Toon posts:

[PHP Pear] Wat heeft het te bieden

Pagina: 1
Acties:
  • 79 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben --zoals heeel misschien iemand opgevallen is-- bezig met andere propgrammeertalen en alternatieve systemen te onderzoeken om te gaan introduceren ipv het huidige php systeem.

Ik heb oa Borlands Delphi 8 bekeken, ziet er wel interressant uit eerlijk gezegd, maar ja... Ik verlies er wel een stukje controle over code mee heb ik het gevoel, maar moest sowieso verder kijken, en ga nu kijken naar Pear...

Heeft iemand ervaring met Pear??

Ik heb de FAQ en de documenten daar door gekeken, en de packages bekeken, maar kan geen goed beeld vormen van de duidelijke voordelen van Pear aangezien je volgens mij dan ook weer beperkt wordt tot de kunsten van de makers.

Bovendien heb ik alleen de installatiemanual door gelezen, maar kan ik er ff niet uit halen hoe het systeem nou precies werkt tov PHP, soms hebben ze het over een Pear server enzo namelijk :S

Nou goed, ik neem aan dat iemand mij kan vertellen waarom Pear mijn tijd waard is, waarom ik het zou moeten onderzoeken, en waarom niet. Dit punt mis ik namelijk op de website....

Alvast bedankt!

• PipoDeClown
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

PipoDeClown

Izze Zimpell

Verwijderd schreef op 15 juni 2004 @ 23:54:
bezig met andere propgrammeertalen en alternatieve systemen te onderzoeken om te gaan introduceren ipv het huidige php systeem.
wat bedoel je met introduceren?
aangezien je volgens mij dan ook weer beperkt wordt tot de kunsten van de makers.
is dat niet iets wat we allemaal voor vanalles maar voor lief moeten nemen? of het nu gaat om een auto, het brood wat je eet of een stuk programmatuur.
Nou goed, ik neem aan dat iemand mij kan vertellen waarom Pear mijn tijd waard is, waarom ik het zou moeten onderzoeken, en waarom niet. Dit punt mis ik namelijk op de website....
wat vind je er zelf van. ik vind het enorm groot en overzichtelijk worden

[ Voor 22% gewijzigd door PipoDeClown op 16-06-2004 00:01 ]

God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.

Verwijderd

Is Pear niet gewoon eh PHP? Ik bedoel dus een boel modules die niet eens zo goed gemaakt zijn met de bedoeling dat je niet steeds het wiel moet uitvinden.
Uiteindelijk is het taaltje nog steeds PHP dus ik zie niet in hoe dit past in je doelstelling om alternatieven voor PHP te vinden.

Ik zou je J2EE of .NET voorstellen maar ik voorzie toch dat je een vrij grote stap zal mogen maken waar je mogelijks nog niet klaar voor bent. Tenminste als je iets zinnigs wil gaan doen in die talen.
In ieder geval kan je er gebruik maken van een heel wat volwassener platform en documentatie van hoge kwaliteit. Dan bedoel ik dus niet enkel over de API maar ook zinnige best practices.
Dus niet je zoveelste PHP docu dat je zegt dat je $_POST moet gebruiken of andere magere tips maar echt zinnige structurele best practices.

• .oisyn
  • Laatst online: 22-05 23:07

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Ik heb oa Borlands Delphi 8 bekeken, ziet er wel interressant uit eerlijk gezegd, maar ja... Ik verlies er wel een stukje controle over code mee heb ik het gevoel
Wacht even, dus als ik je goed begrijp zet je Delphi tegenover PHP, en je zegt dat je bij Delphi de controle verliest :? Heb je daar argumentatie bij of blijft het bij deze mijn inziens onzettend onjuiste opmerking? :)

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• Alex
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 28-02 19:26
.oisyn schreef op 16 juni 2004 @ 01:02:
[...]

Wacht even, dus als ik je goed begrijp zet je Delphi tegenover PHP, en je zegt dat je bij Delphi de controle verliest :? Heb je daar argumentatie bij of blijft het bij deze mijn inziens onzettend onjuiste opmerking? :)
De Topicstarter wijst erop dat hij talen als Delphi te moeilijk vind.
Ik zou zeggen, kijkeen naar perl, asp(met vbscript) of jsp. Maar veel kans geef ik je niet als je Delphi niet controleerbaar vind...

