WinXP hele tijd reboot!

Pagina: 1
Acties:

• DJkim
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-03-2024

DJkim

Tweak met mate!!! :)

Topicstarter
Ik had ook een tijdje geleden gepost over reboot van mij WinXP. Ik heb toen IDE kabels vervangen en leek probleem opgelost te zijn. Maar vanmorgen begon het weer... bij bootscreen ging hij opnieuw restarten en keer en keer.

Ik heb WinXP maar voor zekerheid opnieuw geinstalleerd(via Ghostimage) en hij deed 30 min wel goed maar begon ie weer.

Ik heb hele computer uit elkaar gehaald en grondig schoongemaakt en alles opnieuw erin gezet.... ik kom nu wel tot WinXP maar als ik wat doe bijv een game starten.. dan reboot hij weer....

Zou het toch mijn voeding zijn? Damn ik zit al 2 uur aan mijn computer werken maar zonder resultaat...

BVD

Lucky Goldstar

• JohnD
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 05-05 23:12

JohnD

Bernd

kan zeker de voeding zijn. gewoon even met een andere proberen.
of het geheugen --> kan je testen met http://www.memtest86.com/

Fear thy name as hell awakens
FKA SunStorms_Sletje

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07-05 03:50
Je hebt een image gemaakt van Windows XP en vanuit die image herinstalleer je Windows weer?

Vriend van mij heeft een keer een identiek probleem gehad, constante reboot, hield niet op (dit kwam door een stroomuitval).

De enige oplossing wat definitief geholpen heeft ie een complete herinstall (vanaf cd-rom).

Mijn YouTube Channel

• Godjira
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07-05 10:55

Godjira

To infinity and beyond!

Zou inderdaad heel goed de voeding kunnen zijn, of een warmte probleem. Hoe warm wordt je CPU bijvoorbeeld?

Profile

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 07-05 20:12

FlipFluitketel

Frontpage Admin
En als je eens inschakelt dat ie blauwe schermen laat zien ipv direct te rebooten. Kijk dan eens of je een blauw scherm krijgt en welke foutcode hierin staat.

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

• DJkim

DJkim

Topicstarter
effe reageren... Het GhostImage die ik gemaakt heb, heeft hele tijd goed gewerkt(circa 1-1.5 maand) Mem test ook gedaan zonder probleem. Vorige keer (ook ongeveer zelfde probleem) kreeg ik hele tijd error bij cleaninstall van WinXP maar dat was verholpen dat verwissen van IDE kabels.

Ik heb Zalman koelblok opnieuw geinstalleerd en alles netjes schoongeblazen.. mijn cpu Barton 2600+ is rond 45 idle.

Ik hoor van een vriend net dat het ook virus juist een oorzaak kan zijn.. maar mijn Norton 2003 is up to date... welke virus zou dit kunnen veroorzaken?

Lucky Goldstar

• Hann1BaL
  • Laatst online: 01-04 07:53

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

je temperatuur lijkt wel erg hoog, idle. Ik weet niet watvoor Zalman je hebt, maar die maakt doorgaans nogal goed presterende koelingen. Als je cpu dan 45 graden idle is... :| Ik wil niet weten hoe heet dat ding dan stressed is.
(al denk ik niet dat je temps het probleem zijn hoor, maar ik vind het gewoon hoog..)
Is je koelblok erg warm als de pc een tijdje aanstaat?...

Heb je je cpu overgelockt? Andere dingen overgeclockt? Dan kan alles wat onstabiel worden en kan je daardoor je reboots krijgen.

Dus als je overgeclockt is, weer even terugzetten naar normale snelheid
suc6

[ Voor 6% gewijzigd door Hann1BaL op 15-06-2004 15:49 ]

Verwijderd

DJkim schreef op 15 juni 2004 @ 15:22:
Ik had ook een tijdje geleden gepost over reboot van mij WinXP. Ik heb toen IDE kabels vervangen en leek probleem opgelost te zijn. Maar vanmorgen begon het weer... bij bootscreen ging hij opnieuw restarten en keer en keer.

