Toon posts:

speedtouch 510 4p v4.2.3 mcafee firewall

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Het speedtouch modem 510 4p v4.2.3 heeft het dr. speedtouch tool voor diagnose van de status van de internet verbinding.

Dr. Speedtouch komt echter alleen voorbij de McAfee software firewall v4.0 als deze uitstaat, terwijl McAfee speciaal voor Dr. Speedtouch firewall rules gemaakt heeft (filter). Internet komt er wel gewoon door.

Iets dergelijks geldt voor e-mule, alleen als ik alle connecties door de software fire open zet, komt emule er redelijk door. In dit geval staat de McAfee firewall dus niet uit, en niet op filter all met de filter regels voor emule, maar op allow all. Zelfs nu wordt een gedeelte van het e-mule verkeer geblokt.

(De napt waarden voor emule zijn goed ingesteld, en ik heb een static IP op de ethernetkaart. Dat is het dus niet)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 15-06-2004 16:14 ]

• lSltAlKeR
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-05 02:16

lSltAlKeR

Time destroys everything!

Waarom nog een firewall gebruiken met een speedtouch?
Installeer dan een programma wat de inhoud van de TCP UDP pakketjes checked.

Of je moet hem tot gatenkaas gemaakt hebben je speedtouch of niet meer als NAT hebben geconfiged. Spoofed of Bridge or what ever.

Speedtouch freak

Verwijderd

Topicstarter
Ik zie jouw punt wel, in het modem zit een password beveiligde hardware firewall. Ik heb een software firewall omdat dat dat wordt aangeraden in veel FAQs. Bijv. in e-mule FAQs.

Het antwoord op mijn vraag staat dus nog open.

[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 15-06-2004 18:48 ]

• lSltAlKeR
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-05 02:16

lSltAlKeR

Time destroys everything!

Die mcafee firewall heeft totaal geen nut meer omdat je toch al achter NAT zit begrijp ik! IMHO!

Speedtouch freak

• SSH
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

Een firewall is alleen handig als je uitgaand verkeer wil monitoren/controleren, spyware zoals windows media speler. (nou ja als MS wil)

Maar goed als je McAfeen niet kunt configgen gooi hem eraf en zet Sygate er op ofzo.