[Debian] Make fout (apache)

Pagina: 1
Acties:

• RutgerLAN
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-07-2023
Als ik Apache wil installeren dan krijg ik de volgende melding nadat ik ./configure --prefix=/usr/local/apache --enable-module=so \--activate-module=src/modules/php4/libphp4.a heb ingetoetst: make: *** No targets. Stop. Meer krijg ik niet te zien. Ook als ik ./configure heb gedraait krijg ik geen fout. Nadat ik make heb ingetoetst krijg ik direct deze fout. Make werkt overigens wel bij andere programma's.

Debian 3.0 r2
make 3.8

Alvast bedankt

• Arjan A
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02:38

Arjan A

Cenosillicafoob

Heb je PHP ook?
Daar moet je eerst een config van draaien (en ik geloof ook een make).
Daarna kan je pas de make van Apache doen.
Als je geen PHP gebruikt of wil gebruiken, dan moet je toch maar even naar dat make-script kijken.

Als je het echt zeker wil weten, hal dan eventjes verse source op van http://httpd.apache.org

Canon EOS | DJI M2P
Fotoblog · Mijn werk aan jouw muur

• robbert
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:11
Waarom zou je Apache zo installeren onder Debian, met apt-get werkt veel handiger, sowieso lijkt het me niet echt een goed idee om je package manager (apt) te ontlopen.

• RutgerLAN
Arjan A schreef op 15 juni 2004 @ 21:27:
Heb je PHP ook?
Daar moet je eerst een config van draaien (en ik geloof ook een make).
Daarna kan je pas de make van Apache doen.
Als je geen PHP gebruikt of wil gebruiken, dan moet je toch maar even naar dat make-script kijken.

Als je het echt zeker wil weten, hal dan eventjes verse source op van http://httpd.apache.org
Dat had ik al gedaan :) . Ik heb wel MySQL draaien. Apache is daar ook in gefixt

• RutgerLAN
robbertkrebbers schreef op 15 juni 2004 @ 21:29:
Waarom zou je Apache zo installeren onder Debian, met apt-get werkt veel handiger, sowieso lijkt het me niet echt een goed idee om je package manager (apt) te ontlopen.
Zo kan ik hem naar mijn eigen wensen installeren. Aangezien ik dat nodig moet hebben is dat dus geen optie...

• RvdH
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 19-02 14:54

RvdH

Uitvinder van RickRAID

RutgerLAN schreef op 15 juni 2004 @ 21:32:
[...]

Zo kan ik hem naar mijn eigen wensen installeren. Aangezien ik dat nodig moet hebben is dat dus geen optie...
Wat zegt je config.log?

• RutgerLAN
RickJansen schreef op 15 juni 2004 @ 21:34:
[...]

Wat zegt je config.log?
Apache heeft geen config.log achtergelaten :?

Verwijderd

Ik weet niet of het hier hoort (of het om apache 2 gaat dus), maar ik doe het altijd hiermee:

http://www10.brinkster.com/ssruprai/comphp.asp

Goeie tut voor apache2 en php4, werkt perfect

Debian stable
Apache 2.0.49
PHP 4.3.7

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 15-06-2004 22:57 ]

Verwijderd

robbertkrebbers schreef op 15 juni 2004 @ 21:29:
Als je onder debian stable iets anders dan _antiek_ wilt, moet je toch echt zelf aan het bakken gaan.

• RutgerLAN
Ik draai apache 1.3.31 :)

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:58
Verwijderd schreef op 15 juni 2004 @ 22:59:
[...]

Als je onder debian stable iets anders dan _antiek_ wilt, moet je toch echt zelf aan het bakken gaan.
Mja, als je dan toch zelf gaat bakken omdat je antieke software niet wilt, kan je beter backports gaan gebruiken, of gewoon upgraden naar testing.

Testing is in principe net zo betrouwbaar als een .0 release van een van de grote jonges zoals Redhat. Enige nadeel van testing is dat het continu verandert op dit moment, omdat ze nog naar een "stable" aan't toewerken zijn. Zelf gebruik ik al enige tijd testing op een viertal servers die belang hebben bij NPTL en kernel 2.6, draait als een tierelier, vereist alleen iets meer onderhoud dan debian stable.

