Toon posts:

Problemen installeren 2 extra HDD's

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal, ik heb vandaag 2 extra hdd's binnen gekregen. Mijn A-Open Hightower heeft uiteindelijk (na uurtje prutsen ofzo) deze lay-out gekregen:

Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/JK393301S9P9/picserver.jpeg

Als ik alles aansluit, zie ik de DVD-speler niet en in de RAID setup zie ik 1 van de nieuwe 180GB hdd's niet. De 180GB WD hdd die ik zie in de RAID setup maakt ontzettend herrie. Bij de ander hoor ik niet bijzonders.

Ik heb nu al een paar gecontrolleerd of alle kabels goedzitten. Ondanks dat alles erg strak zit, zie ik niets los zitten.

In ieder geval 1 puntje is dat ik al een voedingssplitter heb moeten gebruiken en dat ik niet weet of me voeding genoeg vermogen heeft voor al die hdd werk. Wat als het te weinig is, kan het dan zo zijn dat bepaalde hdd's/spelers het daardoor niet doen, of hoort de pc dan niet aan te gaan of instabiel te worden :?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 16-06-2004 10:08 ]

• CaPtAiNCaRnAgE
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 05-06-2025

CaPtAiNCaRnAgE

conventies boven 3-laags Popla

tja .....

als je nou ook vermeld hoeveel wat je voeding is......
als ik het zo zie heb je minimaal zo'n 350 W nodig afhankelijk van de kwaliteit van de voeding.

Trek eens wat apparaten los een kijk op welk punt je pc nog wel start.
verwissel dan nog eens wat apparaten en probeer zo telkens te booten, zodat je iig weet dat de afzonderlijke schijven etc. in orde zijn.

[ Voor 41% gewijzigd door CaPtAiNCaRnAgE op 15-06-2004 18:25 ]

i7 2600k | Z68A-GD65-G3 | 4 * 4 GB PC12800CL9 | MSI N470GTX Twin Frozr II | 2x Dell US 2007WFP

Verwijderd

Topicstarter
CaPtAiNCaRnAgE schreef op 15 juni 2004 @ 18:23:
tja .....

als je nou ook vermeld hoeveel wat je voeding is......
als ik het zo zie heb je minimaal zo'n 350 W nodig afhankelijk van de kwaliteit van de voeding.

Trek eens wat apparaten los een kijk op welk punt je pc nog wel start.
verwissel dan nog eens wat apparaten en probeer zo telkens te booten, zodat je iig weet dat de afzonderlijke schijven etc. in orde zijn.
ff gekeken: 300W A-Open, ik heb naast de lay-out die hier te zien is, een AMD Athlon Thunderbird 1@1,33Ghz, Asus Geforce3 Ti500 Deluxe, netwerkkaartje en on-board geluidskaart.

Mijn pc start zowiezo wel op via die 2x IBM 60GB in RAID0. Er is nog een puntje en dat is dat ik die WD 180GB in slave heb gezet dmv een jumpertje wat er niet bij hoort (zat er niet bij).

Nog wat: in WinXP zie ik die cd-rom spelers helemaal niet. Er staat bij device manager alleen maar een Generic STEALTH SCSI DVD CdRom drive :?

ps. ik moet wel toegeven dat ik de hdd's eigenlijk eerst nog even (los) in een andere pc zou moeten proberen. dat doe ik zo snel mogelijk

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 15-06-2004 18:31 ]

• CaPtAiNCaRnAgE

CaPtAiNCaRnAgE

denk dat je eerder eens naar een andere voeding moet kijken.

Ik zou ook eerder verwachten dat je PC niet zou willen booten als tijdens het booten 6 schijven moeten opspinnen en je voeding dit niet zou trekken, maar ja computers zijn eigenaardige dingen.

Je hoeft de schijven niet in een andere pc te testen hoor.
Trek de rest los en boot eens alleen met je twee nieuwe schijven aan je raid-controller, je videokaart, CPU en geheugen.
Dan weet je al dat er niks mis is met je schijven.
Je weet neem ik aan ook wel dat ongeformateerde schijven zich in XP sowieso niet laten zien in je "mijn computerscherm" maar wel weer te vinden zijn bij diskmanagement.

