Toon posts:

VGA silencer

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hi guys:

Ik heb een vraagje voor jullie ( mischien zullen de mods denk dat ik niet goed gezocht heb, maar zelfs na twee dagen niks kunne vinden )

het volgende: ik heb een 9800 pro, bij deze heb ik laatste de koeler vervangen door een Vga silencer, allemaal perfect gegaan. Ik kon van te voren al een snel heid bereiken van 400 - 378 Mhz ( dit was wel max) Na mijn nieuwe koellertje ff uit te proberen deacht ik: heej lekker oc en die hap... nou nee dus:(

ik kom gewoon niet verder dan die waarde van 400 core en 380 mem zonder artifacts. zelf de kaart geflashed naar een Xt ( de flash was perfect gelukt) maar artifact in 3dmark en bf:v waren ongelooflijk... Het rare was dat de CPU test in 3d mark ZEER slecht leip: tot 0 fps.:(

Nou is mijn vraag: doe ik iets fout, wat zou het kunnne zijn, kan het verholpen worden 8)7 of hek gewoon een zure kaart en moet ik ermee leren leven :'(

Greetz, Tha wildcard

FF de specs:

P4 2,4 @ 3.2
Asus p4p800se
512 mb 3200
Sapphire RADEON 9800 pro , 128 mb

• Timonv
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 05-07-2024

Timonv

Eh?

Wat voor drivers gebruik je en welke app gebruik je om te overclocken?

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-01 11:16

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Koeler niet goed bevestigd? Teveel koelpasta gebruikt? Oude koelpasta niet goed verwijderd?

Slechtere airflow over je mem...., waardoor je nu artifacts krijgt, omdat ze te warm worden?

En ja, bij overclocken weet je dat je de kaart sneller laat werken dan de fabrikant garandeert en dus weet je dat het ook NIET kán werken...

Soms gaat het goed, soms gaat het minder... Jij hebt misschien gewoon een verkeerde getroffen.

[ Voor 40% gewijzigd door Hann1BaL op 15-06-2004 16:38 ]

• mhoogendam
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16:17
Wat zijn de temperaturen van de kaart en van de cpu? Misschien trekt je koeling het niet.
ik zag datje al eerder probs hiermee had tenminste..

Verwijderd

Topicstarter
mhoogendam schreef op 15 juni 2004 @ 16:36:
Wat zijn de temperaturen van de kaart en van de cpu? Misschien trekt je koeling het niet.
ik zag datje al eerder probs hiermee had tenminste..
Ja dat klopt, maar ikd enk dat dat aan mijn msi mobo lag, ik heb nu een asus p4p800 en die geeft de volgende temps aan 32 cpu en 30 case ) lijken me mooie waarde....

Ik gebruik op het moment de omega drivers, ik heb het geprobeerd met catalyst 4.6 en de DNA drivers niks werkt...

EDIT temps van de kaart weet ik nie, want ik heb geen temp sensor op die pro
Edith 2, ik heb mijn AGP volt op 1.6 staan, ik durf hem niet echt goed hoger te zetten... zou dit van invloed kunnen zijn in mijn geval....

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 15-06-2004 16:48 ]

• DaWaN
  • Laatst online: 15:48

DaWaN

'r you wicked ??

Verwijderd schreef op 15 juni 2004 @ 16:45:
[...]

Edith 2, ik heb mijn AGP volt op 1.6 staan, ik durf hem niet echt goed hoger te zetten... zou dit van invloed kunnen zijn in mijn geval....
AGP-voltage verhogen heeft geen zin, de kaart haalt toch zn voeding uit de molex :) Toch denk ik dat ie niet helemaal goed zit, of je mem wordt te heet, als het beide niet is, dan heb je gewoon pech met overklokken.

If you do not change direction, you may end up where you are heading

• Skyline GT-R
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 29-01 13:37

Skyline GT-R

RB26DETT

Geef anders ook wat meer info over je R9800Pro. Heb je een Sapphire met Samsung 2.8ns geheugen, Hynix geheugen,..? welke core R350 of R360?

