(XP) ATI Readon 9600 TV-Out

Pagina: 1
Acties:

• ProudElm
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 30-07 11:13
Hallo,

ik heb me al de tering lopen zoeken maar kan 't niet vinden. me tv-out krijg ik niet aan de praat op mijn PowerColor Readon 9600 SE. wat ik ook doe, ik krijg geen beeld op mijn AudioSonic TV.

de tv is zo aan gesloten

comp => Composite to Tulp => S-Video kabel => S-Video to scart => TV

Ik heb de nieuwste drivers van ATI gebruikt. en ik blijf geen beeld zien.

spec systeem:

19" Tulip monitor
1152 * 864 (32bit)
Win XP SP1
PowerColor ATI Readon 9600 SE
MSI K7N2 Delta
AMD Athlon/XP 3000+

• ProudElm
niemand?

Verwijderd

Tv geactiveerd in het menu van ati bij weergaves ? Tv op AV kanaal ? Scart adapter op input ? :)

Verwijderd

comp => Composite to Tulp => S-Video kabel => S-Video to scart => TV
  • Heeft het ooit wél gewerkt?
  • TV accepteerd wel S-video op de SCART input?
  • Andere input geprobeert?
  • TVoutput geactiveerd in driver?
  • Evt. force detection aangevinkt?
  • Output van de videokaart is wel correct Pal-BG, Svideo?
  • Wat bedoel je met "Composite to tulp"? Svideo maakt geen gebruik van tulp, maar van miniDin. Composiet maakt gebruik van tulp maar niet van svideo-kabel. :? Zie ook pagina 10 van de handleiding.
  • De grote tv-out FAQ helemaal gelezen en alles getest?
  • Handleiding gelezen mbt. TVout?
  • Andere topics uit de search al eens nagelopen?
Kicken binnen 24 uur staat nogal drammerig.
Je probleem binnen 24 uur met een 'schopreactie' onder de aandacht brengen.
Algemene gedragsregels (Netiquette) #not-done

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 16-06-2004 09:05 ]

• ProudElm
sorry voor de vroege kick dan..

uhm @ --Yoshi--3x ja

@ euss

- Ja, heeft gewerkt met de zelfde tv, alleen me oude NVidia TNT2 kaart
- Ja. wat zo deed ik het dus bij die TNT2 kaart
- Wat voor andere input?
- Ja, ook geactiveerd, zonder succes
- Moet ik aan vinken, anders kan ik de tv daar uitzetten
- Staat automatisch op PAL-B, Nederland

- Heb alles opgezocht, doe precies wat er in de handleidingen staat, wil alleen niet werken..:(:S

Unsupported configuration if the CRT display is attached to
the DVI-I connector via a DVI-I to-VGA adapter

Cards with S-Video out also support Composite out via a S-Video-to-Composite adapter*. Cards with Composite out DO NOT support connection to TVs with S-Video Input.

Wat bedoelen ze nu allemaal daar mee? zie onderhand door de bomen me hele tv niet meer..:(

Ik heb dus een kabel lopen, van me tv naar me pc, met van die "tulp" stekkers, 1 gele, 1 rode en 1 witte (laaste 2 zijn voor geluid) en dan via een scart stekker me tv in.

edit:

Als ik trouwens in mijn apparaatbeheer kijk, heb ik daar ook 2 beeldschermadapters, nl.

- Radeon 9600 Series
- Radeon 9600 Series - Secondary

Ook heb ik 2x een Plug-And-Play-monitor.

Heb maar 1 monitor, maar wel dus nog een tv

Is dit normaal?? die 2 beeldscherm adaptors??

[ Voor 14% gewijzigd door ProudElm op 16-06-2004 16:44 ]

• ProudElm
niemand? ik kom d'r echt niet meer uit..:(

• makkie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 24-08-2025
Als ik trouwens in mijn apparaatbeheer kijk, heb ik daar ook 2 beeldschermadapters, nl.

- Radeon 9600 Series

Dit klopt heb ik ook bij mijn radeon

Heb je ook zo'n ATI( of Omega) knop recht onderin zeg maar naast je tijd staan?
Rechtermuisknop op klikken en dan naar beeldscherm instellingen, in de tab weergaves moet je dan je tvscherm activeren

[ Voor 38% gewijzigd door makkie op 17-06-2004 23:25 ]

• rb338
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-07 12:59
Unsupported configuration if the CRT display is attached to
the DVI-I connector via a DVI-I to-VGA adapter

Cards with S-Video out also support Composite out via a S-Video-to-Composite adapter*. Cards with Composite out DO NOT support connection to TVs with S-Video Input.

Wat bedoelen ze nu allemaal daar mee? zie onderhand door de bomen me hele tv niet meer..:(
Er staat gewoon dat een videokaart met s-video uitgang ook werkt met composiet (tulp dus), maar een videokaart met composiet uitgang niet werkt met een s-video kabel. Jij hebt een s-video uitgang met converter naar composiet en een composiet kabel, dus dat is in orde. Heb ik zelf ook trouwens (Radeon 9600XT).
Ik heb dus een kabel lopen, van me tv naar me pc, met van die "tulp" stekkers, 1 gele, 1 rode en 1 witte (laaste 2 zijn voor geluid) en dan via een scart stekker me tv in.
Heb ik ook. Werkt prima.
edit:

- Radeon 9600 Series

Ook heb ik 2x een Plug-And-Play-monitor.

Heb maar 1 monitor, maar wel dus nog een tv

Is dit normaal?? die 2 beeldscherm adaptors??
Dat klopt, heb ik ook. Windows herkent je videokaart als 2 kaarten, zodat je allebei de schermen (TV en monitor) apart kunt beheren. Dwz, aparte resolutie, wallpaper, etc. Een TV wordt vaak als plug and play monitor herkend (bij mij ook) dus dat is ok.

Heb je misschien een scart stekker die alleen output kan en geen input? Probeer er eens eentje met een schakelaar.

edit: Je zegt trouwens dat je s-video naar tulp converter hebt en een s-video kabel. Ik neem aan dat je bedoelt dat je een composiet kabel hebt?
edit2: Hmm ja later zeg je dat je rood, wit en geel tulp hebt. Geel is idd composiet video, rood/wit is audio.

edit3:

Ik heb trouwens eens het probleem gehad dat 1 pinnetje van de scart stekker kapot was, die schoot de stekker in als ik 'm in de TV deed. Kijk iig je scart stekker na, want het lijkt erop dat daar het probleem zit.

[ Voor 16% gewijzigd door rb338 op 17-06-2004 23:36 ]

• ProudElm
update

Het werkt inmiddels weer, het lag waarschijnlijk aan de kabel, heb een SVHS kabel gekocht en het werkt. (beeld is wel zwart/wit, maar dat los ik nog wel ff op)

Bedankt voor de hulp
Pagina: 1