Toon posts:

Vreemde limieten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Iemand die ik ken liet me laatst zien dat hij in emule 1500kb/s kon uppen vanuit z'n bedrijfs pc. Erg lekker, dus ik probeerde of hij een file kon toesturen via FTP.

Een FTP server bij hem opzetten had geen zin omdat hij niet direct op de aansluiting zit. Hij uploadde dus een bestand naar mij toe via zijn FTP client naar mijn FTP server. Zijn upsnelheid kwam hierbij niet boven de 130 kb/s uit.

Als hij meerdere FTP clients gebruikte ging de gezamenlijke snelheid wel omhoog, maar per client kwam hij nooit boven die 130 kb/s uit. Daarbij ging mijn pc echt ongelovelijk traag zodra hij met 4 clients aan het uppen was. De totale snelheid was bij 4 clients zo rond de 300kb/s.

Normaal haal ik makkelijk 800kb/s, maar op de één of andere manier lukt dat vanuit zijn bedrijfs pc niet.

Iemand enig idee hoe het kan dat dit niet lukt? En hoe ik het alsnog voor elkaar kan krijgen dat hij vanuit zijn bedrijfspc mij files kan sturen met 800 kb/s?

• _Hades_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08:26
Misschien dat ze in dat bedrijf QoS aan hebben staan op de standaard poorten? Dan hebben ze gewoon ingesteld dat 1 ftp sessie niet sneller mag gaan dan bijvoorbeeld 130kb/sec.

Probeer bijvoorbeeld jouw server eens op een onbekende poort (12345 oid) te zetten. Wanneer het dan wel snel gaat ligt het daar aan :).

Verwijderd

Topicstarter
Hij stond al op een ietswat exotische poort (444 & 555 geprobeerd). En ook via emule upt hij nooit meer dan 130 kb/s per persoon. Hij heeft dus als hij zijn volle 1500 kb/s gebruikt een stuk of 30 mensen in z'n upload transfer list zitten waarbij de max up per persoon 130kb/s is.

Valt deze limiet op de één of andere wijze ongedaan te maken?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 15 juni 2004 @ 19:20:
Iemand die ik ken liet me laatst zien dat hij in emule 1500kb/s kon uppen vanuit z'n bedrijfs pc. Erg lekker, dus ik probeerde of hij een file kon toesturen via FTP.

Een FTP server bij hem opzetten had geen zin omdat hij niet direct op de aansluiting zit. Hij uploadde dus een bestand naar mij toe via zijn FTP client naar mijn FTP server. Zijn upsnelheid kwam hierbij niet boven de 130 kb/s uit.

Als hij meerdere FTP clients gebruikte ging de gezamenlijke snelheid wel omhoog, maar per client kwam hij nooit boven die 130 kb/s uit. Daarbij ging mijn pc echt ongelovelijk traag zodra hij met 4 clients aan het uppen was. De totale snelheid was bij 4 clients zo rond de 300kb/s.

Normaal haal ik makkelijk 800kb/s, maar op de één of andere manier lukt dat vanuit zijn bedrijfs pc niet.

Iemand enig idee hoe het kan dat dit niet lukt? En hoe ik het alsnog voor elkaar kan krijgen dat hij vanuit zijn bedrijfspc mij files kan sturen met 800 kb/s?
zou die 1500 kilo bytes geen kilo bits zijn ? dan klopt het namelijk allemaal.

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-05 14:22
misschien was die 1500 toevallig naar iemand anders binnen het bedrijfsnetwerk...

• HyperDevil
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-12-2025
Gebruiken ze op kantoor Hubs of Switches?
Hubs zijn namelijk stukken langzamer dan Switches :P
Of het was bij hem op dat moment erg rustig >:)

[ Voor 25% gewijzigd door HyperDevil op 16-06-2004 19:37 ]

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Misschien gewoon gelimiteerd op 130 kb/s per connectie??? Is over het algemeen een heel behoorlijke manier om het internet in een bedrijf nog behoorlijk te laten gaan. Enige probleem is inderdaad dat al die p2p progjes dan zo ongelofelijk veel connecties openen dat ze nog steeds je bedrijfsinternet dicht kunnen trekken ( reden waarom hier iemand die meer dan 10 connecties voor een half uur openhoud ook gelijk naar 5kb/s per connectie terug gezet word voor een dag)

Hij zal wel gewoon met zijn emule even lekker de halve internet verbinding wegtrekken, iedereen heeft er last van. Nou leuk....
Pagina: 1