Ik heb ook een Sapphire R9800Pro met een R360 core en samsung 2.8ns geheugen en een VGA silencer: max geheugen zou 350MHz zijn (2.8ns dus gaat niet sneller) maar het mijne loopt tot 370MHz zonder artifacts, core gaat tot 430MHz dan artifacts.

Ben je zeker dat je je VGA Silencer goed het gemonteerd?

[ Voor 3% gewijzigd door Skyline GT-R op 16-06-2004 11:31 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een sapphire atlantis 9800 pro met samsung mem, maar ik kom er net achter )geloof ik :o ' dat ik een 350 core heb....... kan het daar aan liggen......

ik zal dalijk maar eerst ff nieuwe koelpaste er tussen flatsen en dat andere met een spulleke weghalen en schoon maken, dat had ik in het begin niet zo goed gedaan geloof ik............

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Nee, elke 9800Pro heeft in principe een R350 core.
Sommige Pro's hebben een R360 core maar dat is gewoon mazzel :)
Wellicht de kaart eens in een ander systeem proberen?

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT || PC2: 5800X3D + RTX 3080 || Laptop: 7735HS + RTX 4060

• Naj_Geetsrev
  • Laatst online: 21-07-2025
Het hangt er echt vanaf hoe (goed) je je silencer hebt geïnstalleerd. En of de silencer wel genoeg koude licht krijgt toegevoerd (rest van je airflow in je kast). Die van mij loopt zonder artifacts op 440/370 en word niet warmer dan 55o.

Het kan natuurlijk ook zijn dat je hem op Low hebt te staan :{.

Verwijderd

Topicstarter
Naj_Geetsrev schreef op 16 juni 2004 @ 12:49:
Het hangt er echt vanaf hoe (goed) je je silencer hebt geïnstalleerd. En of de silencer wel genoeg koude licht krijgt toegevoerd (rest van je airflow in je kast). Die van mij loopt zonder artifacts op 440/370 en word niet warmer dan 55o.

Het kan natuurlijk ook zijn dat je hem op Low hebt te staan :{.
Ik weet bijna zeker dat ie er goed opzit, zelfs als de kast open staat ( en dan krijgt hij echt genoeg koele lucht doet het zich voor......ik heb net alles mooi schoon gemaakt op de core en silencer met aceton, netje een laagie artic cooling erop gesmeerd...... ... enne :o low... nee ik heb het twee keer getest.. hij staat op high O-) .... ik vind het echt heel erg raar:( mischien moet die x800 er dan toch maar komen....)

Maar goed.... 6200 punten in 3d mark met dit systeem is niet echt slcht of wel?

jammer dat ik hem niet verder krijg :O :(

• Apie!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 29-01 19:13

Apie!

Newer, better & confusinger

r00n187 schreef op 16 juni 2004 @ 12:40:
Nee, elke 9800Pro heeft in principe een R350 core.
Sommige Pro's hebben een R360 core maar dat is gewoon mazzel :)
Wellicht de kaart eens in een ander systeem proberen?
Ik heb ergens gelezen dat de R350 gewoon op begint te raken en ze daarom maar de R360 gebruiken. Ik heb nu 2 revisies van de Saphire Atlantis 9800Pro gehad en beiden hadden een R360 core. De laatste revisie (die met het plaatje op de heatsink) heeft zelfs een tempsensor. Naar het schijnt gebruikt Saphire nu dezelfde kaart voor Pro en XT alleen met een andere bios.

@Tha wildcard:

1 van de verschillen die ik zag was dat bij de oude revisie een kleinere heatsink zat, maar nog belangrijker: de shim van de oude kaart lag hoger tov de core. Het verschil is minimaal, maar toch. Het viel me wel meteen op aan de heatsink.

Overigens komen de snelheden die je haalt wel overeen met degene die ik haalde met m'n oude kaart icm de silencer. Wat je nog kan proberen is een fan op de achterkant van de kaart te laten blazen. Kijk ook even naar het geheugen wat er op zit. van 2.8ns geheugen hoef je niet te verwachten dat het veel verder gaat denk ik.

Als je wilt weten welke core je hebt dan moet je op de core kijken :+

[ Voor 22% gewijzigd door Apie! op 16-06-2004 13:36 ]

My lungs taste the air of Time
Blown past falling sands

Verwijderd

Heb je de ring wel verwijderd die om je core heen zit? Bij mij maakte de core nl geen goed contact met koeler toen de ring er nog op zat.

