Zit hier met een onbekend bestand (is-NICBT.exe) dat errors veroorzaakt, dit is niet echt een probleem, maar wil weten welke software het heeft neergezet/waar het vandaan komt. Is hier een tooltje voor ofzo?
Verwijderd
Ja, het heet Google. Eventueel op nieuwsgroepen of zo.
NIC en BT doen vermoeden dat het iets met netwerkkaarten of bluetooth te maken heeft.
In welke directory staat het? Als het z'n eigen directory heeft, kun je daar misschien info uit herleiden. Anders in het registry zoeken, wellicht wordt het automatisch gestart via HKLM of HKCU / Software/Microsoft/Windows/CurrentVersion/Run of RunOnce.
Kijk anders of er bestanden in dezelfde directory staan met dezelfde datum/tijd, misschien dat je daar ook iets uit kunt herleiden.
Misschien is het een service: kijk in je lijstje services, of daar iets 'vreemds' tussenstaat (op een Nederlandse Windows vallen services met Engelstalige omschrijvingen bijvoorbeeld goed op), vraag properties om te kijken of het om deze executable gaat.
NIC en BT doen vermoeden dat het iets met netwerkkaarten of bluetooth te maken heeft.
In welke directory staat het? Als het z'n eigen directory heeft, kun je daar misschien info uit herleiden. Anders in het registry zoeken, wellicht wordt het automatisch gestart via HKLM of HKCU / Software/Microsoft/Windows/CurrentVersion/Run of RunOnce.
Kijk anders of er bestanden in dezelfde directory staan met dezelfde datum/tijd, misschien dat je daar ook iets uit kunt herleiden.
Misschien is het een service: kijk in je lijstje services, of daar iets 'vreemds' tussenstaat (op een Nederlandse Windows vallen services met Engelstalige omschrijvingen bijvoorbeeld goed op), vraag properties om te kijken of het om deze executable gaat.
[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 15-06-2004 14:58 ]
joooooh toch welVerwijderd schreef op 15 juni 2004 @ 14:56:
Ja, het heet Google. Eventueel op nieuwsgroepen of zo.
Is het niet toevallig spyware? (zoek je win.ini en registry eens door op die naam)
[ Voor 47% gewijzigd door Exirion op 15-06-2004 15:33 ]
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
de win.ini bevat niks zag ik zojuistExirion schreef op 15 juni 2004 @ 15:33:
Is het niet toevallig spyware? (zoek je win.ini en registry eens door op die naam)
regmon en filemon, die vind je zeker op Google.Verwijderd schreef op 01 juli 2004 @ 16:24:
weet iemand een tooltje wat een logfile bijhoud waar een programma zijn bestanden plaatst??
Donec eris felix, multos numerabis amicos
Mogelijk is er versie-informatie opgeslagen in het bestand. Indien aanwezig te bekijken via eigenschappen | versie. Productnaam of bedrijfsnaam vertellen misschien meer.
En je kunt het bestand ook openen met kladblok. Dan kom je altijd wel allerlei leuks tegen
.
En je kunt het bestand ook openen met kladblok. Dan kom je altijd wel allerlei leuks tegen
"It's not that I'm lazy. It's that I just don't care."
De oplossing heb ik gevonden
eerst inloggen onder local admin de MSI-file erop zetten. Daarna starten via Start - Programma's - PDF Creator op dat moment worden pas de bestanden is-NICBT.exe en is-NICBT.lst aangemaakt in C:/WINNT.
Als ik de lst file open in kladblok krijg ik dit:
* List of files to be registered on the next reboot. DO NOT EDIT! *
[s]C:\WINNT\System32\MSVBVM60.DLL
[s]C:\WINNT\System32\OLEPRO32.DLL
[s]C:\WINNT\System32\OLEAUT32.DLL
[s]C:\WINNT\System32\MSCOMCT2.OCX
[s]C:\WINNT\System32\MSCOMCTL.OCX
[t]C:\WINNT\System32\STDOLE2.TLB
dit zijn kennelijk de bestanden die in het register geregistreerd moeten worden wanneer men de pc opnieuw start.
Vervolgens doe ik dus de reboot. Log in onder een gebruikers account. Start PDFCreator via Start - Programma's - PDFCreator. Dit is de procedure die ik bij aardig wat pc's gedaan heb in het netwerk (allemaal zelfde OS etc.) alleen bij 1 pc komt de error steeds terug:
-Application error: exeption EInOutError in module is-NICBT.exe at 000062D7. File not found.
