stonden trouwens met een value 0). Ik moet naar me werk :)

[ Voor 3% gewijzigd door Mister_X op 19-06-2004 08:43 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 19 juni 2004 @ 00:28:
[...]

Als je TemporalAA wil gebruiken moet VSync aan zijn.
Aha....!

• oeLangOetan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-02 15:22
zeg, WMV decoding zit er deze keer volledig in.
installeer cat3.7b + dx9c (bèta) + WMP10 om het te doen werken!

• SAiN ONeZ

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

Verwijderd schreef op 19 juni 2004 @ 00:10:
Als je met regedit TemporalAA aan zet gaat er geen box verschijnen in je controlpanel. Het staat dan gewoon aan. De enigste manier dat je kan vergelijken is om TempAA weer uit te doen en daarna gewoon te spelen met forced AA. Als het goed is krijg je bij dat laatste dan een slechtere framerate, ontdanks dat VSync aan staat...toch? Of niet? Anyway, je kan het dus het beste ook uittesten op een hogere resolutie zodat je TempAA onder druk zet. Sain onez, kan je dit misschien checken voor me? Me systeem heeft besloten zichzelf op te fokken vandaag.
Ik heb die reeks aangemaakt maar daarna ook meerdere temperalAA reeksen op 3 gezet, daarna wel weer eens de cat4,7 beta er helemaal afgegooit, ati uninstaller gedraait en regsweeps uitgevoerd....

Dit heeft me gepruts in me register ook weer hersteld!? 8)7 ...ben bang dat ik er namelijk nix goeds meer van kan maken.. zit te twijfelen of een win xp herinstall wat doet.. (hoe bedoel je desperate ;( ) heb die regfix nooit eerder gedaan, en zou dus eigenlijk met 1e keer beta 4.7 installeren het moeten krijgen..

Ben wel benieuwd of er iemand is die het eerder niet had, er na een workaround het wel in beeld kreeg...

@BLAZED -> Ga je tip idd strax testen, ben nu ook aan het werk....
Wat bedoel je met forced AA, bv em handmatig op 2x of 4x instellen (nadat vsync uitstaat, en je in reg tempAA weer uitgeschakelt hebt!?!) of via omega drivers !?

Als je met die regedit het inschakelt en het werkt dan (nadat je dit bv door blazed' zijn tip getest hebt, DAT het werkt....) dan is me dit voldoende, dat ik geen checkbox in me D3Dtab krijg, maar wel het gewenste resultaat, kan me weinig boeien... gaat mij om de extra feature niet ofdat in beeld komt ja of nee.... :+

UPDATE-> GOT it!!!! _/-\o_

had me drivers nog eens opn geinstalleerd, heb toen register geopend,
bij bewerken gekozen voor zoeken, die TVContrastDefaultNTSC opgezocht, de kolom erachter rechtermuisknop->nieuw-> tekenreekswaarde daar valt dan die naam TemporalAAmultiplier voor in te geven, en dan die weer rechtsklikken en wijzigen kiezen, dan kader met bovenin naam van waarde (temporalAAmultiplier) en onderin geef je waarde 3, register gesloten gereset en TIETATOVERAAP het staat er nu 8)7 :/

heb ik daar gisteren uren over zitten pielen, tja nachtje goed slapen, en scherp en allert worden op het werk did tha job for me... good luck, guys!!!
thnx voor de feedback.....

[ Voor 17% gewijzigd door SAiN ONeZ op 19-06-2004 13:58 ]

• SAiN ONeZ

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

oeLangOetan schreef op 19 juni 2004 @ 12:14:
zeg, WMV decoding zit er deze keer volledig in.
installeer cat3.7b + dx9c (bèta) + WMP10 om het te doen werken!
verklaar je nader aub?! nog meer features die gemist worden, en wat doen ze!?

nog meer halsbrekende toeren.. :O

• SAiN ONeZ

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

TafkaT schreef op 19 juni 2004 @ 00:23:

ander onderwerp:
nee eigenlijk niet, wel na 2e keer rebooten na herinstall 4.7beta dan beide helpscreens na 1e en 2e reboot, en dan ook melding dat ie bepaalde dll niet kan vinden.. maar na beide keren het vinkje linksonder uitgezet te hebben, dat het niet weer opnieuw moet opstarten na reboots, en daarna blijven ze uit?!?!

jij weer een andere beta download!? pfff ;)

• TafkaT
hij geeft aan dat ik:
code:
1
2
3
CATALYST Version 02.2
2D Version 6.14.10.6458
Packaging Version 8.03-040528a-015905E

draai.