Ik heb WinXP maar voor zekerheid opnieuw geinstalleerd(via Ghostimage) en hij deed 30 min wel goed maar begon ie weer.

Ik heb hele computer uit elkaar gehaald en grondig schoongemaakt en alles opnieuw erin gezet.... ik kom nu wel tot WinXP maar als ik wat doe bijv een game starten.. dan reboot hij weer....

Zou het toch mijn voeding zijn? Damn ik zit al 2 uur aan mijn computer werken maar zonder resultaat...

BVD
Sasser? was er bij mij ook na een nieuwe instal voordat de windows updates klaar waren :P

• DJkim

DJkim

Topicstarter
ik heb Zonealarm pro draaien... trouwens ik heb nu een router met firewall en NA2003 dus hoe kon die binnenkomen? als ie er is uiteraard...

En mijn CPU is niet overgeklokt en temp kan aardig kloppen vanwege slechte airflow in mijn kast.. temp van kast is rond 30

Lucky Goldstar

• Dreams
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-12-2021
Over dat virus, download McAfee Stinger eens. Het is maar 1+MB of zo en checkt op 40 actuele virussen en worms enzo. Er was enkele maanden geleden een virus dat iedere 2 min je PC (met XP) rebootte... Het zou gewoon die kunnen zijn.
Ik hoop het, want da's makkelijker te verhelpen! :)
http://vil.nai.com/vil/stinger/

I don't have an attitude problem, *you* have a perception problem!!!

• JohnD
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 05-05 23:12

JohnD

Bernd

temp van CPU is het probleem niet hoor..

een toevoeging aan Dreams:
eerst even in safe mode booten

Fear thy name as hell awakens
FKA SunStorms_Sletje

• DJkim

DJkim

Topicstarter
Stinger net geprobeerd maar zoals ik al vermoedde geen virus. En mijn computer is not niet reboot maar ik weet niet wanneer ik die reboot krijg... het is nog steeds raadsel. Soms reboot loop bij bootscreen soms zit ik 20-30 min gewoon op WinXP zonder probleem dan weer reboot. Ik heb autorestart uitgezet dus als er een fatale error optreedt dan zou ik die melding gewoon moeten zien maar het reboot zomaar dus er is iets meer aan de hand.

Lucky Goldstar

• -Wahtah-
  • Laatst online: 16-12-2024

-Wahtah-

Geluk is met de dommen

Kzit toevallig met hetzelfde probleem. Pc valt uit of herstart uit zichzelf. Automatisch opnieuw opstarten uitgezet. Memcheck gedaan -> in orde. Als de pc uitvalt moet ik eerst even het schakelaartje achter op m'n voeding omzetten. Na 5 minuten kan ik de pc weer inschakelen. De pc valt uit op de raarste momenten. Soms 10 seconden nadat ik em heb aangezet, soms na een 1 uur en soms doet ie het gewoon een dag zonder problemen.

Het MB dat ik gebruik is een MSI k7t turbo, AMD Athlon TB 1200mhz. Is verder niet OC-ed ofzo.

Ook opnieuw koelprutje ertussen gesmeerd en temp zijn naar mijn mening in orde. Ik denk dat het bij mij de voeding is. Moet nog ff iemand vinden waarvan ik een voeding kan lenen om even een weekje mee te testen.

Als we ooit terug in de tijd kunnen reizen, waarom worden we dan nog niet bezocht door mensen uit de toekomst?

Verwijderd

Richt eens een huis-tuin-en-keuken-ventillator op je open pc-kast. Het hoeft namelijk niet de CPU te zijn die te warm wordt. Ook je moederbord kan (op een bepaalde plek) te warm worden. Met een ventillator sluit je uit dat het een cooling probleem is.

Hoeveel apparaten maken gebruik van je voeding. Misschien moet je er daar eens een paar van loskoppelen, en kijken of daarna het probleem blijft.

Probeer eens "normaal" formateren en installeren (zonder ghost).