Ik zou dus eens booten met je OS schijf en die twee nieuwe en de rest even de rest laten.
Daarna steeds een apparaat erbij en je 12V lijn in de gaten houden daarbij.
Als deze heel erg gaat zakken trekt je voeding het niet.

maak je geen zorgen over dat jumpertje, want die dingen zijn gelukkig heerlijk universeel.

[ Voor 8% gewijzigd door CaPtAiNCaRnAgE op 15-06-2004 18:40 ]

i7 2600k | Z68A-GD65-G3 | 4 * 4 GB PC12800CL9 | MSI N470GTX Twin Frozr II | 2x Dell US 2007WFP

• CaPtAiNCaRnAgE

CaPtAiNCaRnAgE

opmerking:

ik zie nu pas dat je thunderbird dik 30% te hard loopt.....
ik weet niet wat voor moederbord je hebt, maar als je PCI en AGP bus niet gelockt zijn en door een verhoogde FSB ook je PCI-bus 30 % harder lopen, dan zou ik eerst je systeempje ook eens ff terugklokken en het dan nog eens proberen.

Niet alle apparaten, waaronder IDE-controllers en mss ook wel de raidkaart op je PCI bus vinden het evenrielekst om boven de 40 Mhz hun werk te doen!!!!!

daarnaast zou je ook nog eens vern**kte partitie- en bestandstabellen riskeren op die manier.

[ Voor 3% gewijzigd door CaPtAiNCaRnAgE op 15-06-2004 18:50 ]

Verwijderd

_/-\o_

[ Voor 95% gewijzigd door Verwijderd op 15-06-2004 18:51 ]

Verwijderd

Topicstarter
:?
CaPtAiNCaRnAgE schreef op 15 juni 2004 @ 18:48:
opmerking:

ik weet niet wat voor moederbord je hebt, maar als je PCI en AGP bus niet gelockt zijn en door een verhoogde FSB ook je PCI-bus 30 % harder lopen, dan zou ik eerst je systeempje ook eens ff terugklokken en het dan nog eens proberen.

Niet alle apparaten, waaronder IDE-controllers en mss ook wel de raidkaart op je PCI bus vinden het evenrielekst om boven de 40 Mhz hun werk te doen!!!!!

daarnaast zou je ook nog eens vern**kte partitie- en bestandstabellen riskeren op die manier.
Volgens mij lopen mijn pci+agp bus standaard op 133Mhz FSB. Het probleem is dat mijn boot-OS op die raid0 staat van die 2x 60GB IBM hdd's. Het wordt dan toch nog verrekte "druk" met die 2x WD 180GB erbij op die raid kaart.

Ik ga morgen eerst die WD hdd's los proberen op een andere pc :)

• Sosabowski
  • Laatst online: 04-02 22:20

Sosabowski

nerd

Verwijderd schreef op 15 juni 2004 @ 18:26:
Nog wat: in WinXP zie ik die cd-rom spelers helemaal niet. Er staat bij device manager alleen maar een Generic STEALTH SCSI DVD CdRom drive :?
Deamon Tool of iets soortgelijks?

The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubts. -- Bertrand Russell

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

IorGie schreef op 16 juni 2004 @ 00:22:
[...]

of clonecd
CaPtAiNCaRnAgE schreef op 15 juni 2004 @ 18:48:
opmerking:

mwah, bus van 100 naar 133, heb ik hier ook op mijn P3 gedaan, enkel de cpu loopt harder, de pci en agp bus dus niet (die staan nog gewoon op 33).

Verwijderd

Topicstarter
IorGie schreef op 16 juni 2004 @ 00:22:
[...]

Daemon tools idd, dat zal het wel zijn. Dat betekent dat de hele secondary vanaf het mobo het niet doet |:(

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op 16 juni 2004 @ 00:30:
[...]

Daemon tools idd, dat zal het wel zijn. Dat betekent dat de hele secondary vanaf het mobo het niet doet |:(
Hoe zitten die jumpers dan nu?
WDs hebben ook een aparte single jumper, misschien dat het daar ligt.

Verwijderd

Topicstarter
Terw_Dan schreef op 16 juni 2004 @ 00:47:
[...]

Hoe zitten die jumpers dan nu?
WDs hebben ook een aparte single jumper, misschien dat het daar ligt.
Dat zou ook kunnen. Ik heb gewoon 1 of andere zee-blauwe jumper gepakt.