Bepaald DLL? nooit last van gehad...

[ Voor 14% gewijzigd door TafkaT op 19-06-2004 13:58 ]

• SAiN ONeZ

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

keb het er nu in... lees me update hierboven even....

die dll foutmelding, dat hij die niet vinden kan, enkel met die helpscreens ,zijn die eenmaal weg dan melding ook weg....

Maar meen dit juist telkens met betas mee te maken....

tja, nu nog eens tjekken, of het buiten het extra kader ook extra eyecandy geeft....

• Mister_X
ik kan deze nieuwe driver niet installeren :( hebben meerdere mensen onder win2k hier last van? gaat om een saphire 9800 pro -> xt :)

• oeLangOetan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-02 15:22
sain onez schreef op 19 juni 2004 @ 12:40:
[...]
verklaar je nader aub?! nog meer features die gemist worden, en wat doen ze!?

nog meer halsbrekende toeren.. :O
Windows media decoding, je kunt WMV-HD filmpjes afspelen op een 1.5ghz pc met een radeon anders had je minstens een 3ghz pc nodig! Ik zat al een hele tijd ernaar uit te kijken, nu lijkt hij eindelijk te werken.

[ Voor 11% gewijzigd door oeLangOetan op 19-06-2004 18:48 ]

Verwijderd

Topicstarter
Mister_X schreef op 19 juni 2004 @ 17:55:
ik kan deze nieuwe driver niet installeren :( hebben meerdere mensen onder win2k hier last van? gaat om een saphire 9800 pro -> xt :)
Ja klopt, dat heb ik hier ook gelezen. Er word alleen geen oplossingen genoemd. Heb je alle servicepacks? Of anders wachten tot officiele release....

Verwijderd

Topicstarter
sain onez schreef op 19 juni 2004 @ 12:38:
[...]
... TIETATOVERAAP ...
LOL

Had je nog wat verandert aan TemporalAAMultiplier_DEF? En even voor de duidelijkheid, omdat ik een beetje n00b ben, je krijgt dus wel de box om tempAA in te schakelen?

• SAiN ONeZ

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

jep, heb het nu erin staan B)

staat toch in me update hierboven, maar tis omdat ik op een HELPDESK werk, en de hele dag met n00Bs te maken heb.... :+

leg het precies uit, dus regedit, dan bovenin bewerken kiezen en daar 'zoeken in.. .' kiezen dan zoeken naar die NTSC..... en dan als je die dan rechts in kader ziet, dan kolom achter die naam rechtermuisknop drukken, daar kiezen voor nieuw, en dan voor tekenreekswaarde, dan verschijnt er een nieuwe snelkoppeling die 'nieuwe tekenreekswaarde' heet....

Deze rechtermuisknop drukken en kiezen voor naam wijzigen, en wijzigen in TemporalAAmultiplier (dus zonder dat _dev erachter) en dan nogmaals rechtermuisknop drukken om dan te kiezen voor wijzigen, dan krijg je box met bovenin de naam en onderin regel voor waarde, die je op 3 zet.... :Y)

Omdat je hebt zitten kloojen in register, doe wel eerst even je CAT4.7beta via software deinstalleren, na vraag om reboot, NEE antwoorden, dan drivercleaner&regsweep draaien, pc herstarten, driver opn installeren en dan bovenstaand truukje, dan heb je ook zo een toveraap ;)

[ Voor 4% gewijzigd door SAiN ONeZ op 19-06-2004 20:07 ]

Verwijderd

Topicstarter
Lukt me nog steeds niet. Ik ga vannacht me schijf formatteren. Hopelijk werkt het dan.

Update:

Heb de waarde toegevoegd aan me register, maar de box verschijnt nog steeds niet. Heb wel 3dmark gedaan. Ik kreeg 6380..dat lijkt me genoeg. Hoeveel krijgt sain?

