eml berichten openen in Outlook

Pagina: 1
Acties:

• pduh
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-12-2025
Op het werk komen emails binnen op 1 computer en die werkt met Outlook Express. Berichten worden dan opgeslagen (ja, met Opslaan Als....) in een Shared Map voor de desbetreffende persoon.
Nu worden die bestanden dus opgeslagen in .eml formaat en zijn dus zodoende ook alleen te openen met Outlook Express. Ik wil ze graag openen in Outlook. Hoe kan ik dat doen zonder telkens mijn Outlook Express te moeten importeren in Outlook. Het gaat om een paar mailtjes per keer die nogal eens van map verwisselen in Outlook Express.
Natuurlijk is het mogelijk om de bestanden vanuit verkenner in Outlook te slepen (zoals ik dat ook doe met Outlook Express) maar dan is het nog een .eml bestand waar je op moet dubbelklikken en dan opent Outlook Express ze nog. Tevens krijg ik zo mailtjes er vaker (dubbel) in omdat ik ze van map wissel(Te Doen -> Afgewerkt)

Kan het dus anders waardoor ik gewoon het bericht zie in Outlook?

P.Duh! lekker puh!

• pduh
kick?

P.Duh! lekker puh!

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 24-08 09:59
Een simpele mailserver installeren ?

http://www.itxp.nl/modules/news/article.php?storyid=15

De versie tot en met 5 mailboxen is ook commercieel gratis te gebruiken.

Abort, Retry, Quake ???

• pduh
Bedankt, ik zal het eens bekijken maar eigenlijk bedoelde ik iets anders. Dit werkt misschien ( ik had nog niet in die richting gedacht) ook maar dan moet ik het eerst eens goed bekijken. Allerlei dbx extractors of OEbackup proggies al ongeveer gehad maar het blijft .eml

De mail die nu bij ons op 1 computer binnenkomt, kopieert (opslaan als...) de mailtjes voor iemand naar een gedeelde map op die computer. Die map is dan via het interne netwerk weer bereikbaar voor mij. Alleen is het bericht dan van .eml formaat!

P.Duh! lekker puh!

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 24-08 09:59
Dat had ik al begrepen.

Maar deze werkwijze voegt niets toe wat beveiliging betreft.
Dan ben je met die free mailserver beter af. Omdat je het dan iig zelf in de hand hebt hoe je je mail wenst te bekijken. (web, OE of outlook of wat voor andere client dan ook)

Abort, Retry, Quake ???