Over PEAR: PEAR geeft en aantal zeer goede modules van PHP uit. Deze zijn snel én efficiciënt, aangezien ze in C++ geschreven zijn, zodat het echt modules van PHP worden. Je kunt dan vervolgens in PHP gewoon als iedere andere functie, die niet is geschreven door de gebruiker de, opvragen.
Kortom, PEAR is de tijd waard om eens mee te testen, mits je fatsoenlijke code in PHP kunt schrijven.

Deze post is bestemd voor hen die een tegenwoordige tijd kunnen onderscheiden van een toekomstige halfvoorwaardelijke bepaalde subinverte plagiale aanvoegend intentioneel verleden tijd.
- Giphart

Verwijderd

Topicstarter
Wie van jullie heeft Delphi 8 for .net gebruikt??
Zo te horen jullie niet in ieder geval...

Ik edit deze post dalijk vanaf mn werk als niemand reageert om meer in te gaan op wat iedereen zegt...

edit:
PipoDeClown schreef op 15 juni 2004 @ 23:58:
[...]

wat bedoel je met introduceren?
Gebruiken in nieuwe projecten
[...]

is dat niet iets wat we allemaal voor vanalles maar voor lief moeten nemen? of het nu gaat om een auto, het brood wat je eet of een stuk programmatuur.
Nee. Ik ben op het moment beperkt tot wat PHP kan. Dan krijg ik ineens te maken met andersmans objecten bovenop PHP. Dus als ik straks Pear zou gebruiken, en een object ondersteund iets niet, dan is dat moeilijk onderhoudbaar, want je hebt de code zelf niet geschreven, dus voorspellen hoe makkelijk je de functionaliteit introduceert is er ook niet bij...
[...]

wat vind je er zelf van. ik vind het enorm groot en overzichtelijk worden
Ik vindt dat er packages bij staan die nog niet eens af zijn, maar wel al in de lijst, doet een beetje slordig aan...
Verwijderd schreef op 16 juni 2004 @ 00:25:
Is Pear niet gewoon eh PHP? Ik bedoel dus een boel modules die niet eens zo goed gemaakt zijn met de bedoeling dat je niet steeds het wiel moet uitvinden.
Uiteindelijk is het taaltje nog steeds PHP dus ik zie niet in hoe dit past in je doelstelling om alternatieven voor PHP te vinden.
Mijn doel is niet iets anders gebruiken dan PHP. Mijn doel is het zoeken naar een alternatief voor het systeem dat wij nu gebruiken op PHP. Het voordeel zou zijn dat we minder hoeven te ontwikkelen, ook als er nieuwe dingen komen, en dat andere groepen dat voor ons doen...
Ik zou je J2EE of .NET voorstellen maar ik voorzie toch dat je een vrij grote stap zal mogen maken waar je mogelijks nog niet klaar voor bent. Tenminste als je iets zinnigs wil gaan doen in die talen.
In ieder geval kan je er gebruik maken van een heel wat volwassener platform en documentatie van hoge kwaliteit. Dan bedoel ik dus niet enkel over de API maar ook zinnige best practices.
Dus niet je zoveelste PHP docu dat je zegt dat je $_POST moet gebruiken of andere magere tips maar echt zinnige structurele best practices.
Ach, voor de documentatie hoef ik het niet te doen.......
.oisyn schreef op 16 juni 2004 @ 01:02:
[...]

Ja hoor, Delphi 8 for .Net geeft mij een heleboel objecten met een aantal properties, maar ik was bijvoorbeeld niet in 5 minuten in staat de inhoud van de MSSQL master database weer te geven terwijl ik hem wel kon querieen. en een paar uiterlijke aanpassingen die ik niet scheen te kunnen maken omdat de wysiwyg editor het weer aan paste. Dus als je met Delphi 8 hebt gewerkt en er ASP aplicaties mee gebouwd hebt kun je meepraten, anders snap ik je reactie niet
Alex de Groot schreef op 16 juni 2004 @ 07:12:
[...]

