Probleem met routing?

Pagina: 1
Acties:
  • 41 views sinds 30-01-2008

• Wazp
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21-04 18:26
Lo allemaal,

Ik heb sinds een paar dagen Suse Linux 9.0 draaien. Deze bak deelt me internet en ook draait er een webserver op.

Als ik van achter me server me webserver wil bereiken via 192.168.0.1 dan werkt dit goed, maar als ik hem via mijn externe ip wil benaderen (het ip van mijn isp) dan werkt dit niet.

Ik heb geen zin om via een proxy server te gaan interneten, gaat niet zo snel, maja.. dat gaat ut toch al niet met @home :p

Heeft iemand een idee waar dit aan kan liggen / hoe ik dit op kan lossen??

Groetjes,

Renzo

[ Voor 8% gewijzigd door Wazp op 15-06-2004 18:25 ]

• SSH
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

Das heel naar voor je maar met de hoeveelheid info die jij geeft kan het 1001 oorzaken hebben. Roepen van het grote poort mappings verhaal lijkt me dus ook geen zin hebben, al zou ik die toch een keer doorlezen inc de nt faq.
We horen het nog wel he!

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 06:43

Equator

Crew Council

🦺#Rodekruis #whisky #barista

Dan doe ik het toch..

NT FAQ: FAQ Network Troubleshooting
Routing Tutorial: (Static) routing tutorial
Hoe deel ik Internet: Hoe deel ik Internet ?
Poortmapping verhaal: Het Grote Poortmappingsverhaal

Als je die allemaal had doorgelezen dan had je geweten dat je dit externe IP adres alleen maar van buitenaf kan bereiken, en niet van binnenuit.

Als dat niet het probleem is, dan zou je je apache.conf eens door moeten spitten want waarschijnlijk is die website dan niet gebound aan 2 adressen.

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Zie dus het antwoord van CyberJ ;)
Verder nog een laatste puntje; wij tweakers doen elkaar permanent de groeten, extra groeten onder een post is dus niet nodig :*

Tijd voor een nieuwe sig..

Dit topic is gesloten.