Verwijderd

Topicstarter
SUCCES...

Succes Mannen volgens mij, naar het schoonmaken zie ik in 3dmark03 geen arti`s witte shit oid... ik zit nu op 418 core.......

Maar ff serieus, het kan toch nooit dat nieuwe pasta en schoonmaken zo gruwelijk veel kan uitmaken??? mischien is `t wel omdat het wat kouder is vandaag:S?
Verwijderd schreef op 16 juni 2004 @ 13:32:
Heb je de ring wel verwijderd die om je core heen zit? Bij mij maakte de core nl geen goed contact met koeler toen de ring er nog op zat.
Heej das een goeie, die zit er zeker nog op..... maar die hoef je toch niet te verwijderen? toen jij dat deed, zag je veel verschil?????

@ apie: het is iid een kleine heatsink:S maar het is een r350 core, 100% zeker... en ik heb iid samsung mem, maar volgens mij 3.38:S ( erstaat iig 338 op:P)

In iedergeval ontzettend bedankt voor jullie reacties tot nu toe: respect!

Verwijderd

Je garantie is wel weg na het verwijderen van de ring, maar mij leverde het een temp verschil op van 10 graden en geen artifacts meer :)
Verwijderd schreef op 16 juni 2004 @ 13:41:
SUCCES...

Succes Mannen volgens mij, naar het schoonmaken zie ik in 3dmark03 geen arti`s witte shit oid... ik zit nu op 418 core.......

Maar ff serieus, het kan toch nooit dat nieuwe pasta en schoonmaken zo gruwelijk veel kan uitmaken??? mischien is `t wel omdat het wat kouder is vandaag:S?

[...]

Heej das een goeie, die zit er zeker nog op..... maar die hoef je toch niet te verwijderen? toen jij dat deed, zag je veel verschil?????

@ apie: het is iid een kleine heatsink:S maar het is een r350 core, 100% zeker... en ik heb iid samsung mem, maar volgens mij 3.38:S ( erstaat iig 338 op:P)

In iedergeval ontzettend bedankt voor jullie reacties tot nu toe: respect!

Verwijderd

Topicstarter
Samtax.. dan wil jij mij vast wel vertellen hoe je dat hebt gedaan:P..

@ iedereen anders... vinden jullie het verstandig???

• Apie!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 29-01 19:13

Apie!

Newer, better & confusinger

ik vind het alleen verstandig als je het heel, heel voorzichtig doet. Je mag echt niks van de printplaat meetrekken anders heb je eeuwig artifacts met die kaart :+

Hoe strak heb je de Silencer aangedraaid trouwens? Bij mij is het metalen dingetje in dat blauwe ding gebroken ipv gebogen ;(

[ Voor 31% gewijzigd door Apie! op 16-06-2004 14:18 ]

My lungs taste the air of Time
Blown past falling sands

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-01 11:16

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Apie! schreef op 16 juni 2004 @ 14:14:
ik vind het alleen verstandig als je het heel, heel voorzichtig doet. Je mag echt niks van de printplaat meetrekken anders heb je eeuwig artifacts met die kaart :+

Hoe strak heb je de Silencer aangedraaid trouwens?
In principe gaat dat verder op mijn vraag, of de koeler wel goed zat..

Maar hij moet zo strak dat je het ijzeren beugeltje in het plastic beugeltje net krom gaat.

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Verwijderd schreef op 16 juni 2004 @ 13:54:
@ iedereen anders... vinden jullie het verstandig???
Tja verstandig.. als die shim boven de core uitkomt is het zeker verstandig om hem te verwijderen.
De koelprestaties zullen er alleen maar op vooruit gaan :)
Zelf heb ik 'm ook van m'n 9800SE@Pro afgehaald.

Het verwijderen ervan is best simpel, maar niet zonder gevaar.
Een beetje met een mesje/bankpasje eronder wrikken/porren/duwen/fietsen should do the job.
Alleen oppassen dat je dus niet uitschiet waardoor je de kaart onherstelbaar kunt beschadigen.