Heb je in BIOS recentelijk iets veranderd?

Verwijderd

@-WahTah-: Zou het bij jou niet totaal iets anders kunnen zijn dan voeding/koeling ?

Als mijn geheugen mij niet in de de steek laat was de MSI k7t turbo één van de moederborden met condensator-problemen ?

ff zoeken . . . . Ja inderdaad (bron: MSI K7T kapot door lekkende condensatoren *pics*).

Zowiezo moeten jullie beiden ff naar de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter kijken.

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 15-06-2004 17:33 ]

• -Wahtah-
  • Laatst online: 16-12-2024

-Wahtah-

Geluk is met de dommen

Verwijderd schreef op 15 juni 2004 @ 17:22:
@-WahTah-: Zou het bij jou niet totaal iets anders kunnen zijn dan voeding/koeling ?

Als mijn geheugen mij niet in de de steek laat was de MSI k7t turbo één van de moederborden met condensator-problemen ?

ff zoeken . . . . Ja inderdaad (bron: MSI K7T kapot door lekkende condensatoren *pics*).

Zowiezo moeten jullie beiden ff naar de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter kijken.
Tnx GMC! Kheb is even snel m'n condensatoren bekeken en dat ziet er in eerste instantie goed uit.

Afbeeldingslocatie: http://wouters.web1000.com/temp/mb_conden.jpg

De reden dat ik denk/dacht dat het de voeding is, is omdat m'n computer ineens uitvalt of herstart. Ik krijg dus geen vastloper of iets dergelijks. Ook start mijn compu niet opnieuw op door een vastloper (blauw scherm). Bij kapot MB of geheugen is wel vaak sprake van een vastloper toch!?

Maar in de topics (links troubleshooter) te lezen kan het nog veel meerdere oorzaken hebben. Ik zal ze nog is doorspitten om alles zoveel mogelijk uit te sluiten. Ik moet eerlijk zeggen dat ik helemaal niet zo ontevreden ben over dit boardje. Draait nu al bijna 3 jaar zonder problemen ( :X even afkloppen). En het is ook wel weer is tijd voor een nieuwe (hoewel de financien dat helaas niet toelaten :'( )

Als we ooit terug in de tijd kunnen reizen, waarom worden we dan nog niet bezocht door mensen uit de toekomst?

• DJkim

DJkim

Topicstarter
Ik heb uit wanhoop maar hele WinXP opnieuw geinstalleerd en nieuwe Nforce driver geinstalleerd....(SP1,Zonealarmpro,NA2003,DirectX9b) en tot nu toe geen probleem......

zou het toch door een virus komen? Ik ga nog even verder testen...

Lucky Goldstar

• SSH
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

Je voeding kan ook brak zijn, maar lijkt me meer voor hardware algemeen dit.(daar weten ze het misschien)

• DJkim

DJkim

Topicstarter
Ik heb ongeveer 1 1/2 uur zitten gamen en zonder reboot(voorlopig).... maar vorige keer is ook precies zo gegaan dat het een tijdje zonder probleem werkt dan opeens begint rebootloop.. maar goed tot nu toe geen probleem!

Lucky Goldstar

• MC Taz Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 09:27
Ik heb zelf dit probleem ook gehad. Alles geprobeerd wat ik kon bedenken. Uiteindelijke oplossing: Win2K geinstalleerd.. Ben er niet echt blij mee, maar goed. Hij draait weer.... Probeer het eens, zou ik zo zeggen.

• DJkim

DJkim

Topicstarter
Gisteren 4 uur lang online game gespeeld.. zonder reboot of wat dan ook. Dus misschien was het toch geen hardware fout maar software? of zelfs virus? Want ik kreeg ook problemen met mijn Norton Ghost Image.

Ik heb eerste instantie WinXP helemaal opnieuw geinstalleerd. Daarna SP1 dan Zonealarm+NA2003.. daarna Nforce Driver (nieuwste) en daarna Windows update gedaan.....

Lucky Goldstar

Pagina: 1