[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 20-06-2004 04:59 ]

• SAiN ONeZ

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

keb die benmark progjes nie eens op me pc, speel voornamelijk BF Vietnam, en zie vaak aan de kwaliteit of het mooier is en me fps uitlezen is voldoende....

en elke cat doet weer ietsie meer fps geven, en de AF problemen van BFV zijn ook voorbij dus gaat wel oke...

keb een asus p4s533 met p4 2,533 OC't @2,7 met 512mb ddr pc2700 audigy for sound en een HIS radeon9700pro loopt redelijk, maar zou nie weten wat me score zou moeten zijn, vergelijk me pc met een bench daar, en dan ben ik benieuwd als het in de buurt van je moet komen ( en ik wil je specs wel ff weten..) dan bench ik em wel even, maar die flauwekul zegt me weinig....

zit wel er hard aan te denken om me 9700pro uit te rusten met een artic cooler met wat heatsinks en eventueel wat vmods als dat nie te moeilijk is... zal niet veel gaan kosten.. maar ben eigenlijk wel benieuwd wat dat fpswise extra zal brengen :?

waar moet ik aan denken, dat ik een game 5-10fps meer krijg dan nu, of is dat toch iets te hoog gegrepen!? :Y)

Verwijderd

Topicstarter
Tijdens het runnen van 3dmark03 viel het me op dat bij de derde benchmark er een zwarte streep ontstond om die chick heen. Dus ik ging zoeken waar dit door kwam. Toevallig op een andere topic over 4.7 drivers kwam ik iemand tegen met dezelfde probleem. Zoals hier. Geript van Rage3D forum. Check de streep om haar arm heen.

Afbeeldingslocatie: http://www.bmxrenegades.com/images/random/pic01750.jpg

Na even wat info zoeken over deze shit kwam ik erachter dat het de Pro -> XT kaarten zijn die deze problemen hebben. In de tussentijd was ik in gesprek met Mussels van 3dChipset over hoe ik me TempAA box zou kunnen krijgen. Maar over me kaart zei hij het volgende:
you shouldnt use a PRO with XT flash, you'll see corruption in 3dmark03 if you look closely, theres some differences in hte pixel shaders, very minor, but it causes graphical problems, and shortens lifespan, i say unflash it and just overclock lots
'Shortens Lifespan' overtuigde me om me kaart terug te flashen. Dat is inmiddels gelukt. Ik heb de drivers opnieuw geinstalleerd en de register bewerkt. Maar toch geen TemporalAA. Yea, ik doe echt iets verkeerds ergens, maar ik ga maar wachten tot de officiele release.

Zoals iedereen weet zijn er verschillende soorten 9800pros in omloop, waaronder ook die 128 bit bullshit. Maar er zijn ook versies van Sapphire, die gewoon identiek zijn vergeleken met ECHTE Radeon 9800XTs. Nu vraag ik me af of zij ook die streep om die chick heen krijgen als ze hun kaart hebben geflashed. Want ik kan me indenken dat 'corruption' en 'graphical problems' vooral ontstaan omdat me 9800 pro nog steeds een PRO PCB heeft. Al heb ik die lekkere R360 core. En als die mensen geen streep krijgen, damn, dan zijn het echte lucky bastards.

Verwijderd

Topicstarter
@ sain onez

Neem die Artic VGA Silencer !! Dat heb ik ook gedaan. Goedkoop maar GOED.

En wees voorzichtig met je mods. Wel veel erover lezen voordat je wat gaat doen ah.

Me specs
Asus P4P800 - P4 2,60 - 512mb ddr pc3200 - Radeon 9800 Pro (:'( geen XT meer)

• Zeus
  • Registratie: Juni 2003
  • Nu online
"Lucky Bastards"

lol, valt dus best mee; ik heb zelf een 9800pro kaart van saphire met r360 core en XT PCB maar volgens mij zit daar geen XT koeling op. Dat ding wordt zo loeiheet...
Nu wil ik dus een Arctic VGA cooling kopen om die hitte naar buiten te lozen, maar daar heb je nog niks aan, want hij past niet standaard op een XT pcb :/
In ieder geval heb ik het al eens geprobeerd met een XT bios, en ik heb geen last van die zwarte randen (volgens mij 'ghosting' genoemt oid.).

ER is een heel topic hier over mocht je je het afvragen;
9800(PRO) naar 9800 XT Topic - Deel 5

"Zeus was so enamored by Europa that he decided to seduce and ravage her. "

Verwijderd

Topicstarter
Lucky Bastard !

Edit:
Was er geen XT rev van Artic?

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 21-06-2004 02:07 ]

• SAiN ONeZ

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

met zoon koeler, memsinks en voltmods om zo een max overclock uit me 9700pro te halen, wat levert me dat in fps aantallen extra!?

waaraan moet ik denken!?

kan iemand me dat vertellen!?

