Toon posts:

hoe kom ik van deze melding af?

Pagina: 1
Acties:
  • 130 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
hoi ik heb een draadloos netwerk met een laptop en een gewone pc, allebei draadloos op internet met @Home met een Sweex Router. Als ik achter de pc zit dan krijg ik soms en vaak een melding onder in mijn taakbalk "draadloos internetverbinding niet aanwezig"waarna een seconde later de melding komt"draadloos internetverbinding uitstekend/zeer goed".de verbinding is niet echt weg want ik kan altijd internetten maar wil die melding niet steeds onderin het scherm maar weet tot heden niet hoe ik hem weg krijg.dit fenomeen komt trouwens op de laptop niet voor.Op de pc draai ik XP prof en op de laptop XP home edition.op de site van sweex staat ook niks hier over al neem ik aan dat het niet echt aan de router ligt omdat ik dit probleem alleen op de pc heb

Verwijderd

probeer eens om de Zero Wireless Configurations ervice uit te zetten , dit wil wel eens werken.

(Start -> Uitvoeren -> services.msc)

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 15-06-2004 15:16 ]

Verwijderd

Topicstarter
zal eens kijken of de melding nu weg blijft.

Wat ik nog vergat te melden was..op de pc is de snelheid van de netwerkverbinding 11Mbps en op de laptop 54Mbps.. maakt dit iets uit?of ligt dit gewoon aan de geinstalleerde netwerkkaart?

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-04 07:53

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Ligt ook aan het signaal sterkte.
Het kan dus aan de netwerkkaart liggen, maar staat de router dichterbij je laptop of dichter bij je pc?

En het maakt natuurlijk uit als je bestanden over het netwerk gaat gooien tussen de computers gaat het met minder dan 11 MBit ipv minder dan 54 MBit (max snelheid haal je nooit..)

Netto haal je geloof ik niet eens de halve snelheid, dus als je een 8 Mbit/s ADSL verbinding hebt, en je zit achter internet op de pc met de 11 MBit/s kaart (die netto dus iets van 5 MBit/s is) dan kan je niet op maximale snelheid internetten.

Dus het maakt in bovenstaande situaties iets uit, maar of het ook voor jou uitmaakt is zo niet te zeggen.

[ Voor 36% gewijzigd door Hann1BaL op 15-06-2004 15:43 ]

Verwijderd

Topicstarter
heb de router naast de pc staan maar die melding blijft nog steeds komen...