Toon posts:

Overklokken Cpu en Videokaart

Pagina: 1
Acties:
  • 111 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Op dit moment heb ik net een nieuwe computer gekocht en zit er aan te ergeren dat ik Quake III niet op de hoogste revolutie kan draaien (lukt wel maar zeer schokkerig). Ik heb nu toch nog drie jaar garantie dus heb ik een paar vraagjes over overclocken.

Ik heb een PIII 500Mhz:

Nu kan ik in mijn bios alleen de external clock instellen en niet de internal
(is en blijft multilpe X5)

Ik heb op dit moment goeie temperatuur programma's die mij waarschuwen als mijn processor of memmory te heet worden.

Nu een vraagje: Kan door de external speed te verhogen ook het moederboard beschadigen?
want daarvan kan ik de temp. niet meten

Nog een vraagje over mijn videokaart

ik heb een Geforce Annihilator Pro

zou iemand weten hoe ik die zou kunnen overclocken??

• budi
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:01
De multiplier kun je niet veranderen, (vrijwel) onmogelijk.

Theoretisch zou je moederbord stuk kunnen gaan door de hogere externe frequenties, maar in theorie lijkt me dit uiterst onwaarschijnlijk, ik heb al heel wat geklooid op dat gebied en ik heb er nooit wat stuk mee gemaakt.

De GeForce kun je heel makkelijk opvoeren door de nieuwste detenator drivers te installeren en de zogenaamde tweak registry te runnen. Hiermee krijg je een opvoeroptie erbij.

Maar dat je Quake III niet in de allerhoogste resolutie en instellingen niet kan spelen los je hiermee niet op. Er zit namelijk te weinig geheugen op je videokaart. Ik zou je aanraden om de resolutie op 1024x768x32 te zetten en de textures op 16 bit, óf de textures op 32 bit en de kwaliteit hiervan op één stap je lager dan maximaal.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt,
sUCCes!

MY Systemconfiguration: 10fingers@5chars/s; 2legs@5km/h; 1mouth@14k4; 2ears@18Khz; 2eyes@-6&-7

Verwijderd

Topicstarter
weet niemand anders hier iets over??

Verwijderd

q3 draait vast op 1024 * 768 * 32
dus wat loop je te zeuren?

Verwijderd

^^^^^^

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:56
Op woensdag 01 augustus 2001 16:45 schreef killerbolt het volgende:
^^^^^^
JOJOJO gaan we weer

lekkere kick zeg, ff 1 jaartje omhoog :+ :+

maar goed dat je ondertussen gebanned bent :)

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-08 21:35

Arno

PF5A

:X :X :P

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.