• HellBeast
  • Laatst online: 12-08 04:53

HellBeast

Oh My GoT!

sain onez schreef op 20 juni 2004 @ 23:02:
met zoon koeler, memsinks en voltmods om zo een max overclock uit me 9700pro te halen, wat levert me dat in fps aantallen extra!?

waaraan moet ik denken!?

kan iemand me dat vertellen!?
+- 10% performance winst.

Beauty is in the eye of the beerholder

• Brainless-NL
  • Laatst online: 26-03 15:54

Brainless-NL

lolkipo

als je met voltmods bezig gaat kan je er echt wel meer dan 10% uitpersen! Ik denk hooguit 25% (ligt eraan hoe goed je kaart klokt)

• SAiN ONeZ

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

BLaZeD!?

Any luck!? door die tempaa in te schakelen, schakelt de cat auto de V sync in, dus al heb je em uitstaan, dan nog wordt ie ingeschakelt, waardoor ie probeert het op 60fps te locken...

Het ziet er mooier uit, maar 2xaa en 8xaf zonder tempAA en vsync off geeft wat hogere fps, maar ik heb em wel draaien nu....

• SAiN ONeZ

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

Brainless-NL schreef op 21 juni 2004 @ 09:46:
als je met voltmods bezig gaat kan je er echt wel meer dan 10% uitpersen! Ik denk hooguit 25% (ligt eraan hoe goed je kaart klokt)
Heb jij, of iemand met deze info, een goede webshop waar ze en zo een artic cooler en ook direct goeie, niet te hoge heatsinks voor mem chips hebben!? :*)

Niet iemand van de OC-ers die daar een goed adresje voor heeft... (de onderdelen zijn niet duur, maar ze beiden apart bestellen maakt het al stukken duurder.. _/-\o_ )

• ubermaestro
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-11-2025
sain onez schreef op 20 juni 2004 @ 16:50:
keb die benmark progjes nie eens op me pc, speel voornamelijk BF Vietnam, en zie vaak aan de kwaliteit of het mooier is en me fps uitlezen is voldoende....

en elke cat doet weer ietsie meer fps geven, en de AF problemen van BFV zijn ook voorbij dus gaat wel oke...

keb een asus p4s533 met p4 2,533 OC't @2,7 met 512mb ddr pc2700 audigy for sound en een HIS radeon9700pro loopt redelijk, maar zou nie weten wat me score zou moeten zijn, vergelijk me pc met een bench daar, en dan ben ik benieuwd als het in de buurt van je moet komen ( en ik wil je specs wel ff weten..) dan bench ik em wel even, maar die flauwekul zegt me weinig....

zit wel er hard aan te denken om me 9700pro uit te rusten met een artic cooler met wat heatsinks en eventueel wat vmods als dat nie te moeilijk is... zal niet veel gaan kosten.. maar ben eigenlijk wel benieuwd wat dat fpswise extra zal brengen :?

waar moet ik aan denken, dat ik een game 5-10fps meer krijg dan nu, of is dat toch iets te hoog gegrepen!? :Y)
Als ik jou was zo ik wat extra ram kopen, ik heb een 2 ghz Athlon met 9800pro en sinds mn upgrade naar 1024mb draait en laad bfvietnam als een tiet op max settings incl. AF en AA

• SAiN ONeZ

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

ook hard aan zitten denken, maar het feit dat ik kwa laadtijden sneller in een map kom dan een maat met dubbele aantal geheugen, lijkt me dit nog even voldoende....

Maar inderdaad dat is me volgende upgrade, terwijl me mobo vervangen ook een gedachte was, maar volgens oude posts in search functie dat asusbordje van me een prettig OC-baar board, dus ga me daar eens mee bezighouden....

Alles loopt goed, maar wil nu met die TEMPAA mogelijkheid een wat hogere fps rate, en dat lijkt me even het evenvoudigst door me graka te ocen... ( zit nog ruimte en tegen minimale prijs) valt dit positief uit dan kijken we weer verder..........

Had al een leuk adresje en ga die cooler en heatsinks eerst bestellen, kijken daarna weer verder....

ps. Hoop niet zoals boerenlater tegen dergelijke problemen aan te lopen..(heeft cooler vervangen en kan enkel in veilige modus booten met netwerkmogelijkheden eventueel maar niet normaal... na enkel vervangen van stockcooler door zo'n Artic Cooler)

Pagina: 1