PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc
Verwijderd
verder zal je wel gewoon achter een router/firewall (lees natbak) zitten...
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 15-06-2004 17:24 ]
Als IIS/Apache draait dan is de poort nog steeds stealth volgens grc.com
PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc
Staat de firewall van Windows open ?
Ik gebruik de basic firewall van de remote access server. Maar ik heb een oplossing gevonden die tot nu toe werkt. Ik heb een poortmap aangemaakt van 80.61.21.8 naar 127.0.0.1. Ik laat daarna apache luisteren op 127.0.0.1:80. Dat werkt (als het goed is doet m'n icon het nu goed..).sanfranjake schreef op 15 juni 2004 @ 20:21:
Welke Speedtouch heb je ? Kijk eens in Het Grote Poortmappingsverhaal, ik gok dat je daar nog niet geweest bent
Staat de firewall van Windows open ?
Ik zal ook ff laten zien hoe ik het gedaan heb (voor als iemand anders hetzelfde zoekt):
Ga naar start, administrative tools, Routing and Remote Access.
Selecteer de server, IP routing en dan NAT/Basic Firewall:
Dubbelklik hier op router. Tabblad Services and Ports. Hier kan je dubbelklikken op Web Server (HTTP):
In het volgende venster kan je de gegevens invullen voor de poortmap. Hoe je een poort nou alleen open kan zetten heb ik niet gevonden.
Nu ff EK kijken dus kan voorlopig geen reactie geven
[ Voor 4% gewijzigd door Glashelder op 15-06-2004 20:40 ]
Dat is de manier om het te doenGlashelder schreef op 15 juni 2004 @ 20:36:
[...]
Ik gebruik de basic firewall van de remote access server. Maar ik heb een oplossing gevonden die tot nu toe werkt. Ik heb een poortmap aangemaakt van 80.61.21.8 naar 127.0.0.1. Ik laat daarna apache luisteren op 127.0.0.1:80. Dat werkt (als het goed is doet m'n icon het nu goed..).
Ik zal ook ff laten zien hoe ik het gedaan heb (voor als iemand anders hetzelfde zoekt):
Ga naar start, administrative tools, Routing and Remote Access.
Selecteer de server, IP routing en dan NAT/Basic Firewall:
[afbeelding]
Dubbelklik hier op router. Tabblad Services and Ports. Hier kan je dubbelklikken op Web Server (HTTP):
[afbeelding]
In het volgende venster kan je de gegevens invullen voor de poortmap. Hoe je een poort nou alleen open kan zetten heb ik niet gevonden.
Nu ff EK kijken dus kan voorlopig geen reactie geven![]()
Dude wat je hebt gedaan is de poortmapGlashelder schreef op 15 juni 2004 @ 21:33:
De vraag was dus; hoe kan ik die poort alleen openzetten? Want dit is eigenlijk geen oplossing IMO.. want een poortmap van lokaal naar loklaal ...
Hoe je het ook kan doen is via Netwerkinstellingen, daar rechtermuisklik op de netwerkkaart > Eigenschappen. Daar tabblad "Geavanceerd" (alleen als je als admin ingelogd bent) en onderaan de knop instellingen.
[ Voor 32% gewijzigd door sanfranjake op 15-06-2004 21:50 . Reden: add ]
Even voor de duidelijkheid; dit is allemaal op 1server.. ik zou geen portmap nodig moeten hebben! Op Windows 2000 werkte het ook allemaal gewoon direct..
Als je de poort naar 127.0.0.1 mapt map je deze naar localhost. Zoals je ongetwijfeld weetGlashelder schreef op 15 juni 2004 @ 21:55:
Dude ik weet wel wat een poortmap is hoor. Het gaat mij erom; wat ik nu doe is van lokale netwerkinterface porten naar een andere lokale netwerkinterface. De webserver is lokaal aangesloten op internet.. Ik wil dat Apache gewoon kan luisteren op 80.61.21.8:80 ipv 127.0.0.1:80. Alleen dit is de enigste manier om de poort open te krijgen (voor zover ik nu weet). Hoe krijg ik die poort gewoon normaal open zonder dat ik deze onzinoplossing nodig heb?
Even voor de duidelijkheid; dit is allemaal op 1server.. ik zou geen portmap nodig moeten hebben! Op Windows 2000 werkte het ook allemaal gewoon direct..
Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!
Dat snap ik; waarom kan ik niet op m'n internet-netwerk-interface luisteren? Zoals dat wel kan in windows 2000sanfranjake schreef op 15 juni 2004 @ 22:02:
[...]
Als je de poort naar 127.0.0.1 mapt map je deze naar localhost. Zoals je ongetwijfeld weet
Dat doet 'ie toch ? Het enige wat je met het openen van die poort naar 127.0.0.1 doet is het doorsturen van al het verkeer wat via die poort op je publieke adres binnenkomt naar het gespecificeerde interne adres. In dit geval is dat 127.0.0.1, de localhost, ofwel de computer zelf. Je kan daar ook als je een intern netwerk hebt bijvoorbeeld een 192.168.0.*-adres opgevenGlashelder schreef op 15 juni 2004 @ 22:36:
Neej als Apache draait heb ik IIS verwijderd, en andersoms ook natuurlijk
[...]
Dat snap ik; waarom kan ik niet op m'n internet-netwerk-interface luisteren? Zoals dat wel kan in windows 2000
Met Windows 2000 is dit niet te vergelijken, aangezien deze geen firewall onboard had en derhalve portmappingen standaard aanwezig waren naar je pc die rechtstreeks aan internet hangt. Tenzij je een third-party firewall hebt
Verwijderd
en jij dacht dat die alcatel geen router was?Glashelder schreef op 15 juni 2004 @ 17:59:
Neej ik zit niet achter een extra firewall, de server is direct verbonden met internet via een Alcatel Speedtoutch USB (de bekende groene rog). De Remote Access server staat clients toe om het internet op te gaan (NAT).
Als IIS/Apache draait dan is de poort nog steeds stealth volgens grc.com
post ff een ipconfig...