Verwijderd

Topicstarter
lamaar |:(

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 16-06-2004 13:42 ]

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Wat betreft het wegvallen van jouw DVD speler: probeer de CDRW eens van Sec Slave naar Pri Slave te verplaatsen. Zoals in de FAQ van dit subforum onder "Mijn CD/DVD speler/brander werkt niet goed" staat beschreven, komt het soms voor dat de DVD lezer / CD brander combinaties op eenzelfde kanaal niet altijd lekker wil werken.
Verwijderd schreef op 16 juni 2004 @ 10:04:
Dat zou ook kunnen. Ik heb gewoon 1 of andere zee-blauwe jumper gepakt.
Ik wist niet dat de kleuren veel kunnen uitmaken :? :P

Anyway, ik zou inderdaad ook eens de voedingskwestie nagaan.

Verwijderd

Topicstarter
De cd-spelers deden het niet meer omdat ze allebei op master stonden, die doen het weer.

Ik heb intussen al vanalles geprobeerd, maar volgens mij zijn die hdd's gewoon stuk. WD diag proggie in DOS geeft bij de ene error 008 en bij de andere wil hij niet eens opstarten en geeft ie meteen een command error :o

WD warranty check geeft voor allebei de hdd's aan dat ze gestolen zijn O-)

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 16-06-2004 16:12 ]

• Hendal.
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13-03 16:57

Hendal.

Chocolate moose

Verwijderd schreef op 16 juni 2004 @ 16:12:
De cd-spelers deden het niet meer omdat ze allebei op master stonden, die doen het weer.

Ik heb intussen al vanalles geprobeerd, maar volgens mij zijn die hdd's gewoon stuk. WD diag proggie in DOS geeft bij de ene error 008 en bij de andere wil hij niet eens opstarten en geeft ie meteen een command error :o

>:) >:) >:) Dus....

Heb weleens gehoord als je voeding te laag is en de disken opspinnen en weer wegvallen ze soms weleens beschadigt raken.

BF2 Stats specs || JA hij doet het nog :-) ||

Verwijderd

En die Geforce3 Ti500 van Asus heb ik ook gehad, om de een of andere reden vreten die dingen ook meer stroom dan je van een videokaart mag verwachten. Ook ik moest naar een hogere voeding door deze videokaart, terwijl een Ti4200 het wel goed deed. My guess is dus ook de voeding.

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13-03 15:36
Verwijderd schreef op 16 juni 2004 @ 16:12:
En bedankt, daardoor blijven ze dus stelen :( Waarom helen mensen? Ik snap dat die gast je lekker goedkoop die 2 schijfjes kon leveren, maar heb je dan geen morele barriere of zo die je dan tegenhoud?

Hoe dan ook, op gestolen schijven kun je geen garantie claimen. Zie maar of hij er nog meer heeft... Of liever nog, geef hem aan.
</snelle conclusie>

[ Voor 3% gewijzigd door Paul op 16-06-2004 16:49 ]

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

Verwijderd

Topicstarter
Paul Nieuwkamp schreef op 16 juni 2004 @ 16:49:
[...]
En bedankt, daardoor blijven ze dus stelen :( Waarom helen mensen? Ik snap dat die gast je lekker goedkoop die 2 schijfjes kon leveren, maar heb je dan geen morele barriere of zo die je dan tegenhoud?

Hoe dan ook, op gestolen schijven kun je geen garantie claimen. Zie maar of hij er nog meer heeft... Of liever nog, geef hem aan.
</snelle conclusie>
Die dude heeft die hdd's niet gestolen, anders zou hij ze echt niet voor niets aan mij geven. Volgens hem waren ze RMA :? op zijn pa's pc-zaak :?

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13-03 15:36
Het zijn schijven die RMA gestuurt zijn, nogal wiedes dat er dan wat mee is :P

Moeten die schijven dan niet naar WD worden opgestuurt ipv gratis weggeven?

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

Verwijderd

Topicstarter
Paul Nieuwkamp schreef op 16 juni 2004 @ 18:01:
Het zijn schijven die RMA gestuurt zijn, nogal wiedes dat er dan wat mee is :P

Moeten die schijven dan niet naar WD worden opgestuurt ipv gratis weggeven?
Ik heb geen idee, maar die gast zei dat er niets mee was. Ik denk dat RMA gewoon betekent dat ze niet goed zijn en dat kan (zoals wel vaker) ook gewoon doelen op een uiterlijk minpuntje
Pagina: 1