[JAVA]GameRoom

Pagina: 1
Acties:

• sunflame
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22-05 18:40
Even de setting:
We moeten voor school een multiplayergame in elkaar draaien met director en java. Het spel werkt prima, maar we missen nog de mogelijkheid om zelf je eigen spelers te kiezen tegen wie je speelt. Je moet hier denken aan het "room" systeem dat je ziet op spelpunt en yahoo.

Kan iemand mij een beetje op weg helpen???.
Ik heb namelijk geen idee waar ik zou moeten beginnen en waarin ik dit zou moeten gaan maken. Yahoo en spelpunt doen het namelijk in JAVA, maar als het anders kan dan hoor ik het graag van iemand.

• Macros
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 30-04 09:28

Macros

I'm watching...

Ligt er een beetje aan hoe je je spel hebt geimplementeerd. Je hebt in ieder geval een server geval nodig. Die server zou een permanente java app zijn waaraan clients connecten. Als een client connect registreerd hij zich. Dan heeft de server alle informatie en kan die doorsturen naar clients die dat nodig hebben.

"Beauty is the ultimate defence against complexity." David Gelernter

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-05 10:01

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Je vergeet te zeggen dat je multiplayer via een netwerk/internet moet gaan.

Het ligt een beetje aan de opzet van je game, moet het binnen een browser draaien, of is het een stand-alone applicatie?

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

• sunflame
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22-05 18:40
Okee, even meer duidelijkheid. Het moet dus connecten via java met een permantente server vanuit een browser. Het gaat alleen om een room. Zodra de mensen een groep van bijvoorbeeld vier spelers hebben gevormd kunnen zij het spel starten door middel van een knop. De bedoeling is dan om het spel te starten (director via xml + java server) en hier alle clients mee te onderhouden. Heeft iemand misschien een website oid om meer info over dit soort dingen te vinden. Ik heb zelf gezocht, maar kan niet echt iets passends vinden. (maar ik kan natuurlijk op de verkeerde keywords zoeken)

• 12_0_13
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-02 13:19
Zoek op Java + Chat + Server, want het systeem dat jij wilt lijkt verdacht veel op een chatroom, daar heb je kanalen (die bij jouw dan rooms zijn) enzo.