De Topicstarter wijst erop dat hij talen als Delphi te moeilijk vind.
Ik zou zeggen, kijkeen naar perl, asp(met vbscript) of jsp. Maar veel kans geef ik je niet als je Delphi niet controleerbaar vind...
Zeg hoor eens, dat geef ik helemaal niet aan, ik heb in Delphi-Pascal/Java/C/C++/PHP/ASP VBScript/Assembler (M6800) en nog wat andere talen leren programmeren op school, en dit vormt voor mij geen enkel probleem, alle programmeertalen zijn in grote lijnen hetzelfde...
Over PEAR: PEAR geeft en aantal zeer goede modules van PHP uit. Deze zijn snel én efficiciënt, aangezien ze in C++ geschreven zijn, zodat het echt modules van PHP worden. Je kunt dan vervolgens in PHP gewoon als iedere andere functie, die niet is geschreven door de gebruiker de, opvragen.
Kortom, PEAR is de tijd waard om eens mee te testen, mits je fatsoenlijke code in PHP kunt schrijven.
Mooi, daar kan ik weer wat mee, dus Pear is niet php, Pear zijn anders gezegd (met een microsoft benaming :P) invoegtoepassingen voor PHP. Maar wat is dan het verschil met Pecl :?

In ieder geval had ik ook C++ gelezen in de modules, maar dit vondt ik vrij vaag omdat we op de meeste servers vrij beperkt zijn door beveiligingen ed. Werkt Pear daar ook op als de server beveiligd is??

[ Voor 130% gewijzigd door Verwijderd op 16-06-2004 08:56 ]

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12-05 22:23

curry684

left part of the evil twins

Verwijderd schreef op 16 juni 2004 @ 07:25:
Zeg hoor eens, dat geef ik helemaal niet aan, ik heb in Delphi-Pascal/Java/C/C++/PHP/ASP VBScript/Assembler (M6800) en nog wat andere talen leren programmeren op school, en dit vormt voor mij geen enkel probleem, alle programmeertalen zijn in grote lijnen hetzelfde...
Als jij C++, Assembler en ASP+VBScript op 1 hoop durft te gooien heb je er anders echt de ballen verstand van. Not to mention dat je op 'school' niet leert programmeren, daar leer je wat basisoefeningen doen in een omgeving. En zeker als je er zoveel doet in 3 of 4 jaar dan ken je er veel, maar beheers je geen enkele. Mag ik vragen welke opleiding dit was?

Professionele website nodig?

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-05 18:53

Bosmonster

*zucht*

Ach, voor de documentatie hoef ik het niet te doen.......
Volgens mij onderschat je enigszins (*kuch*) de waarde van een goede documentatie. Om het maar even niet te hebben over wat voor arrogantie van dit regeltje straalt..

Maar laten we hopen dat je het anders bedoeld hebt..

[ Voor 11% gewijzigd door Bosmonster op 16-06-2004 10:38 ]

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 07:09

Boss

+1 Overgewaardeerd

Wat voor programma's / projecten wil je nu eigenlijk gaan doen?

Als je voornamelijk web applicaties maakt zou ik het lekker bij PHP houden als ik jou was. Delphi, waar je het even over had, is weer voor heel andere dingen bruikbaar. Je kan het ook gebruiken op je webserver, maar het idee is meer om er zelfstandige (database) aaplicaties mee te maken. Iets wat je met PHP weer absoluut niet kan.

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

Verwijderd

Topicstarter
Bosmonster schreef op 16 juni 2004 @ 10:37:
[...]

Volgens mij onderschat je enigszins (*kuch*) de waarde van een goede documentatie. Om het maar even niet te hebben over wat voor arrogantie van dit regeltje straalt..

Maar laten we hopen dat je het anders bedoeld hebt..
Ontopic graag, ik onderschat documentatie niet, de reden dat ik hier ben was tenslotte dat ik niet voor mij goede documentatie kon vinden 8)7

Docu die mij een goed overzicht kon geven van het hoe en waarom zonder op details in te gaan

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 16-06-2004 11:15 ]

Verwijderd

Topicstarter
Boss schreef op 16 juni 2004 @ 10:45:
Wat voor programma's / projecten wil je nu eigenlijk gaan doen?

Als je voornamelijk web applicaties maakt zou ik het lekker bij PHP houden als ik jou was. Delphi, waar je het even over had, is weer voor heel andere dingen bruikbaar. Je kan het ook gebruiken op je webserver, maar het idee is meer om er zelfstandige (database) aaplicaties mee te maken. Iets wat je met PHP weer absoluut niet kan.
Delphi 8 for .Net

Verwijderd

Topicstarter
curry684 schreef op 16 juni 2004 @ 10:25:
[...]

