Toon posts:

firewire 4 naar 6 pins

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben bezig geweest met het zoeken naar een firewire kabel van 4 naar 6 pins voor mijn Canon MV750i videocamera naar mijn PC.

In mijn PC zit een SB audigy kaart met een firewire aansluiting waarop ik deze dus zou kunnen aansluiten.

Maar het probleem;

Ik heb het internet afgezocht nadat ik had gehoort dat zo'n kabel me 35 euro ging kosten. Ik kwam dan wel kabels tegen van 6 naar 4 pins voor 9 euro. Maar ik kwam geen kabels tegen van 4 naar 6 pins.

Weten jullie of het mogenlijk is om de kabel van 4 naar 6 pins aan te sluiten als een 6 naar 4 pins ?

groeten Emiel

Verwijderd

4 naar 6 wil niet, want die 2 draden zijn voor de voeding. en stroom kun je helaas niet toveren :)

Verwijderd

Topicstarter
komt die voeding dan neit van de PC af ofzo .. :S of moet ik een speciale adapter kopen ofzo :? waarom is die extra voeding dan nodig..want op de cam zit al een accu of adapter en op de pc zit al toch ook voeding :S..

Is het niet zo dat hij van 4 naar 6 gaat omdat de meeste pc 6 pins hebben en geen 4 dus dat je die extra voeding helemaal neit nodig hebt ?

• e1f
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 09-08 18:37

e1f

Je wilt dus je digitale videocamera aansluiten op een firewire aansluiting op je pc?
Volgens mij hebben de meeste camera's een 4 pins firewire aansluiting, en de pc's 6 pins, dus kan je toch gewoon zo'n kabeltje gebruiken?
Volgens mij zijn dat gewoon de standaard firewirekabels...

Verwijderd

Verwijderd schreef op 15 juni 2004 @ 16:26:
komt die voeding dan neit van de PC af ofzo .. :S of moet ik een speciale adapter kopen ofzo :? waarom is die extra voeding dan nodig..want op de cam zit al een accu of adapter en op de pc zit al toch ook voeding :S..

Is het niet zo dat hij van 4 naar 6 gaat omdat de meeste pc 6 pins hebben en geen 4 dus dat je die extra voeding helemaal neit nodig hebt ?
ehm ja idd :)
apparaten die alleen de data-aders nodig hebben, hebben een 4-pins stekker, waar je eventueel zo'n verloopje op kunt zetten om hetm op een 6-pins aansluiting aan te sluiten.

apparaten die die ook stroom nodig hebben, hebben dus een 6-pins stekker.

• Arnaud
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 02-08 18:07
Een 4 naar 6 pins is hetzelfde als een 6 naar 4 pins! (male - male namelijk)

Verwijderd

Arnaud schreef op 15 juni 2004 @ 16:36:
Een 4 naar 6 pins is hetzelfde als een 6 naar 4 pins! (male - male namelijk)
die bestaan ook ja (oa sitecom), dat is voor als je je originele kabeltje er niet tussen wilt zetten.
4-pins female naar 6-pins male bestaat ook, 6-pins male naar 4-pins female niet.

maar: die werken dus NIET om een 6-pins apparaat op een 4-pins pc-aansluiting te zetten.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 15-06-2004 16:39 ]

Verwijderd

Topicstarter
dank u..voor de info..

ik ga kabeltje bestellen.. met een gerust idee dat het kan :D

groeten Emiel

• Arnaud
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 02-08 18:07
Gunhead: De volgende situaties zijn mogelijk:
a) 4 pins device (camera) verbinden met een 4 pins device (laptop); male4 <-> male4,
b) 4 pins device (camera) verbinden met een 6 pins device (pc), of
c) 6 pins device (harddisk) verbinden met een 4 pins device (laptop); male4 <-> male6,
d) 6 pins device (harddisk) verbinden met een 6 pins device (pc); male6 <-> male6.

Alleen in situatie d zou 1 device zijn stroom uit het andere device kunnen halen. In situatie a, b en c moeten beiden devices voor hun eigen stroom zorgen.

In alle situaties is de kabel male-male!

De enige male-female kabels die eventueel zouden kunnen bestaan zijn verlengkabels.

Een 4-6 kabel is dus volledig identiek aan een 6-4 kabel.
Pagina: 1