Verwijderd

RutgerLAN schreef op 15 juni 2004 @ 21:24:
Als ik Apache wil installeren dan krijg ik de volgende melding nadat ik ./configure --prefix=/usr/local/apache --enable-module=so \--activate-module=src/modules/php4/libphp4.a heb ingetoetst: make: *** No targets. Stop. Meer krijg ik niet te zien. Ook als ik ./configure heb gedraait krijg ik geen fout. Nadat ik make heb ingetoetst krijg ik direct deze fout. Make werkt overigens wel bij andere programma's.

Debian 3.0 r2
make 3.8

Alvast bedankt
Is er geen Makefile ofzow :?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 16-06-2004 01:55 ]

• RutgerLAN
Verwijderd schreef op 16 juni 2004 @ 01:54:
[...]

Is er geen Makefile ofzow :?
Dat is hem nu juist, de Makefile is wel aanwezig :?

Verwijderd

Wat staat daarin dan ?

• igmar
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 31-01 23:50

igmar

ISO20022

RutgerLAN schreef op 15 juni 2004 @ 21:24:
Toevallig de tar.gz onder DOS / Windows uitgepakt ?

• RutgerLAN
igmar schreef op 16 juni 2004 @ 10:38:
[...]

Toevallig de tar.gz onder DOS / Windows uitgepakt ?
Nee, gewoon in Linux met het commando: tar zxfz apache_1.3.31.tar.gz (werkt bij andere programma's wel...) Ben nu trouwens ook een reinstall aan het doen van Debian, misschien dat dit helpt :?

[ Voor 24% gewijzigd door RutgerLAN op 16-06-2004 15:15 ]

• RutgerLAN
Heb Debian ff opnieuw geinstalleerd maar weer dezelfde fout :( Iemand misschien nog een idee :?

• RutgerLAN
In de Makefile staat verder niks maar hij is wel aangemaakt...

Verwijderd

RutgerLAN schreef op 15 juni 2004 @ 21:32:
[...]

Welke speciale wensen heb je, waaraan de standaard installatie niet aan kan voldoen?

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:53

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Verwijderd schreef op 15 juni 2004 @ 22:59:
[...]

Er zijn ook backports ;)

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

• RutgerLAN
Verwijderd schreef op 16 juni 2004 @ 16:39:
[...]

Welke speciale wensen heb je, waaraan de standaard installatie niet aan kan voldoen?
Ik heb in de tussentijd een eigen "hosting bedrijfje" opgezet. Dit loopt allemaal via een LDAP db. Ik wil gewoon alles in de goede dirs kunnen zetten en alles zelf configgen als je begrijpt wat ik bedoel.

• RutgerLAN
Probleem is nog niet opgelost. Heeft anybody misschien nog een idee :?

• IceM
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18:20
RutgerLAN schreef op 17 juni 2004 @ 23:40:
Als je Makefile zoals je hierboven ergens zegt inderdaad leeg is, is het nogal logisch dat je die error krijgt.

Misschien deze apache source verwijderen, nieuwe downloaden en uitpakken, php opnieuw compilen en het dan nog eens proberen?

...

• RvdH
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 19-02 14:54

RvdH

Uitvinder van RickRAID

RutgerLAN schreef op 17 juni 2004 @ 23:40:
Plaats eens de totale, complete uitvoer van je ./configure command. Niet het commando zelf dus, maar de output die het geeft.

[ Voor 11% gewijzigd door RvdH op 18-06-2004 10:39 ]

• RutgerLAN
IceM schreef op 18 juni 2004 @ 08:37:
[...]

Als je Makefile zoals je hierboven ergens zegt inderdaad leeg is, is het nogal logisch dat je die error krijgt.

Misschien deze apache source verwijderen, nieuwe downloaden en uitpakken, php opnieuw compilen en het dan nog eens proberen?
Dit heb ik al 3 keer gedaan...

• RutgerLAN
RickJansen schreef op 18 juni 2004 @ 10:38:
[...]

Plaats eens de totale, complete uitvoer van je ./configure command. Niet het commando zelf dus, maar de output die het geeft.
Zal ik vanavond doen, zit nu op school.

• RutgerLAN
RutgerLAN schreef op 18 juni 2004 @ 10:51:
[...]

Dit heb ik al 3 keer gedaan...
OH, dubbelpost :)

[ Voor 14% gewijzigd door RutgerLAN op 18-06-2004 12:42 ]

Pagina: 1