Als jij C++, Assembler en ASP+VBScript op 1 hoop durft te gooien heb je er anders echt de ballen verstand van. Not to mention dat je op 'school' niet leert programmeren, daar leer je wat basisoefeningen doen in een omgeving. En zeker als je er zoveel doet in 3 of 4 jaar dan ken je er veel, maar beheers je geen enkele. Mag ik vragen welke opleiding dit was?
Assembler is totaal niet anders van C of wat dan ook. Je bent alleen wat langer bezig en assembler is nogal anders in structuur, maar als je het goed beheerst zie je de structuren zoals je ze in C ook ziet

Het is alleen de symantiek en je mogelijkheden die verschillen per taal

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12-05 22:23

curry684

left part of the evil twins

Verwijderd schreef op 16 juni 2004 @ 11:13:
[...]
Assembler is totaal niet anders van C of wat dan ook. Je bent alleen wat langer bezig en assembler is nogal anders in structuur, maar als je het goed beheerst zie je de structuren zoals je ze in C ook ziet
Nog afgezien van dat ik heel express C niet noemde raakt de vergelijking met C ook kant noch wal. Ja, uiteindelijk is iedere taal een opeenstapeling van datamodificatie statements en al dan niet conditionele branches, maar op die manier kun je ook autorijden zodra je kunt fietsen, uiteindelijk gaat het toch alleen erom dat je van A naar B komt :z
Het is alleen de symantiek en je mogelijkheden die verschillen per taal
Tussen bijvoorbeeld C++, C# en Java geef ik je hierin zeker gelijk. Echter, die gooide jij niet op 1 hoop en pikte ik niet uit jouw bewering. Jij zegt dat ASP/VBScript hetzelfde is als assembler, en dat is gewoon je reinste onzin van de bovenste plank.

Professionele website nodig?

Verwijderd

En ik die dacht dat pecl de modules geschreven in C waren waarmee je PHP kon extenden. PEAR zijn toch echt gewone klassen rommelig geschreven in PHP. Bekijk de source maar eens. En als je niet tevreden bent met de werking van zo'n PEAR klasse dan zou je technisch gezien die methode kunnen overriden dmv overerving en het zo maken dat het je wel uitkomt.
Toch ben je beperkt in wat je kan doen want ze goed zijn ze meestal niet geschreven.

Ik vind trouwens dat je het mis hebt als je zegt dat kwalitatief goede documentatie niet belangrijk voor je is en dat de verschillende talen volgens jou slechts semantisch verschillend zijn.
Wat de documentatie betreft kan ik enkel zeggen dat je ze best eens een keer bekijkt maar dat laatste is enkel en alleen waar als je PHP vergelijkt tov Java, C(++|#), Delphi, Perl, etc...
Je zal al snel merken dat de ene taal wat beter gemaakt is op bepaalde vlakken dan de andere. Het valt echter bijna niet te ontkennen dat PHP zo'n beetje onderaan staat wat betreft mogelijkheden die de taal je biedt.

Die talen gebruik je echter in een framework om een bepaald doel te realiseren. In het geval van PHP zijn dat *****.php files die de *****.html files vervangen en geïnterpreteerd worden door een webserver met als doel content naar de webbrowser te streamen.
Dit beperkt al meteen de context waarin je PHP kan benutten en imo de reden waarom PHP tegenwoordig zo'n knoeiboel is. Je kan nog niet eens fatsoenlijk je business logic van je presentation logic scheiden. En als je dan naar oplossingen daarvoor uit de PHP community kijkt dan zie je steeds dat ze de presentation laag eruit proberen te factoren met template engines.
Je haalt net datgene eruit waarvoor het PHP framework bedoelt is zodat je business logic kan schrijven in de presentation laag? Wat is dat nu voor ongein.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 16 juni 2004 @ 11:35:
En ik die dacht dat pecl de modules geschreven in C waren waarmee je PHP kon extenden. PEAR zijn toch echt gewone klassen rommelig geschreven in PHP. Bekijk de source maar eens. En als je niet tevreden bent met de werking van zo'n PEAR klasse dan zou je technisch gezien die methode kunnen overriden dmv overerving en het zo maken dat het je wel uitkomt.
Toch ben je beperkt in wat je kan doen want ze goed zijn ze meestal niet geschreven.
Dat van Pecl, dat dacht ik dus ook. En dat over Pear ook wel :P
Ik vind trouwens dat je het mis hebt als je zegt dat kwalitatief goede documentatie niet belangrijk voor je is en dat de verschillende talen volgens jou slechts semantisch verschillend zijn.
Wat de documentatie betreft kan ik enkel zeggen dat je ze best eens een keer bekijkt maar dat laatste is enkel en alleen waar als je PHP vergelijkt tov Java, C(++|#), Delphi, Perl, etc...
Je zal al snel merken dat de ene taal wat beter gemaakt is op bepaalde vlakken dan de andere. Het valt echter bijna niet te ontkennen dat PHP zo'n beetje onderaan staat wat betreft mogelijkheden die de taal je biedt.

