Wie van jullie heeft Delphi 8 for .net gebruikt??
Zo te horen jullie niet in ieder geval...
Ik edit deze post dalijk vanaf mn werk als niemand reageert om meer in te gaan op wat iedereen zegt...
edit:
Gebruiken in nieuwe projecten
[...]
is dat niet iets wat we allemaal voor vanalles maar voor lief moeten nemen? of het nu gaat om een auto, het brood wat je eet of een stuk programmatuur.
Nee. Ik ben op het moment beperkt tot wat PHP kan. Dan krijg ik ineens te maken met andersmans objecten bovenop PHP. Dus als ik straks Pear zou gebruiken, en een object ondersteund iets niet, dan is dat moeilijk onderhoudbaar, want je hebt de code zelf niet geschreven, dus voorspellen hoe makkelijk je de functionaliteit introduceert is er ook niet bij...
[...]
wat vind je er zelf van. ik vind het enorm groot en overzichtelijk worden
Ik vindt dat er packages bij staan die nog niet eens af zijn, maar wel al in de lijst, doet een beetje slordig aan...
Verwijderd schreef op 16 juni 2004 @ 00:25:
Is Pear niet gewoon eh PHP? Ik bedoel dus een boel modules die niet eens zo goed gemaakt zijn met de bedoeling dat je niet steeds het wiel moet uitvinden.
Uiteindelijk is het taaltje nog steeds PHP dus ik zie niet in hoe dit past in je doelstelling om alternatieven voor PHP te vinden.
Mijn doel is niet iets anders gebruiken dan PHP. Mijn doel is het zoeken naar een alternatief voor het systeem dat wij nu gebruiken op PHP. Het voordeel zou zijn dat we minder hoeven te ontwikkelen, ook als er nieuwe dingen komen, en dat andere groepen dat voor ons doen...
Ik zou je J2EE of .NET voorstellen maar ik voorzie toch dat je een vrij grote stap zal mogen maken waar je mogelijks nog niet klaar voor bent. Tenminste als je iets zinnigs wil gaan doen in die talen.
In ieder geval kan je er gebruik maken van een heel wat volwassener platform en documentatie van hoge kwaliteit. Dan bedoel ik dus niet enkel over de API maar ook zinnige best practices.
Dus niet je zoveelste PHP docu dat je zegt dat je $_POST moet gebruiken of andere magere tips maar echt zinnige structurele best practices.
Ach, voor de documentatie hoef ik het niet te doen.......
.oisyn schreef op 16 juni 2004 @ 01:02:
[...]
Wacht even, dus als ik je goed begrijp zet je Delphi tegenover PHP, en je zegt dat je bij Delphi de controle verliest

Heb je daar argumentatie bij of blijft het bij deze mijn inziens onzettend onjuiste opmerking?

Ja hoor,
Delphi 8 for .Net geeft mij een heleboel objecten met een aantal properties, maar ik was bijvoorbeeld niet in 5 minuten in staat de inhoud van de MSSQL master database weer te geven terwijl ik hem wel kon querieen. en een paar uiterlijke aanpassingen die ik niet scheen te kunnen maken omdat de wysiwyg editor het weer aan paste. Dus als je met Delphi 8 hebt gewerkt en er ASP aplicaties mee gebouwd hebt kun je meepraten, anders snap ik je reactie niet
Alex de Groot schreef op 16 juni 2004 @ 07:12:
[...]
De Topicstarter wijst erop dat hij talen als Delphi te moeilijk vind.
Ik zou zeggen, kijkeen naar perl, asp(met vbscript) of jsp. Maar veel kans geef ik je niet als je Delphi niet controleerbaar vind...
Zeg hoor eens, dat geef ik helemaal niet aan, ik heb in Delphi-Pascal/Java/C/C++/PHP/ASP VBScript/Assembler (M6800) en nog wat andere talen leren programmeren op school, en dit vormt voor mij geen enkel probleem, alle programmeertalen zijn in grote lijnen hetzelfde...
Over PEAR: PEAR geeft en aantal zeer goede modules van PHP uit. Deze zijn snel én efficiciënt, aangezien ze in C++ geschreven zijn, zodat het echt modules van PHP worden. Je kunt dan vervolgens in PHP gewoon als iedere andere functie, die niet is geschreven door de gebruiker de, opvragen.
Kortom, PEAR is de tijd waard om eens mee te testen, mits je fatsoenlijke code in PHP kunt schrijven.
Mooi, daar kan ik weer wat mee, dus Pear is niet php, Pear zijn anders gezegd (met een microsoft benaming

) invoegtoepassingen voor PHP. Maar wat is dan het verschil met Pecl
In ieder geval had ik ook C++ gelezen in de modules, maar dit vondt ik vrij vaag omdat we op de meeste servers vrij beperkt zijn door beveiligingen ed. Werkt Pear daar ook op als de server beveiligd is??
[
Voor 130% gewijzigd door
Verwijderd op 16-06-2004 08:56
]