-kan het bestand c:\winnt\is-NICBT.exe (of een van de onderdelen ervan) niet vinden. Controleer of het pad en de bestandsnaam juist zijn en of alle benodigde bibliotheken beschikbaar zijn.
Als je isNICBT.exe verwijderd onstaat de onderste error en zet ik hem weer terug dat krijg ik de bovenste..
iemand nog een oplossing???
p.s. heb de gebruiker ook al hoofdgebruiker rechten gegeven. helpt ook niks.
Als ik de lst file open in kladblok krijg ik dit:
* List of files to be registered on the next reboot. DO NOT EDIT! *
[s]C:\WINNT\System32\MSVBVM60.DLL
[s]C:\WINNT\System32\OLEPRO32.DLL
[s]C:\WINNT\System32\OLEAUT32.DLL
[s]C:\WINNT\System32\MSCOMCT2.OCX
[s]C:\WINNT\System32\MSCOMCTL.OCX
[t]C:\WINNT\System32\STDOLE2.TLB
dit zijn kennelijk de bestanden die in het register geregistreerd moeten worden wanneer men de pc opnieuw start.
Vervolgens doe ik dus de reboot. Log in onder een gebruikers account. Start PDFCreator via Start - Programma's - PDFCreator. Dit is de procedure die ik bij aardig wat pc's gedaan heb in het netwerk (allemaal zelfde OS etc.) alleen bij 1 pc komt de error steeds terug:
-Application error: exeption EInOutError in module is-NICBT.exe at 000062D7. File not found.
-kan het bestand c:\winnt\is-NICBT.exe (of een van de onderdelen ervan) niet vinden. Controleer of het pad en de bestandsnaam juist zijn en of alle benodigde bibliotheken beschikbaar zijn.
Als je isNICBT.exe verwijderd onstaat de onderste error en zet ik hem weer terug dat krijg ik de bovenste..
p.s. heb de gebruiker ook al hoofdgebruiker rechten gegeven. helpt ook niks.
ffies ter verduidelijking
Verwijderd
Hmm, op die ene pc, werkt daar iemand met verminderde gebruikersrechten dan de anderen? Als je er als administrator inlogt, doet ie het dan wel?Verwijderd schreef op 13 augustus 2004 @ 10:26:
Application error: exeption EInOutError in module is-NICBT.exe at 000062D7. File not found.
De is-NICBT.exe moet dus als een soort API component dienen, welke een aantal functionaliteiten voor PDF Creator verschaft. is-NICBT wordt wel gevonden, de functionaliteit hierin ook, alleen veroorzaakt *iets* in die functionaliteit een fout met betrekking tot een bestand dat niet wordt gevonden.
Misschien mag het bestand niet worden gemaakt (wat misschien niet als fout wordt geregistreerd), waarna het wordt geopend en het niet kan worden geopend. Weet het ook niet precies.
Wat doe je op het moment dat je de fout krijgt?
EDIT: stom, ik zie dat je bovenstaande dingen al eens hebt geprobeerd.
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 13-08-2004 10:40 ]
Dank voor je reactieVerwijderd schreef op 13 augustus 2004 @ 10:39:
[...]
Hmm, op die ene pc, werkt daar iemand met verminderde gebruikersrechten dan de anderen? Als je er als administrator inlogt, doet ie het dan wel?
De is-NICBT.exe moet dus als een soort API component dienen, welke een aantal functionaliteiten voor PDF Creator verschaft. is-NICBT wordt wel gevonden, de functionaliteit hierin ook, alleen veroorzaakt *iets* in die functionaliteit een fout met betrekking tot een bestand dat niet wordt gevonden.
Misschien mag het bestand niet worden gemaakt (wat misschien niet als fout wordt geregistreerd), waarna het wordt geopend en het niet kan worden geopend. Weet het ook niet precies.
Wat doe je op het moment dat je de fout krijgt?
EDIT: stom, ik zie dat je bovenstaande dingen al eens hebt geprobeerd.
Onder de administator account onstaat de error niet. Maar om mensen in een bedrijf dezelfde rechten te geven als mezelf is niet de bedoeling
Pagina: 1