Die talen gebruik je echter in een framework om een bepaald doel te realiseren. In het geval van PHP zijn dat *****.php files die de *****.html files vervangen en geïnterpreteerd worden door een webserver met als doel content naar de webbrowser te streamen.
Dit beperkt al meteen de context waarin je PHP kan benutten en imo de reden waarom PHP tegenwoordig zo'n knoeiboel is. Je kan nog niet eens fatsoenlijk je business logic van je presentation logic scheiden. En als je dan naar oplossingen daarvoor uit de PHP community kijkt dan zie je steeds dat ze de presentation laag eruit proberen te factoren met template engines.
Je haalt net datgene eruit waarvoor het PHP framework bedoelt is zodat je business logic kan schrijven in de presentation laag? Wat is dat nu voor ongein.
Ok, doe mij eens een suggestie van een systeem om van PHP knoeiboellen af te komen. Houd er rekening mee dat ik VBScript niet fijn vindt, en geen ASP+JScript wil doen...
curry684 schreef op 16 juni 2004 @ 11:22:
Tussen bijvoorbeeld C++, C# en Java geef ik je hierin zeker gelijk. Echter, die gooide jij niet op 1 hoop en pikte ik niet uit jouw bewering. Jij zegt dat ASP/VBScript hetzelfde is als assembler, en dat is gewoon je reinste onzin van de bovenste plank.
Kun je met assembler niet uiteindelijk hetzelfde als met ASP/VBScript dan? (gegeven dat je het op je eigen server zou moeten gaan draaien) echt hetzelfde heb ik het niet genoemd, maar het blijft een stapel condities en functies

Verwijderd

Topicstarter
Terug ontopic

Wie heeft ervaring met Pear en kan me goede/slechte dingen noemen
Redenen om het te gebruiken en to ontwijken??

Ik heb pas 1 zinnig antwoord mogen ontvangen, de rest probeerde mijn post onderuit te halen, en daar is het topic niet voor bedoeld... Ik stel toch serieus een vraag?

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 16-06-2004 12:53 ]

Verwijderd

een serieuze vraag met weinig onderbouwing idd.

vbscript kan niet eens direct geheugen aan spreken, ik zie dus niet hoe je dit wilt vergelijken met bijv. x86, en als jij effe een dynamische webpagina wilt schrijven in x86, prima, maar ben je eventjes bezig denk ik.

voor elk doel is er dus een tool, en als jij niet zegt wat je wilt proberen kunnen wij je niet helpen.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 16 juni 2004 @ 13:01:
een serieuze vraag met weinig onderbouwing idd.

vbscript kan niet eens direct geheugen aan spreken, ik zie dus niet hoe je dit wilt vergelijken met bijv. x86, en als jij effe een dynamische webpagina wilt schrijven in x86, prima, maar ben je eventjes bezig denk ik.

voor elk doel is er dus een tool, en als jij niet zegt wat je wilt proberen kunnen wij je niet helpen.
We gebruiken PHP om webpagina's mee te bouwen 8)
En daarvoor is een systeem hier opgezet van zelfgemaakte classen en wat standaarden. Maar zoals ik al zei willen we kijken naar standaarden die al bestaan waardoor ons ontwikkelwerk bespaard blijft. Vandaar de interesse in zoiets als Pear.

offtopic:
Algemeen:
Kunnen we het puur over Pear hebben, en niks hier nog vergelijken met appels.
Sommigen denken dat ze gelijk hebben en dat ze dit moeten laten zien, maar het heeft niks met mijn vraag over Pear te maken.

Verwijderd

Heeft iemand ervaring met Pear??

Ik heb de FAQ en de documenten daar door gekeken, en de packages bekeken, maar kan geen goed beeld vormen van de duidelijke voordelen van Pear aangezien je volgens mij dan ook weer beperkt wordt tot de kunsten van de makers.

Bovendien heb ik alleen de installatiemanual door gelezen, maar kan ik er ff niet uit halen hoe het systeem nou precies werkt tov PHP, soms hebben ze het over een Pear server enzo namelijk :S

Is het niet aan jou om dat uit te zoeken? Hoe kan iemand anders voor jou gaan beoordelen of pear geschikt is als je niet eens duidelijk kan omschrijven wat je doel is.
Overigens moet het voor iemand met zo'n ruime programmeerervaring (:X) als jij niet zo moeilijk zijn uit te zoeken wat deze 'taal' te bieden heeft.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 16 juni 2004 @ 13:32:
[...]