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT || PC2: 5800X3D + RTX 3080 || Laptop: 7735HS + RTX 4060

Verwijderd

Topicstarter
ik denk dat ik dat maar eens ga proberen dan.. als zelfs schoonmaken al zoveel helpt:S

ik zit nu op 418 met lichte arti`s, maar dit is alleen in de 3dmarko3 test "trolls lair" |:(

EDIT: Haha, heb nu officieel een XT die wekt:D ff benchmarken :7 (`t werkt dus niet :( )

ik zal over een tijdje de shim verwijderen eens kijken wat ie dan doet..

Iedereen hartstikke bedankt voor de hulp!!!!!!!!!!!!! _/-\o_

greetz, Tha Wildcard

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 16-06-2004 19:22 ]

• Maku
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-10-2025

Maku

Derp

ik heb de shim bij 3 9800 pro;s verwijderd ( dont ask ;) ) ik heb het met een heel dun mesje gedaan .. kijk uit voor de weerstandjes rond de core deze rag je er zo van af als je uit schiet .. zet het mes niet te schuin op de shim dan snij je te diep in de kaart en mol je m .. ( oftewel het groene rondom je core is zacht ) pak het dunste mesje wat je kan vinden .. ik heb een soort operatie mesje kunnen regelen van enkele honderdste mm dik .. zat bij een microscoop set van vroeger .. gebruik liever geen stanley mes oid .. dat is al snel te dik al is het me ook gelukt om het daar mee te doen op de UFO dag

Verwijderd

ik was ff begonnen met een mes. maar schoot toen perongeluk in het groene |:( 8)7 |:( 8)7 AHAHAHAAAAA!!!!
gelukkig deed ie het nog. :9 Dan kan je weer rustig slapen :z
Maar wat ik daarna heb gedaan. En wat ook het beste en veiligste is:
tatatata :+
gewoon met flosdraad. Je moet hem eronder krijgen en dan ga je zagend heen en weer. Met flosdraad kan je niets beschadigen. binnen 3min klaar.

maar ik heb ook een arctic vga cooling wat zei je over dat het ijzer moet doorbuigen?
Ik heb er ook problemen mee. Want ik vind de schroeven ook te kort en heb ze ook vervangen. De oude nog niet weggegooid. :Y)
En hoe moet het zitten want je heb 4 delen:
schroef, rubbertj, ijzer dingetje en plastic. Misschien kom ik dan verder dan 392mhz.
392 is gewoon drama. :'(
Kan dat ook liggen aan mijn voeding? is een zalman 300W.

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 16-06-2004 20:29 ]

Verwijderd

Topicstarter
schroef, rubbertj, ijzer dingetje en plastic. Misschien kom ik dan verder dan 392mhz.
392 is gewoon drama. :'(
Kan dat ook liggen aan mijn voeding? is een zalman 300W.[/quote]

staat volgens mij in de topic: dus ik denk niet dat het aan je voeding ligt, als dat zo was dan had je denk ik wel probs met je kaart gehad.....:S... maar bij mij psies het zelfde....... ik heb alleen 350 watt... ik kom nu wel op 418.5 core:S das al best een verbetering.....

als ik hem flash naar een XT dan krijg ik witte pixels:S.. maar dat ligt toch aan de mem speed??? en die stond lager op xt bios (365) as dat ik hem op mijn pro (380) had staan:SIK SNAP ER NIX VAN

Verwijderd

Ik heb denk ik het slecht getroffen. Heb wel weer de vgasilender opnieuw geinstalleerd. Ik had een showroom-model gekregen en dat ijzertj zat dus anders om kwam ik achter door een site. Dus daarna opnieuw lekker stevig aan draaien. :Y)
En ik kom nu toch 412mhz. weet nog niet of dat stabiel is dat ga ik nu proberen. Maar 418 haal ik zeker niet dan krijg ik direct artifacts. :)

Verwijderd

Topicstarter
Heey guys, dit is een hele echte NOOB vraag....... maakt je agp apanture size iets uit in je bios:S deze stond bij mij op 32... ik heb hem nu op 128 gezet.. en de kaart lijkt veeeeel beter te clocken:S...... :o

