Ik ben bezig met het ontwerpen van een database waarin personen komen te staan. Dit wordt dus zoals je al merkt heel algemeen: personen. Het zijn dus geen gebruikers, werknemers of wat dan ook, maar dat kunnen ze wel worden.
Waar gaat het gebruikt worden: alles wat ik ga maken. Dit wordt namelijk een onderdeel van mijn soort van frameworkje waardoor ik het ontwikkelen van mijn applicaties wil versnellen.
Om maar even wat minder vaag te doen: ik heb 2 opzetjes bedacht:
OF:
Het voordeel van de 2de manier mag duidelijk zijn. Je kunt er zonder enige softwarematige aanpassingen eenvoudig andere gegevens in stoppen als je de applicatie op de juiste manier opzet.
Vervolgens ga ik nadenken over een groepen systeem e.d. maar ik wil eerst dit ontwerp helemaal ok maken.
Waar gaat het gebruikt worden: alles wat ik ga maken. Dit wordt namelijk een onderdeel van mijn soort van frameworkje waardoor ik het ontwikkelen van mijn applicaties wil versnellen.
Om maar even wat minder vaag te doen: ik heb 2 opzetjes bedacht:
code:
1
2
3
4
| tabel people -id -name -adress etc. |
OF:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
| tabel people -id -name table people_properties -id -property_id -people_id -value //hier komt dus bijvoorbeeld het adres in te staan table properties -id -name |
Het voordeel van de 2de manier mag duidelijk zijn. Je kunt er zonder enige softwarematige aanpassingen eenvoudig andere gegevens in stoppen als je de applicatie op de juiste manier opzet.
Vervolgens ga ik nadenken over een groepen systeem e.d. maar ik wil eerst dit ontwerp helemaal ok maken.