Is het niet aan jou om dat uit te zoeken? Hoe kan iemand anders voor jou gaan beoordelen of pear geschikt is als je niet eens duidelijk kan omschrijven wat je doel is.
Overigens moet het voor iemand met zo'n ruime programmeerervaring (:X) als jij niet zo moeilijk zijn uit te zoeken wat deze 'taal' te bieden heeft.
Pear is geen taal, en dat heb ik nooit beweert. Ik stel hier gewoon de vraag wie mij daar bij kan helpen, gezien de "ruime" documentatie die Pear biedt moet ik dus gaan experimenteren, met installatie. En dan weet ik liever eerst wat ik in huis haal...

Je weet wat Pear kan toch?
Als dat zo is, moet je mij toch kernachtig uit kunnen leggen waarom mensen zich er in godsnaam mee bezig houden...

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Verwijderd schreef op 16 juni 2004 @ 13:36:
[...]
Pear is geen taal, en dat heb ik nooit beweert. Ik stel hier gewoon de vraag wie mij daar bij kan helpen, gezien de "ruime" documentatie die Pear biedt moet ik dus gaan experimenteren, met installatie. En dan weet ik liever eerst wat ik in huis haal...
Met als doel?

Anyway, als je een bestaand PHP systeem/applicatie met Delphi 8 gaat vergelijken, en dat weer weer met PHP + PEAR gaat vergelijken dan sla je wel heel erg de plank mis.
Je weet wat Pear kan toch?
Pear biedt de mogelijkheid om extra PHP functionaliteit te gebruiken in de vorm van packages. Deze packages kun je naar hartelust installeren en de-installeren. Niks meer, niks minder.

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

• .oisyn
  • Laatst online: 22-05 23:07

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Ja hoor, Delphi 8 for .Net geeft mij een heleboel objecten met een aantal properties, maar ik was bijvoorbeeld niet in 5 minuten in staat de inhoud van de MSSQL master database weer te geven terwijl ik hem wel kon querieen. en een paar uiterlijke aanpassingen die ik niet scheen te kunnen maken omdat de wysiwyg editor het weer aan paste. Dus als je met Delphi 8 hebt gewerkt en er ASP aplicaties mee gebouwd hebt kun je meepraten, anders snap ik je reactie niet
Heeft niets met code van doen, maar met de IDE. Je hebt het over de taal Delphi [norml](8)[/], die je tegenover PHP zet. Dat jij dan problemen krijgt met de wysiwyg editor van de IDE die je code aan gaat passen heeft verder weinig met de taal Delphi te maken. En als je dan gaat zeggen dat je geen controle hebt over de code, mja... PHP is gewoon bagger, om redenen die ik al talloze keren heb gepost en het niet nog eens ga herhalen. Delphi is daarentegen een volwaardige volwassen programmeertaal.

Even compleet iets anders: het is je wellicht opgevallen dat je nogal wat mensen tegen je in het harnas jaagt. Dat zie ik hier, en ook al in [rml][ php] vraagje voor gebruik templates[/rml]. Vooral met uitspraken als
Wie van jullie heeft Delphi 8 for .net gebruikt??
Zo te horen jullie niet in ieder geval...
maak je geen vrienden. Misschien moet je je niet zo ageren tegen mensen die het niet eens zijn met jouw stelling, en al helemaal niet als ze er vervolgens op reageren (logisch, het is een publiek forum, de topic is niet voor jouw persoonlijk). Maar ik zie verder weinig nut om de topic nog open te laten houden. Het gaat nergens meer over, en je topicstart was sowieso al niet echt iets om over naar huis te schrijven. Ik ben het wel met xerix eens dat je zelf wel wat uit had mogen zoeken mbt Pear, en als je dat al gedaan had dat iig te reflecteren in deze draad. Ik zie er niets van, je vraagt alleen naar meningen. Je mag het best opnieuw proberen, maar heb het dan alleen over Pear (en maak verder geen gevaarlijke opmerkingen waarop mensen zullen gaan reageren), en zet erbij wat volgens jou de voors en tegens zijn. Pas dan kan er een zinnige discussie ontstaan, topics als "vertel mij over..." horen hier niet echt thuis, daarvoor mail je de betreffende makers maar :)

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.