Vandaag heb ik voor het eerst zelf een nieuwe kernel (2.6.6) gecompileerd met debian (sarge).
Als ik nu opstart komen er na het starten van lilo allemaal verticale groene strepen in beeld met wat blauwe en rode blokken bovenin. Ik kan het bootmenu wat er ws. moet zijn dus niet zien. Hij start wel gewoon verder op en als xdm is gestart zie ik weer gewoon mooi het inlogscherm. Ik neem dus aan dat het niet aan Xfree ligt.
Iemand enig idee waar dit wel aan kan liggen?
Mijn lilo.conf is als volgt:
Ook doet m'n usbmuis het opeens niet meer in deze kernel terwijl gewoon dezelfde modules worden geladen (input, mousedev, hid en usb-uhci) als in de vorige kernel die vlg mij ook zijn meegecompileerd.
Nog een laaste vraagje (sorry voor 't aantal vragen in 1 draadje):
Hoe kan ik ervoor zorgen dat m'n numlock standaard aangezet wordt bij 't booten?
Alvast heel erg bedankt!
Als ik nu opstart komen er na het starten van lilo allemaal verticale groene strepen in beeld met wat blauwe en rode blokken bovenin. Ik kan het bootmenu wat er ws. moet zijn dus niet zien. Hij start wel gewoon verder op en als xdm is gestart zie ik weer gewoon mooi het inlogscherm. Ik neem dus aan dat het niet aan Xfree ligt.
Iemand enig idee waar dit wel aan kan liggen?
Mijn lilo.conf is als volgt:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
| boot=/dev/hda root=/dev/hda3 compact install=/boot/boot.b map=/boot/map delay=10 vga=ask // ik kan dus zelf instellen welke modus maar dat maakt niets uit... default=Linux-2.6.6 image=/boot/vmlinuz-2.4.18 label=Linux read-only image=/boot/vmlinuz-2.6.6 label=Linux-2.6.6 read-only optional //btw enig idee waar deze optie voor is? |
Ook doet m'n usbmuis het opeens niet meer in deze kernel terwijl gewoon dezelfde modules worden geladen (input, mousedev, hid en usb-uhci) als in de vorige kernel die vlg mij ook zijn meegecompileerd.
Nog een laaste vraagje (sorry voor 't aantal vragen in 1 draadje):
Hoe kan ik ervoor zorgen dat m'n numlock standaard aangezet wordt bij 't booten?
Alvast heel erg bedankt!
Real programmers don't comment their code... it was hard to write, it should be hard to read!