Inloggen lukt niet goed

Pagina: 1
Acties:

• Steephh
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15:31
Steeds als ik wil inloggen op www.tweakers.net dan lukt dat niet goed. Ik wordt wel ingelogd, maar als ik pricewatch wil updaten, of reactie toevoegen, ben ik weer uitgelogd. Dit is ook wanneer ik refresh. Ik denk niet dat het aan mijn computer ligt, want op school heb ik er ook wel eens last van. Weet iemand waar het aan zou kunnen liggen?

_@/'

• Steve
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22-02 04:46

Steve

Krokodil \o/

Al eens het stukje hieromtrent gelezen in de Frontpage Algemeen FAQ?
Als je niet kan inloggen terwijl je zeker weet dat je een goed wachtwoord hebt voor de frontpage, dan ligt het waarschijnlijk toch niet aan ons. Kijk als eerste eens of je systeemdatum goed staat. Als dit namelijk niet zo is, dan verloopt je cookie op het moment dat hij geplaatst wordt, en logischerwijs mislukt het inloggen dan. Een andere maar minder waarschijnlijke mogelijkheid is dat je een ban hebt opgelopen, in dat geval heb je een mailje mogen ontvangen op het adres dat in je profiel staat met uitleg.
Vooral eens systeemtijd checken dus. Ook al eens geprobeerd uit te loggen en jezelf een nieuw paswoord toe te laten sturen?

• Robin
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Toevallig niet de cookie levensduur op vijf minuten gezet?

http://www.tweakers.net/my.tnet/?action=layout

• Steephh
Ik heb net alle cookies verwijdert, en weer ingelogd. Het inloggen gaat wel goed, alleen als tweakers.net refresht, staat er bij my.tnet weer het knopje inloggen. Ander wachtwoord toemailen helpt niets. En deze kan ik niet onthouden :P. Een ban heb ik niet gekregen. Ook de vorige sessies beëndigen helpt niets.

Maar ik kan dus echt nergens in, dus ook geen lay-out-settings veranderen.

offtopic:
Woei Afbeeldingslocatie: http://sport.fok.nl/i/s/static.gif, Femme kan wel snel typen zeg, binnen twee seconden twee lange emailtjes

[ Voor 37% gewijzigd door Steephh op 15-06-2004 23:39 ]

_@/'

• Steve

Steve

Krokodil \o/

Zeg volgende keer graag meteen je FP-username, 'svz' blijkbaar dus.

Ik zie dat je gisteravond tussen 23h en middernacht vaak hebt proberen in te loggen. Volgens de backend ging dat elke keer goed, behalve twee keer. Kan je eens proberen ergens een reply te posten, bijvoorbeeld op je gallery?

• Steephh
Dat lukt wel, maar daarna wordt ik meteen weer uitgelogd. Ik gebruik zelf Avant Browser (een uitbreiding voor IE) om te internetten, op school wordt volgens mij IE5.5 gebruikt.

_@/'

• Steephh
Één reactie plaatsen kan dus wel. Misschien ligt het aan de cookie-setting? Kunnen jullie die dan zo hoog mogelijk zetten? Of maakt dat niets uit?

_@/'

• Yoeri
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

Yoeri

O+ Joyce O+

(overleden)
Svzje schreef op 17 juni 2004 @ 19:42:
Één reactie plaatsen kan dus wel. Misschien ligt het aan de cookie-setting? Kunnen jullie die dan zo hoog mogelijk zetten? Of maakt dat niets uit?
Cookie levensduur kun je hier zelf instellen hoor ;)

Kijkje in de redactiekeuken van Tweakers.net
22 dec: Onze reputatie hooghouden
20 dec: Acht fouten

• Steephh
Weet ik, maar het probleem is dat ik niet kan inloggen. Reactie gaat wel, maar ik wordt meteen uitgelogd...

_@/'

• Yoeri
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

Yoeri

O+ Joyce O+

(overleden)
Sry, daar had ik overheen gelezen :)

Wat als je het volgende doet:

Cache leegmaken en proxy uitschakelen
Vervolgens log je hier opnieuw in, en doe je onmiddellijk een harde refresh (Ctrl + F5)
Daarna probeer je eerst en vooral je layout-settings aan te passen

Er zijn op dit moment namelijk twee actieve sessies:
17-06-2004 om 20:41
17-06-2004 om 20:56

Kijkje in de redactiekeuken van Tweakers.net
22 dec: Onze reputatie hooghouden
20 dec: Acht fouten

• Steephh
Helpt niets.

[ Voor 86% gewijzigd door Steephh op 17-06-2004 20:22 ]

_@/'

• Steephh
Ik denk dat ik maar gewoon een ander account aanmaak, als dat gaat op hetzelfde emailadres. Volgens mij is het toch niet op te lossen.

_@/'

• Steve

Steve

Krokodil \o/

Zelfde e-mailadres zal niet kunnen. Maar ik zal wel even je huidige account op slot zetten als je een nieuwe aanmaakt, het is namelijk in principe niet de bedoeling dat er kloontjes worden aangemaakt - dit is natuurlijk een ander geval. Ik zou ook misschien nog even wachten met een nieuw account aan te maken, lijkt me eigenlijk een uiterste stap.

