Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

T-Mobile Incasso

Pagina: 1
Acties:

• AirtjE
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-11 00:54
Mij erg onduidelijk, wellicht dat er meer mensen ervaringen mee hebben. Het volgende is het geval:

Vanwege uitval internet (aantal weken geen DSL) werd ik genoodzaakt via GSM in te bellen voor mail en werkorders (werk dus, heb thuis geen modem/telefoonlijn). Rekening ontvangen van T-Mobile dat bijna €500,- was. Tot dusver nog geen bericht van werk of DSL provider over vergoeding.

Ik dacht laat ik eens aardig zijn en vroegtijdig contact opnemen met T-Mobile voor het vragen van een betalingsregeling, zodat het bedrag straks verdeeld over 2-3 maanden betaald kan worden. Met de vakantie voor de deur is dat toch wel erg fijn. Weten zij me het volgende te vertellen:
Meneer, allereerst wil ik u bedanken voor uw telefoontje. Ik kan voor u een betalingsregeling treffen, maar wij hebben hier een aantal regels daarop.

- Op moment dat ik een betalingsregeling aanvraag voor u, wordt uw GSM meteen afgesloten. U kunt van geen van de diensten meer gebruik maken, u kunt enkel nog gebeld worden op uw toestel.

- U blijft gewoon de vaste kosten per maand betalen. U kunt echter de ingekochte minuten niet meenemen naar volgende maanden.

- Op moment dat uw laatste betaling voldaan is, wordt u gedeblokeerd. Echter kunt u voor de eerste 6 maanden die hierop volgen, niet bellen naar 09XX nummers, en ook niet bellen of gebeld worden in het buitenland.
Ik vind het een heel absurd verhaaltje maar kreeg dit tot 2x toe uitgelegd door verschillende medewerkers. Ben ik nu nou genoodzaakt alsnog te betalen als ik niet afgesloten wil worden van verschillende diensten? Kom op nou.... :'(

Wie heeft hier meer ervaring mee? Of weet of dit inderdaad zo is?
Oh ja ik ben trouwens nog oud "Ben 260 '99" abonnee, dus voor zover ik weet hadden zij toen deze 'regeltjes' helemaal niet. Ben er niet van op de hoogte gesteld ;)

Verwijderd

ja heeft een kennis van mij ook gehad.

het is heel simpel: zij hebben jou een dienst geleverd en jij dient daarvoor te betalen. daar heb je voor getekend.

ik neem aan dat er in je contract (of de AV) niets staat over het hoe en wat van betalingsregelingen, dus dan hoeven ze jou ook nergens van op de hoogte te stellen.
sterker nog, ze kunnen ze denk ik zelfs gewoon keihard afsluiten als je niet betaalt.

owja: van je internet provider hoef je niets terug te verwachten, die dekken zich meestal keurig in.
Tot dusver nog geen bericht van werk
maar wat heb je erover afgesproken dan toen je storing begon?

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 15-06-2004 15:59 ]

• Gully
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16-04-2022

Gully

Master Gully! (tm)

Mjah, eerlijk gezegd vind ik het niet meer dan logisch dit verhaal. Je heb idd diensten van ze afgenomen en die moet je betalen. Een betalingsregeling spreek je bv vantevoren af en kost je dan (meestal) ook rente. Je telecombedrijf is een telecomdiensten-aanbieder, geen bank of financierder.

GullyTM is protected by copyright laws since 1978.

• AirtjE
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-11 00:54
Met Ben toendertijd nooit problemen mee gehad. Je kon prima afspraken maken als er een keer iets te duur werd en je werd ook nooit afgesloten of wat dan ook. Had ik met Telfort toen der tijd ook nooit last van.

Ze hebben me nu aangeraden desnoods betaling uit te stellen en vlak na de 2e herinnering die over een maand volgt pas te betalen om deze betalingsregeling te omzeilen. Hoezo krom?

Verwijderd

AirtjE schreef op 15 juni 2004 @ 16:39:
Met Ben toendertijd nooit problemen mee gehad. Je kon prima afspraken maken als er een keer iets te duur werd en je werd ook nooit afgesloten of wat dan ook. Had ik met Telfort toen der tijd ook nooit last van.
en nou dus wel.

vroeger was het helemaal niet erg als ik een videootje te laat terug bracht, tegenwoordig moet je letterlijk voor elke dag de boete betalen. things change.
Ze hebben me nu aangeraden desnoods betaling uit te stellen en vlak na de 2e herinnering die over een maand volgt pas te betalen om deze betalingsregeling te omzeilen. Hoezo krom?
da's niet krom, da's een keuzemogelijkheid. ze hebben denk ik liever dat je dat 2e doet, scheelt voor hun een hoop gezeik

• Gully
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16-04-2022

Gully

Master Gully! (tm)

Verwijderd schreef op 15 juni 2004 @ 16:42:
[...]

da's niet krom, da's een keuzemogelijkheid. ze hebben denk ik liever dat je dat 2e doet, scheelt voor hun een hoop gezeik
Exact, een betalingsregeling aangaan kost een hoop geld en moeite. Betalingsherinneringen sturen ze dagelijks, daar kijken ze al niet meer van op.

Ze moeten trouwens ook wel zo streng zijn, want het betalingsgedrag van veel mobiele bellers vraagt daar tegenwoordig om...

GullyTM is protected by copyright laws since 1978.

Pagina: 1