Verwijderd

dat ga ik dus nu ook proberen, maar hij staat al op 128mb :o

• R-B
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16:03

R-B

Blokkert

Verwijderd schreef op 17 juni 2004 @ 15:23:
Heey guys, dit is een hele echte NOOB vraag....... maakt je agp apanture size iets uit in je bios:S deze stond bij mij op 32... ik heb hem nu op 128 gezet.. en de kaart lijkt veeeeel beter te clocken:S...... :o
had ik ook last van, stond bij mij op 64 mb :P

| NL | 2.2k Wp (ZW) | MHI SRC/SRK35ZS-W2 & ME MXZ-2F42+AP20+AP25 | MT E 5.12KWh V151+CT003 V114 | Home Assistant |

Verwijderd

Topicstarter
Het is me eindelijk gelukt, ik heb de kaart geflasht naar een XT zonder ghosting (omega drivers) en zonder witte puntjes..... ik heb het vermoeden dat het iets met dat agp apenture ( :+ ) te maken heb. Ik heb ook een andere bios (ati alhoewel er op de bon - oem- iets anders stond:( ) genomen.. de kaart lijkt al met al beter te clocken .... ik ga eens kijken tot hoever het met een xt lukt........... 8)7

edit: zie nu dat me vcore ook iets is gestegen :O van 1.6 tot 1.68 (const)

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 17-06-2004 16:46 ]

Verwijderd

bij een biosflash stijgt de Vcore toch niet? Hoe heb je dat gemeten dan?
Volgens mij kan het ook alleen maar met een Vmod.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 17 juni 2004 @ 17:35:
bij een biosflash stijgt de Vcore toch niet? Hoe heb je dat gemeten dan?
Volgens mij kan het ook alleen maar met een Vmod.
das dus ut rare, maar ik heb ut ff nagekeken op het 9800pro naar 9800 xt topic, en daar staat dus ook dat de xt een beetje meer volts kan pakken..

Ik heb het gemeten met asus probe, die houd dat allemaal keurig bij :+

Verwijderd

met asus pc probe? Daar kan ik niet de GPU Vcore van meten alleen de CPU Vcore. Hoe heb jij dat gedaan? en welk moederbord heb je?

• J0J0
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 24-10-2025
Verwijderd schreef op 15 juni 2004 @ 16:45:
[...]

Ja dat klopt, maar ikd enk dat dat aan mijn msi mobo lag, ik heb nu een asus p4p800 en die geeft de volgende temps aan 32 cpu en 30 case ) lijken me mooie waarde....

Ik gebruik op het moment de omega drivers, ik heb het geprobeerd met catalyst 4.6 en de DNA drivers niks werkt...

EDIT temps van de kaart weet ik nie, want ik heb geen temp sensor op die pro
Denk ik zeg het ff, voor die msi mobo's is net een nieuw bios uit die dat verholpen heeft.
Ik had dat probleem ook. Ik lees dat je al een ander mobo hebt en dat dat wel vlot.
Kan natuurlijk ook.

specs

• Solovine
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13-02-2024
hardwareversnelling iets lager (1 a 2 streepjes) zetten lost lage fps in 3dmark03 op.

maar geen lagere score.

[ Voor 3% gewijzigd door Solovine op 17-06-2004 20:12 ]

Verwijderd

Topicstarter
J0J0 schreef op 17 juni 2004 @ 20:09:
[...]

Denk ik zeg het ff, voor die msi mobo's is net een nieuw bios uit die dat verholpen heeft.
Ik had dat probleem ook. Ik lees dat je al een ander mobo hebt en dat dat wel vlot.
Kan natuurlijk ook.
DAT MEEN JE NIE :(

Mooi .... heb een nieuw mobo voor niets:S.... maar nou moet ik zeggen qua overklokken, en prestaties is die ASUS p4p88se stukken beter..... ook de lan en soundchip onboard zijn wel van beter kwaliteit

• Iavak
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12:14

Iavak

no savegame

Hou jezelf niet voor de gek ;)

Verwijderd

Iavak schreef op 17 juni 2004 @ 21:26:
Hou jezelf niet voor de gek ;)
Amen
Pagina: 1