[ Voor 14% gewijzigd door Steve op 17-06-2004 21:51 ]

• Steve

Steve

Krokodil \o/

Ik heb je even geband en meteen weer geünband, heeft dat iets opgeleverd?

• Steephh
Password werkte eerst niet :?

Ff password-mailer gebruikt en een nieuw password gekregen.

Maar inloggen lukt nog steeds, ook niet na clearen van cache.

[ Voor 75% gewijzigd door Steephh op 17-06-2004 22:10 ]

_@/'

• Harm
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Svzje schreef op 17 juni 2004 @ 21:50:
Ja, dan wacht ik nog wel even. Ik zal het nog eens proberen op een andere computer, vandaag of morgen.
En probeer ook even een andere browser. Overigens, browse je door middel van een proxy? Zo ja, zet die eens uit. Slecht ingestelde proxies zijn ondingen voor wat betreft caching. Enne, controleer je cookiesettings nog eens extra goed. Ja, ik weet, deze punten zijn al voorbij gekomen. Maar het is IMHO nogal onmogelijk dat je de enige bent met zo'n probleem dat voor 99 procent toch aan de clientside zal liggen.

• Steephh
Harm schreef op 17 juni 2004 @ 22:05:
[...]

En probeer ook even een andere browser. Overigens, browse je door middel van een proxy? Zo ja, zet die eens uit. Slecht ingestelde proxies zijn ondingen voor wat betreft caching. Enne, controleer je cookiesettings nog eens extra goed. Ja, ik weet, deze punten zijn al voorbij gekomen. Maar het is IMHO nogal onmogelijk dat je de enige bent met zo'n probleem dat voor 99 procent toch aan de clientside zal liggen.
Ik heb geen proxy, op school volgens mij wel.

En inloggen lukt nog steeds niet. Ik vind het maar raar, ik heb het dinsdag nog geprobeerd bij een neef van mij. Daar lukte het ook al niet. Volgens mij staat er toch iets verkeerd bij de cookie-setting in mijn account. Maar daar kan ik nu niet bij, om dat te veranderen. Kunnen jullie dat niet zien?

[ Voor 22% gewijzigd door Steephh op 17-06-2004 22:15 ]

_@/'

• Harm
  • Niet online
Svzje schreef op 17 juni 2004 @ 22:13:
[...]

Ik heb geen proxy, op school volgens mij wel.

En inloggen lukt nog steeds niet. Ik vind het maar raar, ik heb het dinsdag nog geprobeerd bij een neef van mij. Daar lukte het ook al niet. Volgens mij staat er toch iets verkeerd bij de cookie-setting in mijn account. Maar daar kan ik nu niet bij, om dat te veranderen. Kunnen jullie dat niet zien?
Hoe bedoel je iets verkeerd bij de cookie-setting in mijn account? We houden geen cookiesettings bij per account. Alleen maar dingen die je zelf kan veranderen en de laagste TTL is nog altijd langer dan één view, dus daar zit bij ons gewoon niet iets verkeerd lijkt me.

Verder, heb je al een ander browser geprobeerd? En heb je al je cookiesettings in IE gecontroleerd?

• Steephh
Ik heb nu ff een andere browser geprobeerd, en cookie settings @ client side waren goed.

Is het niet zo dat de cookie houdbaarheid in je account kan instellen?

_@/'

• Harm
  • Niet online
Je kunt inderdaad je cookielevensduur instellen, maar die is minimaal langer dan 1 view, namelijk 5 minuten. Ik ga zo maar eens met jouw account spelen om te zien of het daar aan ligt.

[edit]
Dat betekent dat ik even mailadressen ga veranderen enzo, dus jij kan pas weer inloggen als je mailadres weer goed is en je een nieuws password hebt gekregen.

[ Voor 32% gewijzigd door Harm op 18-06-2004 10:42 ]

• Harm
  • Niet online
Goed, ik heb daarnet onder jouw account gesurfd. Inloggen ging goed, ik heb daarna in totaal iets van 10 pageviews gedaan en ook dat ging goed. Ik was daarna nog steeds ingelogd. Ik heb daarna je cookielevensduur in je profiel van één uur naar één jaar gezet om te zien of dat wat voor jou uit gaat maken.

Conclusie: bij ons is niets mis, want bij mij gaat het met jouw account wel goed. Je zult het dus echt moeten zoeken in een oorzaak bij jou zelf. Heb je al een andere browser, als Mozilla Firefox, geprobeerd?

• Steephh
Maakt niets uit, want ik kan nu al weer inloggen.

Lag dus denk ik toch aan het account. Straks thuis ook nog ff uitproberen, ik heb al wel meer m'n password verandert.

Iig. heel erg bedankt.

Edit: Ik heb nu ff Mozilla Firefox 0.9 gedownload op usb-stick ik ga um straks installeren thuis, en dan weer uitproberen, ook al werkt het op IE ook.

[ Voor 30% gewijzigd door Steephh op 18-06-2004 12:21 ]

_@/'

Pagina: 1