Virtual PC & Stripe

Pagina: 1
Acties:

• wmeester
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:46
Ik heb al even gezocht maar kon niet zo snel het antwoord vinden. Ik heb nu Virtual PC geinstalleerd op een WIN XP machne met een stripe set. (Raid-0) Maar als ik nu de virtual-pc opstart kan ie geen boot-device vinden. Klopt dit?
Als ik in de manual kijk van virtual pc dan maakt ie alleen een melding dat je geen scsi drivers kan laden.
Iemand hier ervaring mee?
Manual:
http://download.microsoft...tualPCEvaluationGuide.doc

Verwijderd

Hoe jij je fysieke HD's hebt ingericht, maakt voor Virtual PC niet uit. VPC gebruikt virtuele schijven: het maakt een soort imagefile op jouw HD aan, en de inhoud van dat image is dus als het ware de harddisk van je virtuele pc.

Wat jij waarschijnljk gedaan hebt, is een nieuwe pc gemaakt en daar een virtuele harddisk voor gemaakt, maar net als met "echte" nieuwe harddisk in een "echte" pc, kan daarvan niet geboot worden, omdat er geen OS op staat.

Wat je moet doen, is een windows-cd pakken, tegen Virtual PC zeggen dat de cdrom aan je virtuele pc als cdrom-drive gekoppeld moet worden, en van cd booten. Ik geloof dat je dit doet door op het cd-icoontje onderin het Virtual PC window te rechtsklikken.

Nog mooier: Virtual PC kan ook ISO's mounten als virtuele cdrom-drive. Doe jezelf dus een lol, en maak een ISO-image van een Windows-cd, en zeg tegen Virtual PC dat een ISO gemount moet worden, en boot daarvan. Scheelt aanzienlijk.

• wmeester
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:46
Verwijderd schreef op 15 juni 2004 @ 15:35:
Hoe jij je fysieke HD's hebt ingericht, maakt voor Virtual PC niet uit. VPC gebruikt virtuele schijven: het maakt een soort imagefile op jouw HD aan, en de inhoud van dat image is dus als het ware de harddisk van je virtuele pc.

Wat jij waarschijnljk gedaan hebt, is een nieuwe pc gemaakt en daar een virtuele harddisk voor gemaakt, maar net als met "echte" nieuwe harddisk in een "echte" pc, kan daarvan niet geboot worden, omdat er geen OS op staat.

Wat je moet doen, is een windows-cd pakken, tegen Virtual PC zeggen dat de cdrom aan je virtuele pc als cdrom-drive gekoppeld moet worden, en van cd booten. Ik geloof dat je dit doet door op het cd-icoontje onderin het Virtual PC window te rechtsklikken.

Nog mooier: Virtual PC kan ook ISO's mounten als virtuele cdrom-drive. Doe jezelf dus een lol, en maak een ISO-image van een Windows-cd, en zeg tegen Virtual PC dat een ISO gemount moet worden, en boot daarvan. Scheelt aanzienlijk.
ah, stom van mij. Weet ik veel dat ik op een cd-knopje moet drukken.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Vragen over VirtualPC zijn beter op z'n plek in Software Algemeen - ik verplaats je topic eventjes :)

Windows Operating Systems >> Software Algemeen